Gå til innhold
Hundesonen.no

Vigo sitt første resultat

Ricco

Recommended Posts

Skrevet

Ja, da er første utstilling over, og vi må vel si oss fornøyd. :wub:

Han vart ML 3.

Pr i dag så står ikkje øyrene helt, men vi håper det kommer snart.

Her er kritikken hans:

Stor, meget kraftig av meget god type. Meget gode kroppsforhold, bra vinklet front, meget bra vinklet bak. Meget gode bevegelsesforhold.

Så det er ikke så mye å sette fingeren på her... :)

Neste helg er det nytt forsøk, skal bli spennende!

Guest Belgerpia
Skrevet

Så bra! :) Ørene kommer nok! :)

en hva betyr ML 3? :wub:

Det betyr at han ble nummer 3 i sin klasse med utmerkelsen Meget Lovende om jeg ikke erindrer feil fra ett skue jeg var på for mange mange mange år siden.

Skrevet

Det betyr at han ble nummer 3 i sin klasse med utmerkelsen Meget Lovende om jeg ikke erindrer feil fra ett skue jeg var på for mange mange mange år siden.

Det stemmer. :wub:

Skrevet

Er det flere raser en Schæferen som har et sånt vurderingssystem?

Gratulerer forresten :wub:

Takk for det. Om det er flere raser vet jeg ikke...

Skrevet

:wub: Gratulere!

Hvorfor har Schæferen andre benevnelser på det egentlig???

NKK bedømmer ikke ML..men retiverklubben,fuglehundklubben osv kan gi den bedømmingen til valper under 9 måneder.

Over 9 måneder så skal hunder bedømmes etter reglementet i FCI. (måtte sjekke dette opp)

Skrevet

Gratulerer! Knallbra! :) Men helt ærlig så synes jeg schäfervalper er søtest når øra er på snei jeg da :wub: Det er få som kan sjarmere som schäfervalper..

Skrevet

Grattis igjen med super kritikk! Det var veldig koselig å hilse på dere i "to" sekunder :wub: -bare synd jeg ikke fikk knepet litt på den lille firbente også! hehe

Skrevet

Grattis igjen med super kritikk! Det var veldig koselig å hilse på dere i "to" sekunder :wub: -bare synd jeg ikke fikk knepet litt på den lille firbente også! hehe

Ja det var kjekt å treffe dere! Og må berre seie det at Odin er mye finere i virkeligheten enn på bilde! Omgjengelig og skjønn!

Skrevet

Ja det var kjekt å treffe dere! Og må berre seie det at Odin er mye finere i virkeligheten enn på bilde! Omgjengelig og skjønn!

:) Er det mulig da? Han kan da ikke være enda penere i virkeligheten! Den hunden er jo perfekt :)

Skrevet

:) Er det mulig da? Han kan da ikke være enda penere i virkeligheten! Den hunden er jo perfekt :)

Jo det er faktisk mulig. :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Veldig flott kritikk da! :( Men jeg savner flere bilder av gutten din!

Nye bilder lagt ut i dag! Se på Min hund. :)

Skrevet

Jo det er faktisk mulig. :(

Bare signerer den jeg.

Også har han et hærlig gemytt det er liksom ikke bare utsendet det står på

jeg fikk no et lite glimt av Vigo når dere gikk i bilen med han(vi kom akkurat da), så vi kom for sent til å se han i ringen da.

Men fikk no hilst på dere i noen sekunder som Veronicka skrev her :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...