Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du hadde hatt allverdens med penger...


Toller

Recommended Posts

Hvis du hadde hatt uendelig mengder penger.. Hva villd du gjort og kjøpt?

Jeg kan starte... Jeg ville kjøpt en stor gård (noe alla' Bygdøy Kongsgård). Et stort ridehus, utebane, masse fine grønne beiter til hestene, kanskje en liten skog? Deretter hadde jeg kjøpt mange hester, ansatt stallhjelper og instruktører og drevet med en spesiel rideskole (dvs. jeg ville hatt elever fra viderekommende og oppover), så ville jeg jo så klart vært innstruktør selv også :D

Jeg ville brukt et av hestenes beiter til å bygeg en agility bane, hvor jeg kunne møtt masse hundefolk osv. Banen hadde så klart vært gratis å bruke.

Så hadde jeg så klart brukt en årlig sum på veldedighet. Støttet diverse heste og hunde forbund også.. hmm... noe mer?

Hva med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg er dritkjedelig og ego jeg. :D:(

Hadde betalt ned hus og bil for oss selv og mine søsken og mamma.

Det som hadde vært til overs:

-Leid inn noen for å pusse opp stua

-Leid inn noen for å sette inn hjørneboblebad og bytte alle dørene i huset

-Leid inn noen for å pusse opp hele kjelleren og innstallert bad der.

-Satt av penger på sperra konto til jenta vår

Så det... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde brukt det på billappen og en sportsbil..

herregud! Jeg glemte hus og bil :D

Jeg ville hatt en Porche Cayenne Turbo.. En snaxy Ferrari eller no.. Også ville jeg hatt et stort hvitt hus, med bodlebad (som du sa :D ), badstu, kanskje et svømmebasseng... hehe Liker å bade jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt meg en stod går, og lagd en flott hundegård. Jeg ville også tatt instruktørutdannelse, og startet med å holde hundekurs. Ville tatt lappen og kjøpte meg en stor bil som jeg kunne hatt flere hundebur i. Ville gått masse hundekurs, og kjøpt meg flere hunder :D Jeg ville også lagd ett område der hundefolk kan møtes å trene med bl. a ag bane :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok tatt lappen og kjøpt meg en "hundebil" (altså en bil som jeg kan ha bur i o.l.)

Jeg ville kjøpt meg en stooor gård etterhvert med en stooor veeeldig stoor hage der hundene kunne flydd rundt.. :D

Jeg ville som Heidi tatt instruktør utdannelsen og holdt hundekurs.

Jeg ville tatt i mot dyr som trenger hjelp, noe jeg sikkert kan nå å men det koster og jeg har absolutt ikke plass nå til å hjelpe alle disse dyrene.

Jeg ville også kjøpt masse nye møbler og masse utstyr til dyrene.

Jeg ville kjøpt ting til bestemor som hun trenger. jeg ville betalt for at hun skulle få hjelp hverdag. jeg ville også leid en drosje sjårfør som kunne kjøre hun i butikken og tilbake så hun kunne fått kommet seg ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg satt de i banken en stund- og så ville jeg:

jeg haddde nok kjøpt meg en super dyr bil (som er moderne om noen år- sånn at jeg kan ta lappen først), bor jo på en familiegård (så det ønsker jeg ikke)- men alltid greit å modernisere litt :( Så hadde jeg pussa opp husene på gården- laget meg en agility bane (skal kanskje lage en i virkeligheten :o - mangler bare litt penger, og tid ). Kjøpt to frisere (hingster) :rolleyes: ridehus (som man også kan trene hunder i :P ) firehjuling (aner ikke hvordan det skrives :D ). badebasseng i hagen- boblebad på et av badene :rolleyes:

Jetfly- sånn at jeg kan besøke folk i nord (hinter ikke til deg Christine :D ), og sånn at jeg kan reise til de mange landene jeg har luksusbolig i...

Så ville jeg gitt noen penger til en fin organisasjon :P

Er sikkert mye mer, men kommer ikke på mer i farten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville kjøpt meg en råflott stor gård og masse sau og en hest, frieser :D . noen knall gode gjeterhunder så jeg kunne konkurrert i toppen :D en fin bil, som f.eks den nye mercedes 4 hjulsstrekkeren og land cruiser, kanskje en liten ferrari å :o masse ønsker gitt, men først og fremst sau eller gård så jeg kan ha muligheten til å gjete hver eneste dag til hvert eneste tidspunkt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hå! Jeg ville betalt ned gjeld! Ja, og så.. hmmm, egentlig bare betalt ned gjeld tror jeg! Men selvfølgelig, skulle det være noe mer igjen ( :D) så ville jeg hatt det i banken slik at det ikke ble rotet vekk i huset her (for ikke å snakke om å bli spist opp av Pelsen dah... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt en masse penger til forskning på allergi og immunologiske lidelser hos hund og gitt penger til folk som startet opp tiltak for å hjelpe hunder og til dyrevern generelt.

