Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrlege besøk.


Taz

Recommended Posts

Ja, da var jeg komt hjem fra Dyrlegen..

Diego likte ikke veterinæren så godt og han motte bæres inn døra til klinikken.

Han knurra til dyrlegen når sku sjekka ledda i bena..

Motte nesten le litt da. (ikke sånn seriøs knurring)

Grunnen til at jeg gikk til dyrlegen var at Diego har da siden jeg fikk han hatt rennende øyne og det har dannet seg sår under øynene..

Fikk vite (som jeg allerede mistenkte, men motte til dyrlegen og ut med 550 kr for å bekrefte det) at han har tette tårekanaler.

Og det er ingenting å gjøre med det. Han kommer antagelig til å slite med dette hele livet. ("FUN!!!")

Han har også litt stive ledd i bena.. Noe som ikke er alvorlig elns, og blir antagelig bedre når han blir voksen..

Han er også litt for tynn.. Selv om jeg har ingen planer om å få han til å gå opp i vekt. (Vil ikke ha en tjukk hund som får ledd problemer)

Fikk medisiner til øynene som jeg skal smøre på øynene og sårene i 1 uke.. Så håper jeg han blir bedre nå.. :D

Har vært en plage med de øynene hans. Syns så synd på han og..

Så nå sitter han i hagen med gule/grønne øyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Diego :D Tenker på øynene hans. Han kommer til å ha det hele livet, vil han være veldig plaget av det?

Håper kremen bedrer problemet :D Så får dere ha lykke til med neste dylegebesøk, kanskje dere slipper å bære han inn døren? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke så veldig plaget av dette.

Men er ikke så kjekt når han begynner å blø..

Og det renner konstant..

Var litt merkelig det at han ikke ville inn døra. :D

Han har aldri reagert sånn før. Men jeg gikk da til en annen klinikk..

Han ville ikke la veterinæren sjekke han heller.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar Diego da! Håper han blir bedre med salve da...

Det at han er for tynn, og at du ikke vil fete ham opp... Det er jo svært viktig at en valp ikke er for tynn også da! Da vil den ikke utvikle seg rett, og veksten kan hemmes... Tenkt hvor mye en liten valpe kropp vokser, har den ikke nok næring til det så går det jo ut over helsen hans... Men det er rett som du sier, du bør ikke ha ham altfor tykk heller, for det er skadelig for leddene... En gyllen middelvei er nok det beste!

Hvis dyrlegen mente at han var for tynn, så hadde jeg nok lagt litt på ham...

Når du kjenner ham på sidene så skal du kunne kjenne ribbena, og ryggraden på toppen skal være kjennbar... men du skal ikke kunne klare å telle hvert enkelt ribben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar Diego da! Håper han blir bedre med salve da...

Det at han er for tynn, og at du ikke vil fete ham opp... Det er jo svært viktig at en valp ikke er for tynn også da! Da vil den ikke utvikle seg rett, og veksten kan hemmes... Tnkt hvos mye en liten valpe kropp vokser, har den ikke nok bæring til det så går det jo ut over helsen hans... Men det er rett som du sier, du bør ikke ha ham altfor tykk heller, for det er skadelig fo leddene... En gyllen middelvei er nok det beste!

Hvis dyrlegen mente at han var for tynn, så hadde jeg nok lagt litt på ham...

Når du kjenner ham på sidene så skal du kunne kjenne ribbena, og ryggraden på toppen skal være kjennbar... men du skal ikke kunne klare å telle hvert enkelt ribben...

Han er ikke altfor tynn.. Han er bare tynn..

Tror den gyllne middlevei er å holde han omtrent på det han er nå.

Men dyrlegen kjente også på han før han hadde fått mat osv.

Men har fått skryt fra folk som har hund at de syns han er i fin form.

Er så mangen som har hunder som er overvektige.

Syns så synd på de hundene..

Han får nok mat og er aktiv. Vil være veldig forsiktig med dette, da

Chows får lett ledd problemer osv. Og pga det som sto i stamtavlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar.. :D

Ingenting å gjøre med tette tårekanaler?!

Vet om flere kaniner som sliter med tette tårekanalar, da spyler vetrinæren kanalene, og da har de alltid fungert helt fint etterpå.

Men vet ikke om det veldig annerledes på hund enn på kanin da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar.. :D

Ingenting å gjøre med tette tårekanaler?!  

Vet om flere kaniner som sliter med tette tårekanalar, da spyler vetrinæren kanalene, og da har de alltid fungert helt fint etterpå.

Men vet ikke om det veldig annerledes på hund enn på kanin da.

Trodde også at en skulle skylle tette tårekanaler..

Men får så mangen forskjellige svar fra veterinærer at jeg gir opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...