Jump to content
Hundesonen.no

orkdal hundeklubb`s årlige utstilling.

MarieR

Recommended Posts

Posted

Regner mmed det er flere enn meg som skal til orkanger i november? :huh:

Hvilken hund stiller dere, og i hvilken klasse?

Jeg stiller Ask i åpen klasse, for den samme dommeren som ga oss gult og drittkritikk i fjor... :rolleyes: kanskje hun har lest standarden siden sist, det er mitt lille håp hvertfall! :)

Dommer: Agnes ganemim israel...

• Replies 72
  • Created
  • Last Reply
Posted

Vi stiller en Am.Akita valp og ei i AUK. Gleder meg til å få prøvd hun eldste igjen, hun er på slankern nå -litt tykk rundt midja, men regner med at det lille ekstra er borte innen november :huh:

Posted

Ja, vi håper å komme oss oppover!

Skal stille Saeta, fremdeles i AUK tispe. Dommer er Benny Blid, Sverige. Ikke stilt for ham før, og håper han lever opp til navnet sitt :huh:

Posted

Ja, vi håper å komme oss oppover!

Skal stille Saeta, fremdeles i AUK tispe. Dommer er Benny Blid, Sverige. Ikke stilt for ham før, og håper han lever opp til navnet sitt :huh:

dømmer han collien også eller :)

hehe

nei.. er ikke gammel nok da vi :D

Guest Christine
Posted

Skal jo på fuglehundutstilling på Lørdag, men om jeg kommer meg opp på Søndag, så kommer jeg :huh:

Posted

Vi vurderer om vi skal droppe den som er her (Kongsberg og stille orkdal istedet).

Dommer er Anders Lyrholm <3

Aris fikk 1AUK, 1AUKK, HP, 2VK, CK, 3BHK for han i Moss :huh:

Satse på og kanskje kunne ta et cert :rolleyes:

Guest Christine
Posted

Det går busser :huh: Regner med vi tar buss...

Så har det noe med at bussen går sååå sjeldent på Søndager, og at jeg hater og ta nye busser :) (Alt blir vanskelig for meg..)

Meen, kanskje- Kanskje ikke? :D

Guest Christine
Posted

Vi stiller på søndag, så da bør du komme:D

Meg det? :huh:

HeHe..Neida. Får nok overtalt fattern til og kjøre :rolleyes::)

Posted

Vi vurderer om vi skal droppe den som er her (Kongsberg og stille orkdal istedet).

Dommer er Anders Lyrholm <3

Aris fikk 1AUK, 1AUKK, HP, 2VK, CK, 3BHK for han i Moss :huh:

Satse på og kanskje kunne ta et cert :rolleyes:

Skal vi kjempe om BIR da? :-)

Posted

jeg skal stille Taika

HeHe..Neida. Får nok overtalt fattern til og kjøre :rolleyes::)

Du kan da ta tog med oss :D

Eller hvis du blir kjørt sitter jeg gjerne på om det er plass :D

Posted

ORKDAL HUNDEKLUBB

ønsker velkommen til Utstilling og Valpeskue(alle raser)

i Orklahallen, 11. - 12. november 2006.

Påmeldingsfrist 20. oktober

Lørdag:

Gruppe 1: Alle unntatt border collie. belgiske fårehunder, collie:

Anders Lyrholm, Sverige. Pon, schipperke, shetland sheepdog:

Benny Blid, Sverige. Øvrige: Leif R.Hjorth, Norge.4

Gruppe 3: Alle: Bengt Nilsson, Sverige.

Gruppe 5: Alle unntatt jagende spisshunder, norrb.spets og finsk

spets. Akita: Leif.R.Hjorth, Norge.Faraohund, etnahund, podengo:

Benny Blid, Sverige. Eurasier, vestgøtaspets, kleinspitz, keeshond:

Leif H.Wilberg, Norge. Øvrige: Agnes Ganami, Israel.

Gruppe 7: RUR: Agnes Ganami, Israel.

Gruppe 8: Alle. Flat coated retr, golden retr, kooiker: Anders

Lyrholm, Sverige. Øvrige: Leif H.Wilberg, Norge.

Gruppe 10: Alle: Benny Blid, Sverige.

Søndag:

Gruppe 2: Alle. Rottweiler, dobermann, schnauzerrasene, howavart,

boxer, pincher, affenpincher: Anders Lyrholm, Sverige. Grand

danois: Leif R.Hjorth, Sverige. St. bernard: Leif H.Wilberg, Norge.

Øvrige: Benny Blid, Sverige.

Gruppe 4/6: Dachshunder: Leif H.Wilberg, Norge. Bassetrasene,

blodhund, rhodesian ridgeback, dalmatiner, RUR: Agnes Ganami,

Israel.

Gruppe 9: Alle. Pudler: Leif H.Wilberg, Norge. Cavalier

king charles spaniel, tibetansk spaniel, bichon frise,chinese

crested,chihuahua, king charles spaniel: Leif R.Hjorth, Norge.

Øvrige: Agnes Ganami, Israel

Påmelding sendes: OHK, Pb. 26, 7321 Fannrem. Eller; elektronisk på www.kulesider.net

Betaling på konto 4270.13.53719. Innen 20.oktober. Betaling MÅ merkes med REG.NR Hvis ikke, blir ikke betaling registrert og et gebyr

på 50% innkrevd. Dette gebyret blir også beregnet ved betaling etter 20.oktober. Vi gjør også oppmerksom på at hunder kjøpt utenfor

Norge må være omregistrert til NKK.

Priser: Eksteriør kr. 280,-. Valper kr.150,-. Veteraner kr. 140,-.

Fra og med hver 3.dje hund, med samme registrerte eier gis 50% rabatt på laveste påmeldingsavgift (gjelder ikke valper.)

Vi tar forbehold om evt. dommerendringer.

Posted

Det går ikke tog forbi Orkanger?

Mente egentlig buss :P

Men vet ikke om det går...? Så kanskje jeg sitter på med Christine, hvis det blir plass ( :P )

eller så får jeg pappa til å kjøre :P

Posted

Ser ut som det er mange som kommer :)

Du skulle vist hvor godt er å bo bare 10 min unna du!

Iallefall når man skal stille mange hunder :)

Danny skal ikke stilles på den utstillingen, S

å tror det blir bare st.b Som skal stilles på denne utstillingen fra oss.

Posted

Ser ut som det er mange som kommer :)

Du skulle vist hvor godt er å bo bare 10 min unna du!

Iallefall når man skal stille mange hunder :)

Danny skal ikke stilles på den utstillingen, S

å tror det blir bare st.b Som skal stilles på denne utstillingen fra oss.

Du skulle vist hvor godt det er å bo bare 3-4 min unna du ;):P

Posted

Jeg kommer i alle fall på søndag og skal stille Grand danois for dommer Leif R.Hjorth, Sverige

Dette blir min og Balder's andre utstilling. Vi stiller i JK. Gleder meg kjempe masse.. God å være på "hjemmebane". :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Create New...