Gå til innhold
Hundesonen.no

Syke syke folk- Dyresex


tuppetroll

Recommended Posts

UFF! ja det er ikke bra. Har sett forumet og det værste er: 11634 registrerte brukere. (jeg var bare på hovedsiden og kom ikke inn uten å registrere meg. Noe jeg altså IKKE gjorde! Men sikkert mange som registrerer seg for å se der. Var likt forum som dette hvor du kunne poste inn bilder osv.! :P Nei huff.. Mennesker er ekle vesner! *grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å lage en underskriftskampanje eller noe for å få satt igang en ny lov? Blir helt dårlig av tanken på at noe sånt er lovlig, og at hunder må lide for sånne mennesker. Det er overgrep på det GROVESTE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å lage en underskriftskampanje eller noe for å få satt igang en ny lov? Blir helt dårlig av tanken på at noe sånt er lovlig, og at hunder må lide for sånne mennesker. Det er overgrep på det GROVESTE.

Lovteksten går noe a`la "...dyret skal ikke lide unødig", derfor er det i teorien lovlig med dyresex i Norge. Hvordan man skal bevise at dyret ikke har smerter i en evt rettsak uten bevismateriale er derimot vanskelig, uten en klar lov imot dyresex. og ja, det er innmari kvalmt! Fader så mye rart det finnes av mennesker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovteksten går noe a`la "...dyret skal ikke lide unødig", derfor er det i teorien lovlig med dyresex i Norge. Hvordan man skal bevise at dyret ikke har smerter i en evt rettsak uten bevismateriale er derimot vanskelig, uten en klar lov imot dyresex. og ja, det er innmari kvalmt! Fader så mye rart det finnes av mennesker :P

selvsagt dyret lider. det sier jo seg selv. F.eks et barn trenger ikke å si at det lider når det blir missbrukt, men det får fatale konsekvenser for barnets følelsesliv og mentalitet. Og jeg mener å ha lest at dyrleger har funnet skader som kan tyde på sexuellt missbruk av dyret. De er nok så syke at de tror de ikke skader dyret.

Det er kvalmt, og det er forferdelig! Uskyldige vesener må lide pga syke mennesker. Men en underskriftskampanje da? Kan det være med på å få frem en lov mot missbruk av dyr? Det er jo allerede i arbeid, men kanskje det er mulig å gjøre noe for å få loven frem fortere? Det er vondt å tenke på at dyr lider den skjebne nå, og det ikke blir gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt dyret lider. det sier jo seg selv.

Hvorfor sier det seg selv?

Det er kvalmt, og det er forferdelig! Uskyldige vesener må lide pga syke mennesker. Men en underskriftskampanje da? Kan det være med på å få frem en lov mot missbruk av dyr? Det er jo allerede i arbeid, men kanskje det er mulig å gjøre noe for å få loven frem fortere?

Loven blir vel sendt på høring nå i høst tror jeg, det tar tiden det tar. Spørsmålet er om det hjelper? Hvem vil da dra til veterinæren med en skadet hund med risiko for å bli anmeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg tror faktisk at folk flest ikke vet at det er lovlig.At det ikke blir noen reaksjoner på det i det hele tatt..

får menigmann greie på dette, ja da er nok dette noe som vil får reaksjoner langt ut over de vanelige dyrevennene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ny lov på vei, kanskje den vil bedre forholdene litt, kanskje ikke, vi får så hva som skjer når noen blir tatt etter nyttår når loven er satt i praksis. Men vi blir aldri kvitt folka, vi har ikke blitt kvitt de pedofile enda heller selv om det er strenge lover mot det.

Hvorfor reagerer alle etter media omtale, selv om ALLE vet det skjer hver bidige dag?? Når det er borte fra media så er alt glemt uka etter og ingen gjør så mye annet enn å skrike ut ett par stygge ord. Ord uten handling fører ikke til noenting. Blir det for mye og for ofte i media, så blir det heller ingen reaksjon, ikke mange reagerer når det noe om pedofile i media lengre.

Jeg syns det er viktigere å prioritere dyremishandlingen hvor dyr blir pint eller overlatt til seg for å bare stå der for dø en sakte død av sult og dehydrering. Dette er det mange fler tilfeller av det enn dyresex.

Om noen hadde prøvd seg på Atsu, så hadde jeg heller tatt loven i egne hender, slått dem helseløse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier det seg selv?

Altså, jeg mener det er det er veldig veldig likt missbruk av barn. Dyret kan ikke si ifra heller.

Loven blir vel sendt på høring nå i høst tror jeg, det tar tiden det tar. Spørsmålet er om det hjelper? Hvem vil da dra til veterinæren med en skadet hund med risiko for å bli anmeldt?

Ja, det er en problemstilling. Men tror du f.eks det ville blitt mindre missbruk av barn om det ble lovlig liksom? At sånt skjer er bare horribelt og utenkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...