Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger tips

Gronnis

Recommended Posts

Skrevet

Foreløpig bruker jeg frolic, men det funker ikke så bra hele tiden (må variere litt). Så jeg lurer på hva annet jeg kan bruke som er billig og holder seg lenge? Hun er veldig glad i pølse, og det er jo billig men det holder seg ikke lenge i kjøleskapet (og det tar så lang tid å fryse ned og tine det opp igjen)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lenge det holder seg, men jeg pleier å bruke leverpostei på tube og det er veldig populært. Koster ca. 15 kr per tube.

Skrevet

Du har jo disse vom go`bitene, men de er jo ganske dyre ;)

Selv bruker jeg mye fiskepudding. Dette går ned på høykant hos mine ;) Men den holder seg jo ikke så lenge.

Skrevet

Kan jo prøve pølse biter og kanskje? Eller karbonade biter? Katte knotter fungerer veldig bra her hverfall, og jeg har en kresen hund ;)

Skrevet

Hva er katte knotter?

Kan jo prøve pølse biter og kanskje? Eller karbonade biter? Katte knotter fungerer veldig bra her hverfall, og jeg har en kresen hund ;)

Skrevet

Da du sa katteknotter trodde jeg du mente noe som var laget av katter ;):)

Heldigvis var det ikke det da ;)

Hehe nei det var ikke det du, hadde jeg ikke gitt bikkja mi hverfall :P;)

Skrevet

Blodpølse - litt klissette om du gir den rå, men del den i passe store terninger og stek den en stund, og du har en billig godbit, som holder seg leeeenge ;)

Vanlig mat fungerer jo supert på hunder, hvertfall om det er kjøtt i. pølse, fiskepudding, brød, leverpostei på tube er jo en hitt..

Så har du andre fòr. Dra til dyrebutikken e se om de har prøveposer, så tar du med deg noen slike og ser hva hunden liker. Gratis er det og! :)

Skrevet

Hvis du skal ha noen som er billige og holder lenge så er jo Doko godbiter bra.(? heter det det? så det bare på canis=P)

Er vel litt kjedelig for hunden, men hvis man blander litt med andre godbiter, eller ikke har det så lenge om gangen så funker det iallefall for meg=) Også må man jo brekke de opp litt...

Skrevet

Jeg kjøpte en pose med Olivers training bites på Bjerke, og Tinka elsker dem! Veldig fin størrelse om man deler dem i to.

Se etter pølser på tilbud (jeg veit at ICA har pølser på tilbud i morgen, men jeg er ikke sikker på om det gjelder hele landet).

Jeg bruker doko-godbiter en del, men de funker kanskje ikke så bra om man ikke har en altetende labrador.

"Myke kjøttbein" fra Smart er også praktiske, og gode om man skal tro på Tinka.

Skrevet

Foreløpig bruker jeg frolic, men det funker ikke så bra hele tiden (må variere litt). Så jeg lurer på hva annet jeg kan bruke som er billig og holder seg lenge? Hun er veldig glad i pølse, og det er jo billig men det holder seg ikke lenge i kjøleskapet (og det tar så lang tid å fryse ned og tine det opp igjen)

Så lenge du deler opp pølsene i passelige godbit biter, før du fryser dem, tar det ikke lange tiden å tine de igjen.

Ellers har du jo doko'ene som allerede er nevnt over her. Dette er tørkete leverbiter som holder seg lenge. Er en vinner her i huset iallefall. de har de i de fleste dyrebutikker.

Ellers kan du jo kjøpe fersk storfelever i butikken og lage den til selv.

Skrevet

Har hørt om noen som bruker gulost ? Lett å dele og holder seg greit, samt ikke for mye kliss.

Selv bruker jeg Frolic, ulike prøve poser og i verstefall tørrfor. Men så har jeg en hund som spiser alt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...