Gå til innhold
Hundesonen.no

Kupering?

LiLi

Hva synes du om kupering?  

21 stemmer

1. 1.

• Noen raser MÅ bare kuperes!
      3
    • Har ikke noe imot det..
      6
    • Liker det ikke i det hele tatt!
      12

Recommended Posts

*lerhøyt* STÅR det virkelig det ???hihihih....!! =D> :lol::D;)

-men jeg tror ikke det er lov å mentalteste dem i danmark heller...-og jeg er HELT enig i at det burde vært et KRAV å mentalteste importer! Greit nok at det er et krav innenfor raseklubben,men slik som i Sverige, der de KREVER mentaltest, så krever de ikke GODKJENT mentaltest...-jeg forstår det ikke..-hva er da vitsen?? Og de som stryker blir fint brukt i avl og..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar
TAZ: det er ingenting som hete "kose" på dansk... :wink:  det nærmeste må vel bli kjælebjørn? eller hva Tina ? -lenge siden min dansk har vært i bruk...

Kjælebjørn, hi hi. Det lyder sødt. Men ja, det ville være det nærmeste. Men man ville aldrig sige kjælebjørn på dansk (en skam når det faktisk er så kært) man ville sige kælegris eller kælepotte (nok mere brugt) måske. Kosebamse må være helt specielt norsk, nok derfor jeg bruger det, det var åbenbart et ord jeg manglede i mit danske ordforråd. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lerhøyt* STÅR det virkelig det ???hihihih....!! =D>  :P  :lol:  :P  

-men jeg tror ikke det er lov å mentalteste dem i danmark heller...-og jeg er HELT enig i at det burde vært et KRAV å mentalteste importer! Greit nok at det er et krav innenfor raseklubben,men slik som i Sverige, der de KREVER mentaltest, så krever de ikke GODKJENT mentaltest...-jeg forstår det ikke..-hva er da vitsen?? Og de som stryker blir fint brukt i avl og..!

Her! Jeg fandt lige hundeloven... her kan du se det, er det ikke sindssygt. Nægter at tro på at nogen håndhæver det, jeg gør i hvert fald ikke.

Stk. 3. Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermanpinschere, rottweilere, bulldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois´er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Bestemmelsen gælder ikke hunde, der benyttes af politi, hæren, skov -eller jagtbetjente, vagtselskaber o.lign., eller jagthunde, der af en person, der har fuldt herredømme over dem, anvendes til jagt inden for den i jagtloven fastsatte jagttid. :P:D;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med mentaltesten i Sverige har jeg hørt om, tænker at så er der jo ingen grund til at KRÆVE det, når det så ikke spiller nogen rolle om de bliver godkendt. Som at kaste en spand vand i en sø og sige at nu har man hjulpet fiskene. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med mentaltesten i Sverige har jeg hørt om, tænker at så er der jo ingen grund til at KRÆVE det, når det så ikke spiller nogen rolle om de bliver godkendt. Som at kaste en spand vand i en sø og sige at nu har man hjulpet fiskene. :lol:

Der traff du spikeren på hodet! *lol* :D

Og den hundeloven fikk jeg lyst til å klippe ut, printe og henge på veggen!!

*ler så jeg nesten detter av stolen her nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er hul i hovedet med det mentaltestkrav i Sverige, når der ikke er konsekvenser ved ikke bestået. Håber de får rettet op på det!

Dansken er en mærkelig én! Den paragraf er da ikke beregnet til andet brug end morskab nej. Tænk at det er blevet skrevet i alvor! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pas på... der kommer en boxer og det er efter skumringen!!! HJÆÆÆÆLP!!! Løøøøb!  :P  :P  :lol:  ;)  :D  :P  ;)  :P  :P  

... Lys på den med en lommelygte så den tror det er dag og bliver fredelig igen da!!! #-o  :P  :P

:P:P:P:P:P:P:P 8) 8) 8) 8)

-men er det en grand danois, så må du ha TO lommelykter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pas på... der kommer en boxer og det er efter skumringen!!! HJÆÆÆÆLP!!! Løøøøb!  :P  :P  :lol:  ;)  :D  :P  ;)  :P  :P  

... Lys på den med en lommelygte så den tror det er dag og bliver fredelig igen da!!! #-o  :P  :P

*lersåjegnestendetteravstolen*

:P:P:P:P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det tre Grand Danoiser så må du have et projektørlys med! :P:P

Er det en bare en setterhvalp kan du nøjes med et stearinlys. :P:P:P

så moralen er : ha lommelyktfunksjon på mobilen, alltid ha en mini maglite i hver lomme,og en stor i beltet, og kjøp en ryggsekk til prosjektøren! DA kan man ferdes trygt etter mørkets frembrudd! En annen positiv ting med disse forhåndreglene, er at man skremmer vekk vampyrer i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina må bare si en ting..

Du har snudd synet mitt på kuperte dobbiser.. :lol:

Motte bare si det..

BRA :wink::D -one down, one million to go...hihih... :wink:

-men seriøst...jeg hadde ikke kjøpt en kupert hund om jeg ikke visste at det medførte svært liten smerte for dyret, og at det ikke har noe å si for dens evne til å fungere komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA :wink::D -one down, one million to go...hihih... :wink:

-men seriøst...jeg hadde ikke kjøpt en kupert hund om jeg ikke visste at det medførte svært liten smerte for dyret, og at det ikke har noe å si for dens evne til å fungere komplett.

Hehe..

Ja, Odin er utrolig tøff hund.. :P

Så brun,kupert dobbis her ja..

Så den dagen jeg skaffer meg det så kontakter jeg deg, så du kan hjelpe meg.. ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina: ler så jeg gråter!! :P  :lol:  :P  :P  :D  ;)  ;)

*gliser* -konstanterer at lommelyktfunksjonen virker på mobilen, og skal prøve å finne en maglite..-skal på en siste tissetur med Odin..

-om ikke jeg finner maglite`n så håper jeg vi kun treffer på settervalper! For da har jeg kun stearinlys i tillegg til mob`en...

-sku kanskje montert en lykt på Odin og? Så ikke han blir farlig? hmmm...tror det!

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taz: Itteno problem.. :wink:  -og hvem vet - kanskje Odin har barn i kuperingsland.. :wink:  :lol:

Det hadde vært tøft.. Valp fra Odin.. :D

Tenk deg å gå tur med en Chow chow og en Dobbis sammen.

Står ikke helt i stil til hverandre.. ;)

Den ene subber og er klønete, mens den andre er elegant.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gliser* -konstanterer at lommelyktfunksjonen virker på mobilen, og skal prøve å finne en maglite..-skal på en siste tissetur med Odin..

-om ikke jeg finner maglite`n så håper jeg vi kun treffer på settervalper! For da har jeg kun stearinlys i tillegg til mob`en...

-sku kanskje montert en lykt på Odin og? Så ikke han blir farlig? hmmm...tror det!

:roll:

Ja, ellers må du sørge for at opholde dig på oplyste gader og stræder... hi hi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal kupere..

Tror ikke hunden lider ikke noe sånnt..

Jeg mener at man ikke skal trenge å skjære om hunden for å være fornøyd med den.

Men dette er jo MIN mening...

Fått en del komentarer av folk som går forbi... stakars hun har ikke noe hale.. Også virker de sure på meg.. Fordi Tini ikke har hale..

De får jo hjerte infark når jeg forklarer at de er født uten hale da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...