Gå til innhold
Hundesonen.no

Feiring av sambos bursdag

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Ja, nå nærmer 19årsdagen til samboeren min seg, og jeg er blank. Har lyst til å finne på noe som en natt på hotell o.l., men jeg finner lite.. Trenger noen tips! Hvordan feire denne dagen på best mulig måte? Det skal være en overraskelse..

Skrevet

dra på tur! trenger ikke være så langt eller dyrt, men tur slår alltid an! Sverige eller singapore eller gaustatoppen er mine tips!

Ta med muffins med lys!

Skrevet

Bak en stor bløtkake, kjøp deg noe sexy undertøy og sprett ut av kaken! Alle menns drøm! :) Tenker nok at Vegardsen blir den lykkeligste gutten på vestlandet da! :D

Skrevet

Jeg er mer for litt sånn tradisjonell ting jeg. Lage god frokost til han om morgenen, så gjøre noe han har lyst til etter frokost. (gå tur, fiske, hva han enn liker) så på ettermiddagen drar på restaurant og spiser god middag og etter middag drar hjem igjen og spiser god kake og åpner pakker. Så kanskje se en film og spise godis på kvelden. *kanskje jeg gjengir hva jeg selv kunne ha likt? :) *

Skrevet

Jeg er mer for litt sånn tradisjonell ting jeg. Lage god frokost til han om morgenen, så gjøre noe han har lyst til etter frokost. (gå tur, fiske, hva han enn liker) så på ettermiddagen drar på restaurant og spiser god middag og etter middag drar hjem igjen og spiser god kake og åpner pakker. Så kanskje se en film og spise godis på kvelden. *kanskje jeg gjengir hva jeg selv kunne ha likt? :P *

det hørtes flott ut, om jeg hadde fått DET til bursdag hadde jeg nok hvert verdens lykkeligste den dagen :)

Aya: syns du kan spare den planen om overnatting på hotell til en "stor" dag, om du skjønner, f.eks 20 års dagen, det er jo jubileum på en måte.

Og følge djervkvinnens tips denne gangen :D

Er du heldig med været så er jo piknik koselig på et sted man kan være litt alene. Nå syns jeg planlagt telttur, med piknik, og kose seg litt, fiske og ha det gøy ut høres kos ut jeg. Men nå aner jeg ikke åssen typen din er heller da ;)

Skrevet

Ja, nå nærmer 19årsdagen til samboeren min seg, og jeg er blank. Har lyst til å finne på noe som en natt på hotell o.l., men jeg finner lite.. Trenger noen tips! Hvordan feire denne dagen på best mulig måte? Det skal være en overraskelse..

Lag en skattejakt/rebusløp. Legg igjen hint som fører ham litt rundt omkring som tilslutt fører ham til deg på piknik/restaurant/hotellrom/fjelltopp eller noe annet som passer både dere og lommeboka :)

Skrevet

Det spørs jo veldig hva typen din synes er gøy.

Å lage "din drømmedag" er en god ide - men det er jo forskjellig fra person til person.

Skrevet

Tusen takk for tips! Jeg skal jammen arrangere hans drømmedag, selv om det innebærer at jeg må se The Dukes of Hazard med the lovely Jessica Simpson (urk) i en av rollene.. Knis, Marianne, jo, det hadde jo vært en god idè.. Om du ser bort i fra at vi har vegg til vegg teppe, valp og bor sammen med en annen jente? :) *ler* Nå, over til planleggingen av hans drømmedag, det blir morro! Hmm.. Tror vi må gå på resteurant hvor han får en biff, det elsker han.. og kanskje.. hmm. Kino? Øl og reker på bryggekanten? Tusen takk for tips, folkens=)

Skrevet

Knis, Marianne, jo, det hadde jo vært en god idè.. Om du ser bort i fra at vi har vegg til vegg teppe, valp og bor sammen med en annen jente? :) *ler*

Bagateller snuppa mi, bagateller! Be henne ta med ser Felix ut! Problemet løst! :D Og vegg til vegg teppe? Du må jo sette kaka på en "tralle" da, med hjul! Problemet løst igjen! B) *Flir* ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du hunder som krever pelsstell på utstilling er stroller med stellebord gull verdt. Angrer nesten hver gang jeg er på utstilling at jeg ikke har det, men stiller ikke så mye at jeg synes jeg kan bruke mange tusen på det. Det krever jo at hundene kan være i strolleren uten å ødlegge den da. Metallbur er tungt å bære med seg sammen med alt annet, men er jo sikrere enn stoffbur/stroller. Selv bruker jeg stoffbur, mest på agility men også utstilling, dog er jeg avhengig av lås til glidelåsen når jeg har med eldste da han kan åpne glidelås. (Har Maelson slev)
    • Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...