Så hadde jeg kjøpt opp en del av nabotomtene til huset mitt :D og kjøpt jordene opp til nærmeste skoggrense og plantet dem igjen så vi slapp å kjøre bil for å gå tur i skogen :)

Deretter hadde jeg dratt til landsbygda i Mexico og importeret meg en hund. B)

Nei forresten, før turen hadde jeg dratt på et laangt spa-opphold (betalt for å ha med hundene med spesialforpleining selvsagt)

Hadde også leid min egen klikkerinstruktør i bruks og agility til å instruere på tid og sted som passer meg

Også hadde jeg importert masse sjeldne trær og busker til hagen.

Og betalt ned lån da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er planen nesten klar :D Det første jeg ville gjort er å kjøpe meg en øy (i norge, oslofjorden eller noe), som er passe stor, (skal ikke være gedigen), Der skal jeg bygge en kennel og et fint koselig hus med flere gjeste rom. Også vill ejeg jo selvsagt kjøpt meg en hund til. tatt instruktør utdannelse, og startet opp der ute på øya. Hadde satt inn båter t/retur for de som gikk kurs hos meg, eller ønsket å sette hunden på kennel. (skulle hvert en liten kennel bare). Grunnen til at jeg ville hatt en øy er fordi da kan Rex løpe løs :D Han får liksom ikke stikki noe sted. (hva gjør man ikke for den hunden :rolleyes: )

Så skulle jeg arrangert et stort (hunde-)sonen-party, hvor man kan ta med hundene sine, og overnatte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg ville gitt noen tusen til søsknene mine, på sparekonto. Greit å ha. Så ville jeg startet min egen boligsparekonto, og satt inn et stort beløp der. Jeg ville tatt lappen på rekordtid, og kjøpt meg en fin bil, gjerne en litt stor med plass til et par hundebur bak. Ville kjøpt endel nye klær, og leid en annen leilighet enn den vi har nå. Mer plass, mer hage, mulighet til hundegård. Jeg satser jo på å bli gardskjerring etterhvert (knis), så da trenger jeg litt egenkapital til å kjøpe opp naboens jorde, som jeg skal få ha stall og ridehus på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en stor gård ute på landet, nye moderne møbler ++ Bil og lappen når den tid kommer. Hatt sauer, hester og høner, og leid inn folk til å ta litt av stellet da selvfølgelig. De kunne gjort drittjobben, og jeg det morsomme :)

Skulle selvfølgelig hatt Prince og kattene med meg, og meldt meg på masse morsomme kurs Prince og jeg kunne deltatt på sammen. Kjøpt de fancy klærne til meg selv, og litt kule dyre halsbånd og sånn til Prince. Kjøpt noen nye, gedigne klorebrett til kattene. Og til både kattene og Prince, nye flotte kurver/hundesenger.

Kjøpt ny stor pc, som hadde alt av utstyr og en utrolig fancy TV med vhs/dvd spiller. Ville hatt et STORT hyperfancy og moderne rom, med flotte bilder på veggene, prkatiske og stilige møbler osv...

Betalt ned alt av lån til de aller nærmeste (søster, foreldre,)

Gitt litt til de andre i slekta og noen venner, og selvfølgelig ekstra fine julepresanger til alle.

Bidratt med en stor slant penger til veldedighet. Hiv/Aids, Redd Barna, SOS barnebyer, Suppebussen i Oslo, Naturkatastrofer, nyttig forskning, psykiatrien, ol.

Så ville jeg åpnet en ny dyrebeskyttelsen-kjede. Med ansatte som får god lønn, flotte lokaler til dyrene, med alt av utstyr de trenger. Store inngjerede utearealer de kan benytte, og store rom slik at alle dyra kan få det privatlivet de trenger, og fellesrom til de som vil være sammen. Velkommen til frivillige entusiastiske arbeidere der også, og alt av helsestell og pelsstell osv.. slik at dyra er mest mulig attraktive, slik at det er flere som får sjansen til å få et godt nytt hjem...

*Phu* Jeg tror jeg hadde trengt mye penger for å få til alt dette, men nå ble jeg skikkelig gira... Fikk så lyst på alle de pengene... Spesielt den dyrebeskyttelsen falt jeg helt for, håper noen andre rikinger lager noe sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg ville gjort med dem nå er nok ikke det samme som hva jeg ville gjort om femten år, så da går jeg for den siste.

