Gå til innhold
Hundesonen.no

Ring politiet


WheatenMali

Recommended Posts

I dag kom det plutselig en stor vhorsteh hanne ut fra skogen og bort til grinda foran døra, han peste veldig, uten halsbånd eller andre ting. Den stod og logret så jeg tok på et bånd og tok den med bort til vannskåla til hundene våre, jeg tok og gikk med den litt rundt omkring i gatene for å se om det var noen som leitet etter den, men siden vhorstehre kan løpe langt på kort tid og ingen eier var å se så bandt jeg den fast i hagen og ringte politiet- vi var ganske heldige fordi eieren hadde vært smart å ringe og etterlyse hunden sin! Så vi fikk tak i eieren og hunden dro hjem!

Så jeg sier bare til alle sammen som enten finner en hund eller mister en- RING POLITIET- hadde ikke han som eide hunden etterlyst den hadde vi tvilsomt fått tak i eieren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sånn har vi også, nå sitter den på Nena, er helt enig i det med navnet men de fleste dyrebutikker lager en sånn plate med telefonnummeret for ikke så mange penger som du kan henge på båndet, jeg vet hvertfall at dyrebutikken på strømmen gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var å henta Eso, så hadde bestemora til Eso tatt seg en liten luftetur alene (hun hadde greid å vridd seg ut av båndet) :roll:

Det første oppdretteren gjorde var å ringe politiet å melde henne savnet. Hun var sikkert ikke langt unna, men hvis noen finner henne, og ringer politiet, så er jo alt i orden!

Hunden kom tuslende tilbake av seg selv etterhvert da..:D

Snakket med oppdretteren en ukes tid etter jeg hentet Eso. Da hadde de akkurat tatt inn en chihuahua som gikk eierløs langs veien ved gården de bor på. Politiet ble kontaktet, og dagen etter kom eieren å hentet hunden. Gjensynsgleden var vist stor! Chi'en var 12-13 år gammel, og eieren var en gammel mann, så de var nok veldig sterkt knyttet til hverandre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt ja.  :D  

For et års tid siden hadde jeg en katt som ble borte (innkatt sådan), da ringte jeg politiet, men da lo de bare av meg.... Er ikke katter like viktige da?

Så teit å oppføre seg sånn :D Altså jeg skjønner at ikke mange plukker inn katter fordi det er vanlig å se tuslende ute, men politiet kan svare seriøst når en nervøs katteeier ringer, hadde politiet ledd av meg på telefonen hadde jeg skjelt dem ut så det holder- katten min betyr mer for meg en alt annet :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var den en gang en labrador sort som var løs.

jeg tenkte det samme at den kanskje ikke bode så langt unna så jeg tok i bånd og skulle lette opp eierne .

dum nok trodde jeg jo at hunden til med skulle gå hjem til seg selv :oops:

vel uansset hadde gått et god stykke med hunden og nei vi havnet ikke hjemme hos han.

så tenkte jeg og ta han hjem og ringe politi eller få råd av mine foreldre .

uansset så sjekket jeg halsbåndet han en gang til for og se om han kjansje hadde noe nr på seg og det hadde han

. jeg ringte nr og da var det en ung gutt som hadde gått tur med han og hunden hadde blitt for sterk .

så jeg møtte gutten på skolen og de var jo kjempe glade og lette over og få han hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange ungdommer vegrer seg for å ringe politiet, fordi de skal jo ha opplysninger om alt mulig.. Hvertfall da jg og noen andre ringte på en skadet hund vi fant, skulle de ha navn ,addresse og telefonnummer. Sikkert tilfelle vi bare lurte dem, men uansett. Mange som ikke vil ha navnet sitt hos politiet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange det... Jeg også fant en hund engang, den hadde gått til sitt gamle hjem(jeg ringte på der, men de hadde ikke nr til de forrige eierne), og var helt rolig og alt, jeg bestemte meg for at jeg skulle ringe polti, og hadde ikke annet nummer enn nødsentralen, men skitt au tenkte jeg, jeg kunne ringe, fyren som tok tlf ble nesten sur på meg (skjønner j det i ettertid at det kanskje var litt dumt å tinge nødsentralen, men jeg vistte ikke hvor jeg skulle ringe), derretter ble jeg satt over til falken, og de var ikke veldig villige til å hjelpe meg... Hunden hadde jo ikke bånd, så da ville de ikke tatt risken ved at den kanskje ikke var der når den kom, det hele endte med at jeg måtte stå og se på at bikja reket bortover gatene på jakten etter sitt hjem.. :D Huff, jeg håper nå i alle fall den fant veien... Skjønner nå at det kanskje var litt dumt å ringe når ikke hunden hadde bånd, men jeg ville jo bare hjelpe.. Får tenke på det hvis jeg ser en hereløs hund en annen gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant.. men som sagt så hadde den ikke bånd, og selv om jeg hadde god kontakt med den og sånn så var det en en på størrelsen m St. Bernards hund, så var liksom ikke så mye jeg kunne stille opp med hvis den først ville gå.. :D Hehe, ekke akkurat den som er sterkest i verden :oops: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så heldig å alltid ha bånd liggende jeg da :D

Var det samme med vhorstehen, den hadde ikke halsbånd, så jeg løp inn og henta et bånd som man kan henge rundt halsen (egentlig en lenke men er med kroker) .. hadde nok ikke vært så lett å ta en vhorsteh under armen heller... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...