Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergivennlig hund?!? Jeg trenger hjelp!


Basse

Recommended Posts

Hei, jeg har alltid siden tidenes morgen ønsket meg en hund, men så er moren min allergiker så drømmen om en golden retriever brast fort.. Derfor har jeg begynnt å tenke.. Hva med en allergivennlig hund? Jo mer jeg har tenkt tanken jo mer har jeg tenkt at det kan funke, jeg er jo totalt forelsket i hunder og har lyst til å høre litt om alle de fine allergivennlige hundene der ute.. Kan ikke dere hjelpe meg i jakten på en flott alergivennlig hund? [-o< Altså, fortell meg det du vet om en/eller flere allergivennlige hunder og send meg gjerne tips om sider jeg kan gå inn på... Jeg kunne tenke meg noe sånnt som en "familiehund" en som har et greit forhold til barn, og kan brukes til kanskje aguilety og lydighet, ettersom jeg har litt lyst til å drive med dette... Du trenger ikke bekymre deg for at jeg kommer til å skaffe meg en hund jeg ikke vil ta vare på, for jeg ville ALDRI gjøre noe sånnt mot en hund! [-X Så derfor! Kan du være så snill å ta deg litt tid til å sende meg noen tips og fortelle meg litt om en fin allergivennlig hund? [-o< Takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Okey.

Forst og fremst. INGEN hunder er allergiFRI.

Men derimot er det flere som er allergivennlige.

Rasen min, Portugisisk vannhund, er en av disse.

Men for å ramse opp noen som er allergivennlige:

Pudlene i alle størrelser

Airdaleterrier

Portugisisk vannhund

Bichonrasene

Nakenhunder

Spansk vannhund

Barbet

Lagotto

Irish Soft Coated Wheaten terrier

ja, det er vel dem jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten syn jeg det høres ut som om puddel passer veldig fint for deg!

De er smarte og spreke hunder, og du trenger ikke klippe dem i utstillingsfrisyre om du ikke har lyst.

Gå inn på www.puddellubb.no og les om dem!

Puddel er en undervurdert rase!

:lol:

Og wheaten er også kanskje en bra rase!!

Det er to stykker her inne med den rasen, så du kan jo spørre dem om rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudler er heeeerlige, spør du meg!

Hvis du vil ha en familehund, ville vel storpuddel/kongepuddel vært supert :lol:

Utrolig intelligente og lærevillige hunder. De er veldig sosiale og kosete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudler er heeeerlige, spør du meg!  

Hvis du vil ha en familehund, ville vel storpuddel/kongepuddel vært supert :lol:

Utrolig intelligente og lærevillige hunder. De er veldig sosiale og kosete.

HELT ENIG!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Er også veldig glad i kongepuddler :lol: Puddler er som poteter pleier jeg å si... de kan brukes til alt. Du kan nesten oppnå en fart som en BC med en stor puddel/mellompuddel. Jeg elsker psyken til en stor puddel. Inteligent, og rask. Den er liksom ikke overstressa, men likevel er den kjapp i huet.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker psyken til en stor puddel. Inteligent, og rask. Den er liksom ikke overstressa, men likevel er den kjapp i huet.... :lol:

Det blir vel det samme uansett størrelse skulle jeg mene? Selvsagt ikke samme farten da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

nei, sant det.... du får vel en nokså lik fart med mellompuddel skulle jeg tro... det er hvertfall mellompuddler på landslaget i agility... de fleste andre er sheltier og borderer, så en puddel er en kjapp hund kan jeg love :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke!!! Det finnes ingen allergivennlige hunder!

At storpuddeln er allergi vennlig er helt feil! Det er en stor myte!

Det du må gjøre er å prøve deg fram. Det er ingen annen måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på allergiVENNLIG og allergiFRI! Det fins ikke allergifrie, men det fins vennlige :D

Sjekk rasebeskrivelsen på storpuddel inne på canis. Allergivennlig: Nei

Min egen bror er allergisk mot Romeo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...