Jeg ville kjøpt meg enebolig med relativt stor hage på Lade (bydel i Trondheim). Og jeg ville kjøpt meg en hund (regner ikke med at Tinka blir atten, for å si det sånn).

Deretter ville jeg satte inn en svær haug med penger på en høyrentekonto så jeg hadde til senere i livet - reiser, regninger og andre praktiske ting. Dessuten ville jeg ha kjøpt laptop og trådløst nett.

Bil ville jeg ikke kjøpt, buss og tog er billig og bra.

Deretter ville jeg gitt resten til Leger uten grenser, Unicef og Røde Kors.

Også kommer det litt an på hvor mye jeg hadde av penger da, for sommerhus på Hvaler høres liksom ikke så aller verst ut. Så kanskje, muligens at jeg hadde kjøpt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg ville ha gjort var først å bli gjeldsfri både meg og de nærmeste i familien min, så hadde jeg kjøpt meg en diger gård på ei fjellsæter...har sett drømmestedet i valdres(nydligste utsikt jeg har sett utover fjorden!), bygget en enorm hundegård og kjøpt meg noen hunder til! :-) drevet en liten hundesenter hvor folk kan komme å trene agility, spor, lydlighet ol eller bare komme for å sosialisere hundene sine!

I tillegg hadde jeg bygget ett lite badeland med boblebad, vanlig basseng ol med deilig varmt vann hvor alle naboene kunne kommer inn gratis!! :-)

Så hadde jeg nok kjøpt inn 2 nye biler, en sportsbil for morroskyld og en hundebil! Så hadde det nok blitt alt nytt på Odin, fått seg ett stort hundehus hundeseng ol.. :-)

Så hadde jeg nok kjøpt inn ett privat jett slik at vi kan reist på ferietur, og ha dyrene med oss! :-)

Ellers hadde jeg nok støttetbåde dyrebeskyttelsen norge og wwf med masse penger hver eneste år!

og ellers hadde vi levd bra uten en eneste bekymring for penger ihvertfall!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve å gjøre det litt enkelt og kort:

Jeg hadde betalt all gjeld ikke bare min gjeld, men alle di nærmeste i familien sin også. Så hadde jeg latt det regne litt penger på søster`n og svigerinna mi. Hadde putta masse i banken, satt masse inn på kontone til barna. Kjøpt meg en stor gård med mange, mange mål med tomt. Tomta skulle være skog, beiter og åkre. Så måtte det være et koselig hus og masse forskjellige bygg med god plass til alle slags husdyr. Skulle tatt til meg alle dyr som trenger nytt hjem, drivi med omplassering. Leid folk til pass og stell. Det skulle være åpen gård for intresserte barn og absolutt alt skulle vært gratis. Måtte jo hatt et par nye biler å da hadde det blitt firhjulstrekkere, Subaru tenker jeg :D Så hadde jeg nok støttet en god del organisasjoner. Drøm,drøm,drøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tatt lappen (siden det er meeeget på tide) og kjøpt svart boble (drømmebilen).

Kjøpt hund(er) og kjøpt masse nytt utstyr

Kjøpt stor enebolig til meg, min elskede og våre elsklinger :huh: (Med stooooooor hage)

Betalt ned studielånet

Betalt det jeg skylder familie i penger

Kjøpt et hus til hver person i familien :)

Kjøpt skjærgårds-jeep til å cruise rundt på sjøen med

Kjøpt meg ny hest (og tilhørende stallplass, orker ikke ha egen stall)

Kjøpt masse god mat

Deretter.... hadde jeg kjøpt en god ferie, så vi kan slappe av, lenge... :D

Ooh ja, og selvfølgelig en masse penger til Dyrebeskyttelsen og Kattens venner, hehe, må ikke glemme det.

Og betalt ned pappa`s gjeld, så han kan slappe litt mer av :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All verdens penger..hmm..

-Ville betalt gjelda til alle i familien (foreldre/søsken)

-Leid inn folk til å gjøre huset vårt til drømme huset mamma vil ha det til :o

-Utdanna meg som dyrepleier :huh:

-Tatt lappen og kjøpt en svær hundebil + en svær amerikansk 4 dørs picup :D

-Kjøpt et nydeli hus ved havet og med store marker :)

-Kjøpt meg 1-3 hunder til (hvetfall 1) :o

-Kjøpt masse utstyr til dyra mine

-Starta egen verdens største dyrebutikk :(

-Holdt på meg omplassering og kanskje litt oppdrett

-Reist på masse kurs

-Sett havlparten av dei resterande pengane på konto og gitt resten til gode formål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...