Jump to content
Hundesonen.no

Mine gnagere

Mia_Cavalier

Recommended Posts

Posted

Potta (kaller han det av og til fordi mine foreldre pleier å si Potta-rotta/lotta når de er sammen med han ;)) er en duprasi, på norsk blir den gjerne kalt fetthale-gerbil. Han er mellom 2 og 3 år gammel og ble kjøpt i en dyrebutikk i Bodø for noen måneder siden. Jeg kjøpte også de to andre duprasiene de hadde, men disse døde bare en måned senere. I ettertid har jeg fått vite at de faktisk var foreldrene til Potta og en god del eldre.

Potta er en hissig liten fyr ! Utrolig søt er han, blir så fascinert av utseendet hans. Dumt han ikke er eller kommer til å bli tam, for det er ikke artig å bli bitt til blods hele tiden ;) For dere som ikke veit hva en duprasi er så er det en sjelden type økenrotte. Bare å søke på duprasi på google ;)

Ps. de to første bildene er jeg ikke sikker på om er Potta.

marsbilder2006203.jpg

marsbilder2006206.jpg

maibilder2006388.jpg

aprilbilder2006318.jpg

Så har vi musene mine. De ble kjøpt nå i juli da jeg var på ferie og endelig fant en dyrebutikk som hadde mus. Kjøpte de 3 musejentene de hadde, de var da et halvt år. Fiona og Lilly er dessverre ikke heelt tamme, men det kommer seg ! ;)

Fiona:

IMG_1151s.jpg

slektsferie2006143.jpg

Lilly:

IMG_14985.jpg

IMG_1140-1.jpg

Ronja:

IMG_1127.jpg

slektsferie2006167.jpg

Posted

Så til slutt slenger jeg med et bilde av hamsteren Knoll (eller Tott). Jeg har passet dem i en uke, og de ble henta for 10 minutter siden. De har virkelig fått meg interessert i hamster! Satser på egen hamster iløpet av året ;)

KopiavIMG_2233g.jpg

Gnagere er herlige dyr! For et år siden syntes jeg gnagere var gørrkjedelige dyr som bare satt i et lite bur og ikke gjorde noe spesielt. Men gud så artige de er! Nå er jeg interessert i de fleste gnagere (og får passe 3 deguser snart) ;)

• 1 month later...
Posted

åhhh så søte!!! :) hvordan klarer dere å ta såå fine bilder av de små...mine bilder blir så uklare!! <_<

• 3 weeks later...
Posted

Så søte! jeg har tre kaniner selv. Har veldig lyst på dverghamster.. Noen som har det her? Eller noen som har tips om dverghamster?

Posted

Så søte! jeg har tre kaniner selv. Har veldig lyst på dverghamster.. Noen som har det her? Eller noen som har tips om dverghamster?

Flotte kaniner :) Har selv veldig lyst på kanin da, men tror det må bli til neste år ^_^

• 3 weeks later...
Posted

ÅÅÅÅ, så nusslige!! Æsj, nå fikk jeg skikkeli lyst på gnagere.. Har hatt gnagere hele tiden, untatt nå.. Mistet min siste hamster tidligere i år.. Men nå fikk jeg skikkelig lyst på mus igjen :lol:

• 1 month later...
Posted

Duprasien er dessverre død, han døde for ca 3 uker siden..

ooog jeg har fått meg syrisk hamster :huh: Han heter Yuki og er 4 mnd.

1IMG_4856.jpg

IMG_48732.jpg

IMG_48833.jpg

IMG_48874.jpg

desember2006014.jpg

desember2006031.jpg

Han er en helt utrolig herlig, sjarmerende liten fyr :D

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...