Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har vært på HD-røntgning!


Maria

Recommended Posts

I dag har vi vært og røntget lille slengfot (ja, for Chessea er har en rar gange) og fryktet det værste. Men da vi kom og hentet henne hos vetten i dag, sa han at bildet så ut til å vise et par perfekte hofter, og at han ville bli overrasket om det ikke ble annet enn Fri. Så da er det bare å vente 1-2 uker på det endelige resultatet! :D Jeg kan nesten ikke vente! Men så lenge det lover godt er jeg fornøyd.

Alle Chessea sine søsken som er røntget (4 pr. dags dato) er HD-Fri med resultat A. Får Chessea A eller B skal det bli mye mer sykling og agility på oss fremover..

Måtte bare dele litt glede meg dere.. :D

Nå ligger altså lillejenta mi og er sånn passe groggy i senga si. Det er så vidt hun orker å reise seg for å drikke vann. I morgen er hun nok på beina igjen, like vill som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :D

Men må bare spørre: du skrev: "da vi kom og hentet henne hos vetten i dag..."

Hvorfor var dere ikke der? tar vel ikke lang tid det? Bare nysgjerrig.

Vi tok henne til vetten klokken halv 12 i dag, hun fikk sprøyte, sovnet rolig i armene mine, vi gikk på skole og jobb. Ca. klokken halv 2 ble hun røntget og nappet hårene på, deretter hentet vi henne igjen ca. halv 4.

Ja, vi gikk fra henne og lot vetten røntge selv om vi ikke var der. Ingen av oss ville se selve røntgingen allikevel, og mens hun våknet var hun under tilsyn hos vetten, så alt var sikkert og fint. I og med at ingen av oss i familien kunne ta så mye fri i dag var hun der uten oss. Hva er egentlig vitsen med å vente hos vetten i rundt 2 timer når hunde allikevel er neddopet og slapp? Stoler på at vetten klarer å ta hånd om hunder på en god måte. Alt gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke sånn ment da. Men tok liksom ikke så lang tid når jeg røntga. (men jeg er vel rar som vil være der når hunden min er hos vet eller blir røntga :rolleyes: )

Jeg har aldri sagt det er rart hvis du vil være der om hunden din er hos vetten eller røntges. Det vil vel alle, men ikke alle har tid!

Skjønte ikke helt hvorfor du spurte om hvorfor vi ikke var der, da det egentlig ikke spiller så stor rolle.. :S

Men samme det. No hard feelings. Innlegget mitt over her var ment som et svar på ditt spørsmål, intet annet.. :D Ikke meningen å høres krass eller noe sånt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...