Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvalitet på halsbånd


Kefir

Recommended Posts

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe noen halsbånd til Hera (nabohunden), men er veldig forvirret i den store halsbåndjungelen confused.gif Hvilke halsbånd burde jeg velge? Hvilke merker? Hvilke merker burde jeg ikke velge? Hvordan vet man hva som er kvalitet, og hva som ikke er det?

Og når det gjelder blinkehalsbånd...

Hva tror dere f.eks. om dette halsbåndet? Hvorfor er det så veldig mye billigere enn de fleste andre? Er det garantert dårligere? Og hva burde jeg velge om jeg skulle valgt mellom dette og dette?

FORVIRRENDE! confused.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lærhalsbånd til min hund. Kjøpte det på dyrebutikken. Vet ikke hva slags merke det er jeg men logoen består av en sirkel og en trekant :)

Vi har alltid kjøpt halsbånd på dyrebutikken, både i stoff og lær. Ikke spesielt dyre. Og de holder jo nesten for evig, i alle fall i vårt tilfelle. Om du har en hund som rykker/drar mye så vet jeg ikke om det er like holdbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lærhalsbånd til min hund. Kjøpte det på dyrebutikken. Vet ikke hva slags merke det er jeg men logoen består av en sirkel og en trekant :)

Vi har alltid kjøpt halsbånd på dyrebutikken, både i stoff og lær. Ikke spesielt dyre. Og de holder jo nesten for evig, i alle fall i vårt tilfelle. Om du har en hund som rykker/drar mye så vet jeg ikke om det er like holdbart.

Lærhalsbånd er flotte, men litt dyrere. Håper på å finne noen rimelige i nylon, så jeg slipper å punge meg helt.

Hera går pent i bånd, med mindre hun ser noe hun vil løpe bort til. Så halsbåndet må tåle et kraftig nøkk nå og da, uten å ryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærhalsbånd er flotte, men litt dyrere. Håper på å finne noen rimelige i nylon, så jeg slipper å punge meg helt.

Hera går pent i bånd, med mindre hun ser noe hun vil løpe bort til. Så halsbåndet må tåle et kraftig nøkk nå og da, uten å ryke.

Vi har et nylonhalsbånd til boxertispa vår. Det er veldig solid, heller ikke dyrt. "Hovedbåndet" er blått, med en rødtykk stripe med kraftig nylon. Utenpå der er det en stripe med refleks. Får det så klart i flere farger. Er ikke så god til å forklare hvordan det ser ut, så du skjønte det sikkert ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste halsbånd er solide. Men så klart, kjøper du et veldig tynt og smalt, så tåler det ikke all verden. Men om du kjøper et helt normalt bånd på dyrebutikken holder det helt sikkert.

Av lysende halsbånd har jeg kun erfaring med de siste du viste.

Det jeg synes er kjekt er at det lyser rundt nesten hele båndet. Hunder med mye pels gjør det vanskelig å se lyset. Så jeg kan ihvertfall anbefale dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig stoler jeg ikke på slike nylonbånd som har en plastspenne som åpne/lukke-mekanisme. Har eid ett slikt bånd - og spennet tålte ikke det første rykket fra en liten Skye terrier..

Så jeg bruker kun halvstrup-bånd (innstilt så de bare blir litt trange i værste fall - ikke strup) uten slike spenner på - nylon til tre hunder og rundsydd lær til en.

Med langhåret hund så funker slike lysende halsbånd ikke så bra - så jeg har kjøpt slik "Be Seen"-lykt som festes i båndet. Disse er billige, og siden de henger litt nedenfor båndet synes de til og med i en Beardis-pels - OG kan festes i hvilket som helst bånd/sele.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at mine halsbånd med plastikk klips har gått opp og vi har hatt noen gode rykk i dem.

Jeg har bestillt noen fine halsbånd hos http://www.zoosupply.no/Halsbnd-og-kobbel-p-1-c-261.html som jeg er kjempe fornøyd med, morsomt med litt forskjelige farger og disse holder godt på min hund som er retriverblanding. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...