Gå til innhold
Hundesonen.no

Grønnsaker


vipsen

Recommended Posts

Spiser grønnsaker! Veldig glag i grillet mais med smør og salt på! nam nam. Men mais er likevel ikke noe jeg foretrekker på pizza. Liker ikke paprika.

Jeg var utrolig kresen før og måtte pelle av alt mulig på pizzaer og annen mat. Har heldig vis blitt mer allsidig og etter at jeg ble 20 så skjedde det noe dramatisk, plutselig likte jeg ting jeg aldri har likt før :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utrolig kresen før og måtte pelle av alt mulig på pizzaer og annen mat. Har heldig vis blitt mer allsidig og etter at jeg ble 20 så skjedde det noe dramatisk, plutselig likte jeg ting jeg aldri har likt før :o

;) Akkurat sånn var det med meg å. Men etter jeg ble sånn rundt 19-20 år går stort sett alt ned.

Jeg var skikkelig kresen på sånt før,å spesielt sopp..(nå er sopp noe av det beste jeg vet ;) )

Ellers liker jeg veldig godt agurk,reddik,paprika,mais,salat,oliven og sydentomater :o

Liker ikke så godt vanlig tomater,blomkål :o brokkoli,squash og aubergine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker nesten alt av grønnsaker, tror jeg. Kommer litt an på hvordan/om de er tilberedt og hva jeg eter dem med. Tomater er det eneste jeg kan rynke litt på nesa av. I noen situasjoner er det veldig godt og passende (f.eks. tomater fylt med stekt ris og løk) mens andre ganger liker jeg det ikke i det hele tatt (venninna mi spiser tomater som epler, det klarer jeg ikke).

Grønnsaker jeg syns er veldig gode er mais, paprika, gulrot og agurk.

Også er det noen ting som er kanskje litt i grenseland om er grønnsaker eller ikke? Jeg liker ikke oliven. Men sopp er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig glad i grønnsaker egentlig. Gulrot og paprika er det verste. Løk syns jeg er ganske godt, og blomkål og agurk er spiselig. Annanas er ikke godt når det er på pizzaer etc. men kan smake godt når den er rå. Mais liker jeg ikke. Er potet grønnsak? :wub: Det er i alle fall ikke veldig godt, men kan spises, helst most.

Er jo noen grønnsaker jeg liker da.. Er vel orden "grønnsak" som har blitt litt negativt, uten at jeg vet kan svare på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt glad i grønnsaker generelt, mye mer glad i frukt...

Brokkoli, rosenkål og erter er meningsløse ingredienser på matbordet - det smaker... gress og knapt nok det... Poteter har jeg heller aldri skjønt poenget med (det var noe man *måtte* spise i gamle dager, i likhet med sild, fordi man ikke hadde råd til noe annet - på tide å kutte båndene)

Løk og hvitløk er digg (setter skikkelig smak), ellers synes jeg det meste smaker for lite. Frukt derimot smaker distinkt og kraftig - mye bedre :wub:

Grønnsaker kan også ofte være ok rå, men fullstendig uinteressante når de kokes (gulrøtter f.eks, topp å knaske rå men nitrist kokt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...