Gå til innhold
Hundesonen.no

Å dømme folk etter utseende..


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Sitter her litt frustrert og irritert..

Er det egentlig bare utseende som teller nå for tiden?

Venner skal man jo velge utifra det indre, ikke det ytre.

Hva er det som får folk til og drite i det indre og bare bry seg om det utre?

Noen som har forslag? :rolleyes:

Årh..Blir så irritert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare sånn det har blitt. Utseendet teller altfor mye nå. Både på vennefronten og ellers. Utrolig synd.Det er jo det indre som teller :)

Jeg ønsker gode venner som bryr seg, forteller meg ting, og er ærlige, som jeg kan snakke med om så og si ALT uten at de forteller noe videre + mye mye mer (har ingen sånne venner :D ), men disse egenskapene får man ikke utifra utseendet. At folk ikke skjønner det. Tror nok jeg er like frustrert og irritert som deg :D

Men må nok beklage, har ikke noe svar til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lært på den harde måten jeg også.. jeg har nok bare guttevenner som jeg stoler helt 100% på og som faktisk vill høre hvis jeg sliter og holder kjeft om ting.. har også bare merk baren ei skikkelig venninne som jeg er med men selv hun er jeg skreptisk til å fortelle ting til siden jeg har mistet troen på jenter... huff er nok media som har mye skylden på utseendefikseringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig der:) når jeg tenker over det, er det ofte i jenger de "ligner litt", men ofte så påvirker de jo hverandre... sminke, hår klær... hvis dere skjønner... det er jo helt ufattelig at det går ann! jeg blir selv ganske så irritert når venner står å hvisker til hverandre.."se på den nasen! esj hun var ekkel, se den kles stilen..." de kjenner jo ikke personen selv engang. men kan innrømme jeg har gjort det jeg også.. det har vel de fleste. men det har tatt littt overhånd i de siste. de ser ikke det indre!

det er ikke slik det skal være, men hva kan vi gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd folk dømmer fra utseende, for, jeg blir dømt for utseende mitt, derfor vil ingen av de "pene" i klassen prate med meg.. Ikke at det bryr meg, jeg driter i de, men uansett, de sliter, folk sliter som velger venner etter utseende.

Det er en i paralell klassen min, og han er ganske stor, og snuser og det som er. Men har pratet med han, og han er jo så sjarmerende, og snill ikke minst, han er en jeg kunne falt for, men han er bare en god klassekamerat:) veldig snill og ordnetlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere bryr dere om folk som dømmer etter utseendet, det er tydelig at det er DE som har et problem da, ikke deg. Drit i det og si til deg selv at "jeg er flott og har en kjempefin personlighet!" så vil det smitte over på folk rundt deg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lært på den harde måten jeg også.. jeg har nok bare guttevenner som jeg stoler helt 100% på og som faktisk vill høre hvis jeg sliter og holder kjeft om ting.. har også bare merk baren ei skikkelig venninne som jeg er med men selv hun er jeg skreptisk til å fortelle ting til siden jeg har mistet troen på jenter... huff er nok media som har mye skylden på utseendefikseringen..

Utrolig synd at du ikke har venninner du stoler på, eller kan det være at du er FOR skeptisk selv også, kanskje du stenger dem ute uten å gi dem en fair sjanse?

Jeg har flere gode venninner og ville ikke byttet dem mot noe i hele verden, jeg kan stole 100% på dem og de kan stole 100% på meg.

Jeg har også flere gutte venner, men det blir ikke det samme som å ha skikkelig gode venninner. :P

Det er veldig synd at man skal være så utseende fokuserte, men det sier så utrolig mye om menneskene som er fikserte på det, dårlige mennesker.

Tror "ungdommen nå til dags" burde lære seg å se på litt andre verdier enn kun det ytre, men samtidig så er det veldig vanskelig siden de har så mye fokus fra blader,tv og internett som henger over skuldrene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, det er nå en gang blitt slik, og man finner det igjen over alt... også her på Dyresonen.no i tråder som:

- Peneste bilde av deg, Inspirert av annen tråd

- Hvem er kjekkest?, Jack Sparrow eller Will Turner?

- Sikletråd, lekre menn og kvinner

Tja, vil bare kommentere dette.

Jeg var trådstarter i "peneste bilde av deg"-tråden. Håper virkelig ikke alle misforsto og tok det som en sånn "hvem er penest konkurranse" eller liknene. Det som var meningen med tråden var akkurat det vi diskuterer her. Det å finne et bilde av seg selv som man kanskje synes er ganske fint, og tenke at "oi, det her var jo ikke så værst".For de fleste har nok noen bilder de synes de var ganske fine på. Man sitter jo ofte ikke til vanlig å glor på bilder av seg selv, og da er det kanskje oppløftene å finne fram et bilde som man faktisk ble fornøyd med. :P

Tilbake til saken:

Jeg synes det er utrolig synd at det er blitt sånn. Faktisk er det sånn at er det noen man ved første øyekast synes er kjempe pene, men som viser seg å være veldig lite hyggelige, blir de ikke fult så pene lenger. Alle de man liker og trives sammen med syns jeg jo er pene, fordi det er det indre jeg ser. Dessuten, hvem bestemmer hva som er pent? Alle mennesker er pene, på hver sin måte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig der:) når jeg tenker over det, er det ofte i jenger de "ligner litt", men ofte så påvirker de jo hverandre... sminke, hår klær... hvis dere kjønner... det er jo helt ufattelig at det går ann! jeg blir selv ganske så irritert når venner står å hvisker til hverandre.."se på den nasen! esj hun var ekkel, se den kles stilen..." de kjenner jo ikke personen selv engang

Nå dømte du akkurat de jentene etter utseendet, og sa at de var alle like. Er det noe bedre enn at de kommenterer en nese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...