Gå til innhold
Hundesonen.no

Parring uten heng


Guest Jonna

Recommended Posts

Har vært å parret tispen min i helgen, desverre så ble det uten heng :)

Både tispe og hannhund er uerfarene, men det var ikke noe feil på driftene og forsøkene.

Som sagt så ble det uten heng, 3 stk hvor jeg *kremt* hadde "hands on" så jeg vet at alt var riktig (antaglivis har dem også hatt flere uten heng)

Desverre så var kulene til hannhunden utenfor når han hovnet opp... Men han har antaglivis hatt sæd avgang inni tispen ettersom det dryppet væske av henne etterpå.

Jeg vet at Faren til den brukte hannhunden ikke hadde heng sitt første kull og det resulterte i 6 valper(parringer siden har han hatt heng-så det er ikke noe feil med slekten).

Noen som har erfaring med dette og hvor stor sjangsen for drektighet er?

Nå har jeg 3 lange uker forann meg før jeg kan ta ultralyd... håper ikke jeg må skuffe valpekjøperene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har ingen personlig erfaring med parring dette, men da en bekjent av meg parret sin JRT for første gang, skjedde dette uten heng. Resultatet ble fire valper. Ved senere parringer (dette var en hannhund) skjønte han tegningen, og det har alltid blitt med heng siden.

Lykke til, gleder meg til å høre hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Vet ikke helt hvor stor den "opp-ned henginga" har... Selv gjorde jeg det (vel, holdt opp bakparten på tispa iallefall) umiddelbart etter siste parring. Den resulterte i 8 valper, hvilket er usedvanlig mange for rasen, men om min bakpartsløfting hadde noe med antall valper å gjøre er vel diskutabelt.

Noen mener å tro det. Det som er viktigere er å hindre at tispa tisser den første timen etter parring, samt å hindre bading/svømming første døgnet.

Du har ikke mulighet til å dra tilbake å parre i morgen/ overimorgen, da? For å være på den "sikre" siden...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Vet ikke helt hvor stor den "opp-ned henginga" har... Selv gjorde jeg det (vel, holdt opp bakparten på tispa iallefall) umiddelbart etter siste parring. Den resulterte i 8 valper, hvilket er usedvanlig mange for rasen, men om min bakpartsløfting hadde noe med antall valper å gjøre er vel diskutabelt.

Noen mener å tro det. Det som er viktigere er å hindre at tispa tisser den første timen etter parring, samt å hindre bading/svømming første døgnet.

Du har ikke mulighet til å dra tilbake å parre i morgen/ overimorgen, da? For å være på den "sikre" siden...?

Hehe nei jeg tror hun bare skal få ligge i fred på teppe sitt jeg. Tissing ha jeg ikke hindret henne i å gjøre (det viste jeg faktisk ikke!)

Det er desverre ett stykke å kjøre dit hunden er ca.5timer en vei, vet ikke om jeg orker hele den turen alene igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannen hang ikke når tispa mi ble parret heller. Og det pleier han alltid å gjøre. Hun ble parret 3 ganger og han hang ikke noen av gangene.. vi trodde jo ikke at det hadde gått i det hele tatt, får han traff liksom ikke helt.. Det hjalp lite at hun ikke var videre villig heller. Hun var hormonelt klar, men dette beistet av en hannhund hadde vel ikke noe bak der å gjøre?? :)

Vi prøvde vel det meste egentlig.. uansett trodde vi ikke at det hadde gått. Ikke viste hun noen drektighetstegn heller.. men ultralyden viste 4 stk, og 4 stk ble det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannen hang ikke når tispa mi ble parret heller. Og det pleier han alltid å gjøre. Hun ble parret 3 ganger og han hang ikke noen av gangene.. vi trodde jo ikke at det hadde gått i det hele tatt, får han traff liksom ikke helt.. Det hjalp lite at hun ikke var videre villig heller. Hun var hormonelt klar, men dette beistet av en hannhund hadde vel ikke noe bak der å gjøre?? :)

Vi prøvde vel det meste egentlig.. uansett trodde vi ikke at det hadde gått. Ikke viste hun noen drektighetstegn heller.. men ultralyden viste 4 stk, og 4 stk ble det ;)

Jeg begynner å se ett lys i mørke når jeg hører slike historier. Tispen min kan ikke ha blitt klarere enn det hun var. Hun sto stødig som ett fjell og etter noen runder så begynnte hun å følge etter den slitene hannhunde og nærmest rygget inn i ham :rolleyes:

Hannhunden var også villig, men jeg tror ikke helt han forsto det med det "siste støtet" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hilse Blaze fra meg å si at hun har bare å få bebiser for nå har jeg gledet meg så lenge til å kose med Blazebebiser! :)

Mener også å ha hørt noe om at spermien lever inne i tispa i opptil 3 døgn så var hun ikke 100% klar den dagen hun ble parret så kan de visstnok bli drektige alikevel! ;)

*Krysserfingreogtærogaltannetsomgåranåkrysse* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hilse Blaze fra meg å si at hun har bare å få bebiser for nå har jeg gledet meg så lenge til å kose med Blazebebiser! :)

Mener også å ha hørt noe om at spermien lever inne i tispa i opptil 3 døgn så var hun ikke 100% klar den dagen hun ble parret så kan de visstnok bli drektige alikevel! ;)

*Krysserfingreogtærogaltannetsomgåranåkrysse* ;)

Jeg har bare kost med magen hennes i hele dag og drevet med Vodoo der ;)

Hun var meget klar hormonelt i følge blodprøven og tispeskinnet fikk ikke nok av gutten... Så om ikke hun var klar så vet ikke jeg. B) 2min forspill hadde dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kost med magen hennes i hele dag og drevet med Vodoo der :)

Hun var meget klar hormonelt i følge blodprøven og tispeskinnet fikk ikke nok av gutten... Så om ikke hun var klar så vet ikke jeg. B) 2min forspill hadde dem ;)

Hihihi, Balze er blitt en skikkelig tøs! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...