Gå til innhold
Hundesonen.no

hvordan og hvor har dere hunden deres da dere kjører bil?


Turnip

Recommended Posts

Det finnes universalstengsler med teleskop-ben.

Brukte det tidligere og det fungerte bra... ( hadde en stor Boxer )

Nå har jeg 2 hunder, da har jeg valgt løsningen med 2 bur...

Har st. vogn, men tror sikkert et sånt stengsel kan brukes i en Golf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla ligger i baksetet på et fleeceteppe når vi kjører. Har stasjonsvogn, og bur, og ja, vi skal da snart venne henne på å ligge i bur i bilen (igjen). Er bare at hun er så flink å ligge og sove når vi kjører, men nei, det er da ikke forsvarlig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stasjonsvogn, så Kito ligger bak i bagasjerommet. Skal vi på lengre turer tar vi ofte med korgen hans, men er det små turer kjører vi uten. Men egentlig er det ikke noe poeng i å ha korg, for han legger seg ikke ned. Han står/sitter hele turen, og stikker hodet frem mellom nakkestøtten min og bildøra, og hviler hodet der, for der er det ikke netting. Vi har kjørt mye de siste somrene, gjerne 5-6 timer på en dag, men han legger seg ikke ned i det hele tatt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Opel Vectra et eller annet, en gammel bil, like gammel som meg faktisk. Det er ikke bare bare å ha et hundebur passe til en labrador der, så vi bestilte fra Trønderburet - http://www.tronderburet.no/

Buret passer bilen perfekt, vi har bare et teppe mellom buret og bakluka, så ligger buret helt støtt og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en VW Touran og har som regel hunden bak i bur. Hvis vi bare skal på en kort biltur sitter hun på fanget. Har tenkt til å kjøpe en bilsele til henne som hun kan ha på når vi sitter på med andre eller for korte bilturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudibil.jpg

Slik sitter min hund. Eller hun ligger når vi kjører da, slik at jeg ser i bakspeilet. Vi har også tatt av hattehylla og så ligger hunden i bagasjerommet. Vi har så liten bil at vi ikke har plass til bur. Hadde planlagt å få sele og ha hunden i setet, men hun fikk akkurat plass baki bagasjerommet så hun ble plassert der. Hun har de bakre seteryggene foran seg så hun sitter ganske trygt der. Men vil gjerne ha større bil med bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på lang turer, som går over en halv time, da er buret med i bilen, men om vi skal kjøre til ett sted å gå tur, bort til butikken, besøke noen, så har vi ikke buret med, hun sitter i setene og ser ut, veit det er helt klin kokkos hvis det skjer en ulykke, men Maja elsker det, hun bare elsker det så mye. Men om hun er i buret, så piper hun litt, men det går seg til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldar tar jo litt plass liksom da, så har vi jo 2småbarn med sine barnebilseter, så da er det jo ikke mange stedene å velge :P

Han sitter baki, har hundegitter også selvfølgelig så han ikke reiser over til unga hvis ulykken skulle inntreffe. Så har vi jo Subaru Forester og den har stabilisator, så da merker vi ikke så godt når han rører på seg. I gamle bilen ble jo hele bilen skjev av vekta hans og dekka ble mere slitt på den siden han la seg nedpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI hundene løse i bil.

Har en venn som kjørte med en hund på ca 10 kilo løs i forsetet, og i en krasj ble hunden slengt gjennom frontruta og døde av skadene.

Vi har 2 stasjonsvogner, og stort sett ligger setene nede. Har et dobbelbur som passer bak førersetene, og så har jeg plass til et stort bur eller to små bakerst, hvis det er behov.

Har sett på et dobbelbur som jeg kan ha bak oppslåtte bakseter. Mekonomen har et supert bur som er krasjtestet i Sverige og anbefalt av Agria. Dessverre er prisklassen noe over det min lommebok tåler akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre ligger i et svært bur baki bilen når vi kjører bil, uansett om det er 2 minutter eller 2 timer. Buret er spent fast til et sete så det ikke sklir frem og tilbake, og hundene koser seg inni der. Men jeg måtte slå ned hele baksetet mitt for å få plass til det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en vw golf personbil og har ikke stasjonsvogn, så jeg har tatt av hattehylla mi bak, og lagt et godt teppe der + et gnageben og en bamse der.

men er dette forsvalig å ha hunden bak der? det er så vanskelig å få bygd inn bur i den bilen.

Mvh Silje

Hadde Golf personbil før, og da kjøpte vi av naboen et stålbur (av den sammenleggbare typen) som passet perfekt (skrått i toppen) og hadde dør på langsida - slik at det kunne stå "på tvers".

Aner desverre ikke hvor det var kjøpt eller om det fortsatt finnes tilgjengelig, har ikke sett det i noen butikker :P

Buret var imidlertid litt i minste laget, så da ble det stasjonsvogn på oss også... Bruker et "Trønderbur" på 85x60 eller noe sånt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene ligger alltid i bur når vi kjører. Det har hendt at Knerten har sittet på fanget eller vært løs bak i stv, men ikke lenger.... Ganske skummelt både for hund og fører i tillfelle en ulykke.

Hadde Golf personbil før, og da kjøpte vi av naboen et stålbur (av den sammenleggbare typen) som passet perfekt (skrått i toppen) og hadde dør på langsida - slik at det kunne stå "på tvers".

Aner desverre ikke hvor det var kjøpt eller om det fortsatt finnes tilgjengelig, har ikke sett det i noen butikker :P

Buret var imidlertid litt i minste laget, så da ble det stasjonsvogn på oss også... Bruker et "Trønderbur" på 85x60 eller noe sånt nå.

Jeg har sett denne typen bur på Felleskjøpet. Vet også at Tropehagen Zoo har fått noen nye bur som skrår litt.... Verdt å sjekke ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...