Gå til innhold
Hundesonen.no

rå mat til pus

swimzy

Recommended Posts

Når vi skjærer slintre biter fra råttkøtt så gir vi det gjerne til puser og hund som en godbit :)

Har ikke prøvd kjøtt og eggeplomme, men da jeg hadde rasekatt og skulle på utstilling blandet jeg smør i maten hans så pelsen skulle bli blank og fin til utstillinga :huh:

Ellers står dyra i kø her når vi har røktekjøttpølser til middag, dem får dele pølse-skinnet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde foret mine på rå mat tvert, hadde de spist det... <_<

Psycho spiser elgkjøtt, det er det eneste. Ellers vil de ikke ha det noen av dem. Forbannet meg på at Psycho SKU spise Vom og Hundemat her, men etter at han sultestreiket i 14 dager og gikk ned nesten 1 kg så måtte jeg gi opp... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt at rå egg inneholder et stoff som for katter fører til blokkering/vanskeligere opptak av et nødvendig stoff i kroppen dens, så man burde ikke overdrive det. Mener å ha hørt det fra en vetrinær på nærradioen her. Husker at jeg stusset, for min får det en skjelden gang. Men nå har jeg gått over til å koke de først, stort sett. Litt vag informasjon dette, men noe å ta med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Rå mat er bra for kattene,men selvsagt i moderate mengder, og man skal være obs på at gir man katten spesielt rå fisk får de lettere mark i magen og du må da huske å gi ormekur litt oftere en hva man normalt ville ha gjort.

For å få fin og blank pels på katten tar du en spise sje matolje over tørrforet hver dag, på denne måten slipper du også at katten flasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min spiser mus, og ferskere får du det ikke! :D Da knaser han i seg hele musa. bein, pels, involler og alt. Så vi forer ikke han med fersk kjøtt, siden han jakter selv. Så hjemme får han fisk og kattemat. :D Han har også tatt røyskatt, men den hadde han ikke spist på. Og diverse fugler. Flinke tigeren min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...