Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke Hunderaser liker du?

pappasito

Recommended Posts

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

hmm.. vanskelig å velge :D favoritten må vel være Old English Sheepdog .

andre raser er wheaten terrier, shapendoes, chinese crested powder puff, lagotto romagnolo, Engelsk setter brun og hvit, dobbermann og Puli

Det var de jeg kom på for øyeblikket :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Boxer - herlig gemytt, alltid glad og leken og finner alltid på noen merkelige tulleting :D Elsker dem..

2. Boston Terrier - "stor" hund i liten pakke :P Herlig personlighet.

3.Amerikansk Bulldog - kjempeflott hund, har falt for den :(

4.Dogo Argentino - dessverre forbudt, men har lyst på en likevel :P Synes de er kjempetøff og skjønn :P

5.Engelsk staffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SANKT BERNHARD :D

Jeg elsker Sankt Bernharden, den er en genial familie hund. Jeg har 2 barn: en på 2,5år og ei på 4mndr. Eldstemann var bare 5,5mndr da vi fikk Eldar og di er som brødre :( Der den ene er, der er den andre :P

Sankt Bernharden er en STOR hund. Tålmodig og snill. Den passer godt på familien sin og kan jo være ganske sær, men på en god måte,vet AKKURAT hva den vil,og når den vil det :P Ulemper: Litt sta og slevjete,og det faktum at han er stor..får ikke hatt ham i fanget akkurat..Men sover i fanget til mannen min av og til :P

Liker generellt store hunder,må være litt å ta i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shetland Sheepdog er jeg helt forelsket i! :)

Har også fått øynene opp for Smooth Collie(Korthårs Collie), de er herlige! :)

Ellers liker jeg:

Podenco Ibicenco

Faraohund

Am. Staff

Eng. Staff

Dogo Argentino( Vakker rase)

Bull Terrier(elsker den rasen)

Border Collie

Pinscher

Grand Danois

Og mange flere...

Dette er hunder jeg synes har det lille ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Golden, Labrador, Rottis og Bichon Frisè. Desutten er Engelsk Mastiff morsomme, men vil helst ha en gård eller noe sånnt om jeg skulle vurdert å ha en :)

Og selvsagt Border Collie, selvom jeg ikke har erfaring med å eie denne rasen

I tillegg synes jeg Berner Sennen er nyedlige hunder. Har lyst på en når vi blir "eldre" og ikke skal trene agilety/lydighet. (men har ikke veldig mye erfraing med rasen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mange raser. bl.a:

Staffordshire bull terrier(selvfølgelig), fransk bulldog, amerikansk bulldog, rhodesian ridgeback, bordeaux dogge, boerboel, grand danois, pomeranian, bull terrier, bullmastiff, dogo argentino og amstaff for å nevne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker "opprinnelige" hundetyper, og ingenting er vel mer opprinnelig som type enn mynder og mastiffer. Min forrige hund var en mastiff (Boerboel, en fantastisk afrikansk vakthundrase!) og min nåværende er en mynde (Sloughi, en nord-afrikansk jaktmynde av urhundstype). Dette er de eneste hundetypene som jeg virkelig liker, uten at jeg egentlig kan forklare hvorfor. Og innenfor disse gruppene foretrekker jeg de rasene som er minst plaget av helseproblemer. Dessverre er dagens Boerboel mye plaget med leddproblemer, og det er grunnen til at jeg gikk over til mynder. Men jeg SKAL ha boerboel igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg satt meg skikkelig inn i alle rasene jeg liker, så mye av det går på utseende og det inntrykket jeg har fått av rasene. Men utenom Pointer og Korth. Vorsteher som vi har nå, liker jeg også disse rasene:

Groenendael

Malinois

Greyhound

Saluki

Australsk Kelpie (litt for liten bare..)

Min neste hund tror jeg ikke skal være en fuglehund, og da håper jeg å finne en som passer blant de jeg nevnte. Må lese mer om dem først. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...