Gå til innhold
Hundesonen.no

VG.

Heidi

Recommended Posts

Skrevet

Legger inn det jeg skrev på Canis:

"- Den virket rett og slett forstyrret. Vi prøvde å få kontroll over den ved hjelp av pepperspray, men det hadde tilsynelatende ingen virkning, sier operasjonslederen. "

Oversatt: I Norge bruker vi å plage de plagede, feks ved å fjerne rullestolen til de lamme. Alle roer seg selvfølgelig ved bruk av vold og smerte!

"- En av tjenestemennene våre fyrte av det vi mente var et velrettet skudd, og hunden ble trolig truffet et sted mellom brystet og halsen. Likevel spratt hunden opp i været og forsvant ut i skogen, sier Eggen."

Oversatt:

- Vi liker å skyte rundt med våpen, da føler vi oss som menn! Selv om skuddet var dårlig traff vi tross alt kjøteren, som mot all forventning løp videre. Så det betyr at vi kan fortsette å jakte!

"- Det var mye blod, så vi antar at hunden er død eller døende. Vi kan likevel ikke se bort fra at den fortsatt går rundt i området og utgjør en fare for folk. Vi er derfor svært interessert i opplysninger om hvor den befinner seg, slik at vi kan få avlivet den, sier Eggen. "

Oversatt:

- På grunn av at skuddet var så dårlig, kom det bare masse blod. V vil gjerne ha mer informasjon om hvor denne hunden nå befinner seg, vel og merke den lidende og forvirrede hunden, slik at vi kan fortsette å skyte på dem med automatvåpen, kanskje også spraye litt mer på den så den ROER seg.

Guest Vicky
Skrevet

det er helt sykt...... :D peppersprayen er jo ikke akkurat beroligende..... :D

Skrevet

Herregud, hvis de først skulle skyte den hunden så må de meg få søren kunne klare å treffe sånn at den ikke lider! Å veterinærer må jo kunne ha bedøvelsespiler tilgjengelig!!!!! Herregud, er det sånn vårt norge har blitt? "Næi, vi hadde ikke bedøvelser, så vi skøyt'n i steen, like greit det" Blæh [-X Nå må folk skjerpe seg!!!!

Guest Vicky
Skrevet

sikkert sjokkskada etter den peppersprayen... stakkars dyr.... *hjertet brenner når jeg hører sånt....* :lol:

Guest Vicky
Skrevet

tenk den stakkars hunden som kanskje lider.... ikke vet hvor den skal gå, for alle vil jo drepe den... den er kanskje redd for mange ting, vet ikke hvem den kan stole på, også har den vondt og skader..... :lol: Noen hunder har det hardt... det er ikke alle hunde eiere som er som oss på hundesonen nei...

Skrevet

MEN: Den mannen som reddet seg inn i bilen og ringte til politiet, kan han kreve hunden avlivet, eller kan man bare det når den har skadet noe/noen?

Jeg syns synd på denne hunden jeg, kommer den til å være stabil etter dette? Skuddredd regner jeg hvertfall med den har blitt...

Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor den skulle klikke maks av et strømgjerde, Mona snuste på gjerdet og fikk seg en kavring, men det eneste hun gjorde var å hyle hele veien inn og opp i sofaen..

Skrevet
Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor den skulle klikke maks av et strømgjerde, Mona snuste på gjerdet og fikk seg en kavring, men det eneste hun gjorde var å hyle hele veien inn og opp i sofaen..

Stod i et innlegg på canis:

"Jeg heller nok til at denne stakkars hunden opplevde for den et så stort sjokk at den gikk inn i en psykose. Det ser en også hos mennesker som plutselig opplever et stort sjokk. Det er helt ufarlig og går over. Dyr som blir borte og ikke finne veien hjem, kan også bli forbigående psykostiske. De har bare en kaotisk tanke som blokkerer alt annet: Finne rette lukten til eier og hjemmet. Hva som er et stort sjokk for det enkelte individ styres mye av tidligere erfaringer/miljø og. Ingen er like."

Skrevet

Jaja, den kan jo også bli avlivet av fare for at den skal bli aggresiv igjen, jeg bare mente at jeg håpet at den ikke hadde det så vondt/eller var så skadet at den måtte avlives jeg...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...