Gå til innhold
Hundesonen.no

markering, lurer veldig

Turnip

Recommended Posts

Hei.

Håper jeg ikke blir hengt ut av dette inlegget, men jeg bare lurer rett og slett...

Markering til hanhunder... skal dem få lov til å skvette overalt???

Blir dem mer dominerende generelt hvis de får lov å markere overalt??

Kan man prøve å sette en stopper for markeringen når den tid kommer? eller er det å nekte naturens gang??

er bare veldig i tvil her!

Mvh Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir vel ikke uthengt av dette. :) Om jeg stopper det, tja både ja og nei egentlig. Når vi går på tur og jeg blir lei av å stoppe fordi han skal markere på hver tue da er det nok. Så om ikke jeg stopper det, så begrenser jeg det i værtfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan blir det med dominanse? Blir den mer dominerende hvis den for lov til å markere overalt??

Jeg syns det ikke er noe særlig å ta med seg hunden sin bort hvis den skal drive å skvette på utemøbler og husvegger og alt.. og jeg fikk høre at man kunne prøve å unngå at den skal markere, at man kan dra den bort når den prøver... men det er jo naturli for hunden å markere... så er litt i tvil bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hannhund får lov til å markere på vanlige turer med sele(da får han lov å trekke også), har han halsbånd får han tisse når han spør meg om det(kontakt) Synes dette er veldig greit, da kan jeg regulere om han skal tisse over alt, når vi er på besøk, treninger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...