Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags bur har du til hamsteren din?


meg123

Recommended Posts

Da vi hadde dverghamster hadde vi habitrail bur. Det kan man kjøpe deler til og bygge ut masse. Det var stilig å se på og spennende for lille Bob :icon_cry:

Fant ikke noe bildet av det , men med alle delene kan man bygge mye sånn som dette

Vi har fortsatt buret tilfelle vi skal ha fler hamstere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere hamsterbur.. Det første vi hadde (som jeg senere har brukt til reisebur) er rosa og ganske lite egentli. Det er halbuet, uten noen ekstra etasjer. Har et til som er like lite, bare at det er høyere og har en ekstra etasje, det er sort med noe gult og rødt. Disse er sånn netting bur med plastik bun.

Så har jeg et STORT ferplast plastikbur (oransj av farge, ikke så fint..hehe :( ). Dette buret er bare plastik untatt toppen den er netting. Det har to etajser og er ganske så stort. Dette har jeg også brukt til en hetterotte. Men det vart litt i miste laget for den. Har tenkt å bruke det om jeg noen gang igjen skal ha hamster eller mus og dyr i den kattegorien. :icon_cry:

Har ikke bilder da. :)

Prisene på mine bur er ganske forskjellige. Det lille rosa ligger vel på en 200kr

Det sorte i nesten samme sort ligger på ca 400kr

Mens det store ferplast buret ligger på rundt 1200kr nytt, eller noe. Sikkert forskjellig fra butikk til butikk da. Butikken som er hjemme er ganske dyr, nesten for dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ingen hamster enda, men har kjøpt bur igjennom netthandelen.no...det er ganske så stilig...legge ut bilde:

bilde er hentet ifra netthandelen:

gleder meg til å ta det i bruk! all utstyr er med...! :P

oj! Det så kult ut! :P Hvor mye kostet det?? Har du noen link til den nettbutikken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarzan bor under og bobby over

http://i79.photobucket.com/albums/j158/sim...na/DSC02547.jpg

Her bodde Bobby men siden jeg liker de to andre mye bedre ble det til at jeg valgte dette bort i går :) Også var det mye mer praktisk nå som jeg får satt de oppå hverandre :)

dette skal være et reserve bur eller selges kanskje..

http://i79.photobucket.com/albums/j158/sim...na/DSC02525.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dette brukte Carmelita til vanlig:

Carmelitasnyeburliten.jpg

Når vi var ute og reiste brukte hun dette:

p1010649liten9xm.jpg

Carmelita var en heldiggris av en Cambells dverghamster... Hehe.... I tillegg til disse to burene hadde hun et lite reisebur...

Jeg vet ikke helt om jeg skal skaffe meg en til hamster, men i så fall så tror jeg at jeg velger en Cambells igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette brukte Carmelita til vanlig:

Carmelita var en heldiggris av en Cambells dverghamster... Hehe.... I tillegg til disse to burene hadde hun et lite reisebur...

Jeg vet ikke helt om jeg skal skaffe meg en til hamster, men i så fall så tror jeg at jeg velger en Cambells igjen...

Så heldig gris da!!

Dette brukte Carmelita til vanlig:

[...]

Carmelita var en heldiggris av en Cambells dverghamster... Hehe.... I tillegg til disse to burene hadde hun et lite reisebur...

Jeg vet ikke helt om jeg skal skaffe meg en til hamster, men i så fall så tror jeg at jeg velger en Cambells igjen...

Det store buret har jeg sett et lignende på en handelsside.

`Det var ortlig kult!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hva ligger de på i pris?

de er dyre. rundt 500 bare for buret. uansett er det for lite for hamstere syntes jeg. bruker det som reise bur bare

ja, det var inne på netthandel

det er slik auksjon så der bestemmer du prisen selv...jeg måtte gi 60kr for buret...syntes det ikke var ille!

her er bilder nå som vi har fått tatt det i bruk:

dsc02878uy3.jpg

de burene er fine men dumt med så mye plastikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
Noe av mitt dilldall til hamstern min :P

Wow, heldiggris han/hun også!

Elsker og se folk som vikelig tar vare på sånne små dyr :P:) som veldig ofte ikke har det bra.

Blir litt irritert på vennina mi når vi er på butikken og drømmer oss vekk og spør hverandre hvilket bur vi ville hatt til hamsteret vårt også vil hun ha et som jeg syns er for lite da. :P

Det skal jo tross alt være huset demmes, og da syns jeg atte det skal være vårt hus i mindre målestokk nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
Hamsteren min har et "hjemmelaget" bur, 60x30 cm. Har dessverre ikke bilde. :blink:

så heldig den er . men var den enkel å lage. trekker ikke urinen seg inn i treet da. kult hvis du kunne laget en arbeidsbeskrivelse til informasjon til andre hamstereiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

når jeg får lønna mi så skal jeg kjøpe dette (for 2000) kr på dyreshopen.no <_< dyrt, men det er jo utrolig fint da ! :):rolleyes:

Har 2 hamstere jeg fikk med bur og hele pakka, men siden de er 2 så blei det litt lite.

Så nytt bur er på vei til postkassa mi snart :)

post-2658-1190901397_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...