Gå til innhold
Hundesonen.no

Russ og farger..


MarieR

Recommended Posts

Jeg blir blå, går allmennfag økonomisk og administrativ linje. Vanlig allmennfag blir rød. Yrkesfag(byggfag, mekanisk) blir vel svart. Helse og sosial tror jeg blir rød. Det er det jeg vet iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør nå folkens, dere er jo helt på bærtur:p Alle som fullfører tre år på vgs, og får en grad/tittel (eks. generell studiekom. utdannet agronom o.l) blir røde, eventuelt blå (økonomi og ledelse). De som går to år på¨vgs og som så skal ut i lære, kan velge å bli russ, og blir da svarte. Grønnruss finnes ikke lengre, de er røde de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynte 2 året på frisør så planla vi dette, og når man går bare 2 år så skal man vel EGENTLIG ha svart, men vi alle bestilte rød. Var liksom litt valgfritt for oss.

Når gikk det ut å være grønnruss a? Jeg så da det i fjor om jeg ikke husker feil :)

Jeg planla det at om jeg ble grønnruss skulle jeg ikke kjøpe russedrakt, men dra på felleskjøpet og kjøpe meg den tynne "kjeledressen" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det avhenger litt av skolen også, i tillegg til linja... Eller..? :) Alle på min skole (Allmenn, musikk, og idrett med allmenn) blir rødrusser. En annen skole i byen som også har allmenn (med økonomiske, og administrative fag) blir blårusser. Mens en annen, hvor det er musikk, dans og drama, blir rødrusser.

Har ikke helt satt meg inn i det, men vet at jeg da blir rødruss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnruss finnes da vel enda. Det var nå grønnrusser da jeg var russ ifjor, og russeservice f.eks har/hadde endel klær til grønnrusser. Jeg gikk ut på naturforvaltningen, fikk studiekompetanse, og var rødruss. De som gikk ut samme året på allsidig landbruk var samtlige grønnruss. De som gikk hest og skogbruk (2 år) var svartrusser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner som gikk salg og service ble rød.

Ble han rødruss etter kun gk og vk1 salg og service? Eller gikk han allmenn påbygging først?

Folka i klassn min ble vertfall blåruss i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble han rødruss etter kun gk og vk1 salg og service? Eller gikk han allmenn påbygging først?

Folka i klassn min ble vertfall blåruss i fjor.

Det husker jeg ikke, men jeg tror hun ble rødruss etter grunnkurs og vk1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør nå folkens, dere er jo helt på bærtur:p Alle som fullfører tre år på vgs, og får en grad/tittel (eks. generell studiekom. utdannet agronom o.l) blir røde, eventuelt blå (økonomi og ledelse). De som går to år på¨vgs og som så skal ut i lære, kan velge å bli russ, og blir da svarte. Grønnruss finnes ikke lengre, de er røde de også.

ja det er vel dette som er riktig. men en ting som jeg syns er helt idiotisk er at man velger selv hvilken farge man bestiller! så folk som egentlig er svart, kan bli rød eller blå! og motsatt!

og det irriterer meg faktisk! :)

men grønnrussen finnes fortsatt. på landbruksskoler blir man grønnruss! men de fleste der bestiller vel rødt tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm Omsorgs faget eller alle fag innen helse blir røde...Grønn russen er de på landbruks skolene mens svart er vel mekaniske eller noe innen der tror jeg...

Grønnruss er ungdomsskole-russ. Var det selv :)

Folkene på helse og sosial hjemme går i svart, de på økonomisk kan velge mellom rød og blå, siden de blåe blir terrorisert på linje med 1. klassinger, ville være blå selv, men endret det i siste øyeblikk til rød, heldigvis :D

TO blå på min vgs da eg var det, av over 100 russ.

Det er noen som er hvitruss også, hvem er det? ;)

Også er det rosa-russen da, ååååh :P

Obs, forresten, landbruksskolen har svartruss... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs, forresten, landbruksskolen har svartruss... :)

Ja de har det og. Både grønn, rød og svart ;) . Jeg gikk på landbruksskolen og var rødruss :D . Det har med linjer man velger. Jeg gikk foreksempel naturforvaltning, og på den får man studiekompetansen. Grønnruss er agronomene (allsidig landbruk), og ungdomsskolerussen er da vel oransje :P . Skogbruk og hest var svarte. Noen av agronomene valgte også å kjøpe noe svartrussutstyr siden det var litt begrenset utvalg i grønt.

Nei, er vel forskjellig fra sted til sted, og jeg vet ikke om det finnes noen mal på dette lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, grønnruss var det man ble om man gikk på landbruk ikke egentlig ut fra ungdomsskolen. De siste grønnrussene gikk ut i fjor, og russeservice har ikke lengre grønne klær. Det var iallefall det vi i russestyret fikk vite. Man kan i hovedsk bestemme fargen selv, men man ER svart om man går ut etter to år, uten studiekomp. Rødt og blått glir litt mer over i hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...