Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange er det her inne som ikke har hund?


Basse

Recommended Posts

Hei, jeg lurte litt på dette.. For jeg har ikke hund selv. Men en gang i fremtiden vil jeg ha en nydelig gyllen Golden Retriever *sukk* Jeg har altså ikke hund selv, (mamma er alergisk, og Golden er ikke akkurat den mest alergivennlige)men er det noen andre her på forumet som ikke har hund, eller er det bare meg? :? Svar er du snill! Å si gjerne litt om hvorfor du ikke har hund, eller hva slags du kunne tenke deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Du må legge ut litt bilder da, når den kommer mener jeg... Så alle som ikke har hund her skal få valp om ikke så lenge? Hmm... Vel, jeg får trøste meg med at jeg skal ha valp en vakker dag jeg også... Hehe.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

du må begynne å mase hjjemme nå Katarine tullejente!! Hjelper ikke å vente i all evighet!!! :D:D Du får sikkert lov etter noen måneders masing :D Du kan sikkert spørre folka her på forumet om de vet om noen kule allergi frie raser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.. har tenkt litt på puddel.. Det har jeg... Du får skrive litt om dem i det nye temaet som er lagt ut :wink: Det eneste som jeg synes er litt dumt er at mange har så fjollete klipper på deres pudler.. Men din var fin da (veldig naturlig liksom) men synes alt for mange "overdoller" pudler så... Med litt hår over baken, ingenting i midten å så hår igjem.. Nei, synes det er mye finere når hele hunden er dekt til.. men det er nå min mening.. :wink: Det er jo noen som kler sånn "dolle look" å, å så er det vel nesten påkrevd i mange utstillinger og'? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men er du virkelig en hunde entusiast klarer du deg med en hund med et annet utsende :D :D stå på!!! det gjorde jeg, som du husker :D

Hehe, husker det! Ogjeg er en hundeentusiast! Det burde da du vite??? Hehe.. I love dogs!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

<

--------------------------------------------------------------------------------

Hehe, ja.. har tenkt litt på puddel.. Det har jeg... Du får skrive litt om dem i det nye temaet som er lagt ut Det eneste som jeg synes er litt dumt er at mange har så fjollete klipper på deres pudler.. Men din var fin da (veldig naturlig liksom) men synes alt for mange "overdoller" pudler så... Med litt hår over baken, ingenting i midten å så hår igjem.. Nei, synes det er mye finere når hele hunden er dekt til.. men det er nå min mening.. Det er jo noen som kler sånn "dolle look" å, å så er det vel nesten påkrevd i mange utstillinger og'? >

Er så enig... det er vel ikke påkrevd, men man vinner ikke med en uklipt puddel akkurat... men det finnes noen utstillings klipper som ikke er alltfor ille... helst liker jeg dem med pels jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.. har tenkt litt på puddel.. Det har jeg... Du får skrive litt om dem i det nye temaet som er lagt ut  :wink: Det eneste som jeg synes er litt dumt er at mange har så fjollete klipper på deres pudler.. Men din var fin da (veldig naturlig liksom) men synes alt for mange "overdoller" pudler så... Med litt hår over baken, ingenting i midten å så hår igjem.. Nei, synes det er mye finere når hele hunden er dekt til.. men det er nå min mening..  :wink: Det er jo noen som kler sånn "dolle look" å, å så er det vel nesten påkrevd i mange utstillinger og'?  :?

Hehe.. Ja du kan jo prøve å dra på utstilling med en valpeklipt puddel :D Lykke til liksom.. Du blir sendt rett ut igjen ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste utstillings pudler er ikke "fjollete" klipt men klippet slik som de var når de var arbeidende hunder. Så klippen har en mening.

De hadde masse pels foran for å beskytte brystkassen og hjertet mot kaldt vann. Pels på anklene for å beskytte dem også mot kaldt vann. Og de to "dottene" på hoften beskyttet nyrene.

Så klippen har en mening,det er ikke bare noen som tenkte "nå skal vi finne på en dollete klipp på puddel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja jeg liker også best den klippen hvor det er hår på hele kroppen men mer på brystet hvis du skjønner..Tror klippen heter "lamb" et elr anna hvis jeg ikke er heeelt på bærtur :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den mest vanlige utstillingsklippen på storpuddel :lol: På juni-nr av Hundesport er det et bilde fra sånn stor utstilling i New York eller no med DE nyydelige puddlene!! :D Men om jeg skulle hatt storpuddel, hadde jeg klipt HELT ned. Ikke sånn litt stor pels, men heelt ned. Sånn som denne hvite: www.canis.no/minhund/pres.php?hundeid=1110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...