Gå til innhold
Hundesonen.no

Ring politiet


WheatenMali

Recommended Posts

I dag kom det plutselig en stor vhorsteh hanne ut fra skogen og bort til grinda foran døra, han peste veldig, uten halsbånd eller andre ting. Den stod og logret så jeg tok på et bånd og tok den med bort til vannskåla til hundene våre, jeg tok og gikk med den litt rundt omkring i gatene for å se om det var noen som leitet etter den, men siden vhorstehre kan løpe langt på kort tid og ingen eier var å se så bandt jeg den fast i hagen og ringte politiet- vi var ganske heldige fordi eieren hadde vært smart å ringe og etterlyse hunden sin! Så vi fikk tak i eieren og hunden dro hjem!

Så jeg sier bare til alle sammen som enten finner en hund eller mister en- RING POLITIET- hadde ikke han som eide hunden etterlyst den hadde vi tvilsomt fått tak i eieren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sånn har vi også, nå sitter den på Nena, er helt enig i det med navnet men de fleste dyrebutikker lager en sånn plate med telefonnummeret for ikke så mange penger som du kan henge på båndet, jeg vet hvertfall at dyrebutikken på strømmen gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var å henta Eso, så hadde bestemora til Eso tatt seg en liten luftetur alene (hun hadde greid å vridd seg ut av båndet) :roll:

Det første oppdretteren gjorde var å ringe politiet å melde henne savnet. Hun var sikkert ikke langt unna, men hvis noen finner henne, og ringer politiet, så er jo alt i orden!

Hunden kom tuslende tilbake av seg selv etterhvert da..:D

Snakket med oppdretteren en ukes tid etter jeg hentet Eso. Da hadde de akkurat tatt inn en chihuahua som gikk eierløs langs veien ved gården de bor på. Politiet ble kontaktet, og dagen etter kom eieren å hentet hunden. Gjensynsgleden var vist stor! Chi'en var 12-13 år gammel, og eieren var en gammel mann, så de var nok veldig sterkt knyttet til hverandre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt ja.  :D  

For et års tid siden hadde jeg en katt som ble borte (innkatt sådan), da ringte jeg politiet, men da lo de bare av meg.... Er ikke katter like viktige da?

Så teit å oppføre seg sånn :D Altså jeg skjønner at ikke mange plukker inn katter fordi det er vanlig å se tuslende ute, men politiet kan svare seriøst når en nervøs katteeier ringer, hadde politiet ledd av meg på telefonen hadde jeg skjelt dem ut så det holder- katten min betyr mer for meg en alt annet :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var den en gang en labrador sort som var løs.

jeg tenkte det samme at den kanskje ikke bode så langt unna så jeg tok i bånd og skulle lette opp eierne .

dum nok trodde jeg jo at hunden til med skulle gå hjem til seg selv :oops:

vel uansset hadde gått et god stykke med hunden og nei vi havnet ikke hjemme hos han.

så tenkte jeg og ta han hjem og ringe politi eller få råd av mine foreldre .

uansset så sjekket jeg halsbåndet han en gang til for og se om han kjansje hadde noe nr på seg og det hadde han

. jeg ringte nr og da var det en ung gutt som hadde gått tur med han og hunden hadde blitt for sterk .

så jeg møtte gutten på skolen og de var jo kjempe glade og lette over og få han hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange ungdommer vegrer seg for å ringe politiet, fordi de skal jo ha opplysninger om alt mulig.. Hvertfall da jg og noen andre ringte på en skadet hund vi fant, skulle de ha navn ,addresse og telefonnummer. Sikkert tilfelle vi bare lurte dem, men uansett. Mange som ikke vil ha navnet sitt hos politiet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange det... Jeg også fant en hund engang, den hadde gått til sitt gamle hjem(jeg ringte på der, men de hadde ikke nr til de forrige eierne), og var helt rolig og alt, jeg bestemte meg for at jeg skulle ringe polti, og hadde ikke annet nummer enn nødsentralen, men skitt au tenkte jeg, jeg kunne ringe, fyren som tok tlf ble nesten sur på meg (skjønner j det i ettertid at det kanskje var litt dumt å tinge nødsentralen, men jeg vistte ikke hvor jeg skulle ringe), derretter ble jeg satt over til falken, og de var ikke veldig villige til å hjelpe meg... Hunden hadde jo ikke bånd, så da ville de ikke tatt risken ved at den kanskje ikke var der når den kom, det hele endte med at jeg måtte stå og se på at bikja reket bortover gatene på jakten etter sitt hjem.. :D Huff, jeg håper nå i alle fall den fant veien... Skjønner nå at det kanskje var litt dumt å ringe når ikke hunden hadde bånd, men jeg ville jo bare hjelpe.. Får tenke på det hvis jeg ser en hereløs hund en annen gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant.. men som sagt så hadde den ikke bånd, og selv om jeg hadde god kontakt med den og sånn så var det en en på størrelsen m St. Bernards hund, så var liksom ikke så mye jeg kunne stille opp med hvis den først ville gå.. :D Hehe, ekke akkurat den som er sterkest i verden :oops: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så heldig å alltid ha bånd liggende jeg da :D

Var det samme med vhorstehen, den hadde ikke halsbånd, så jeg løp inn og henta et bånd som man kan henge rundt halsen (egentlig en lenke men er med kroker) .. hadde nok ikke vært så lett å ta en vhorsteh under armen heller... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...