Gå til innhold
Hundesonen.no

Vom og hundemat


Marthe

Recommended Posts

Skal du fôre med vom eller med Vom og Hundemat?

En pølse fra Vom og Hundemat kan ligge i kjøleskapet i 8 dager har jeg hørt. Men erfaringen min tilsier ca halvparten.. <_< Du ser og lukter det på den; den begynner å renne (rødlig væske), og lukter etterhvert mer og mer. Jeg slutter å gi fôret dagen etter at jeg kjenner at det har begynt å lukte, dvs en til halvannen dag med lukt, og så kaster jeg det. Du lærer deg nok å lukte hva som er greit og ikke greit. Når den er nytint lukter den ingenting (jeg bruker den uten fisk), men så lukter det mer og mer "kjøtt". Når den begynner å lukte litt stramt er den for gammel. Men det er strengt tatt litt vanskelig å forklare lukt når jeg skal skrive det, altså.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en halvkilos pølse til valpen min, og antar at det kommer til å ta en stund før hun får spist opp hele den. Går det bra at jeg lar den tine litt, deler den opp, og fryser ned igjen de delene jeg ikke tror kommer til å bli spist i løpet av 3-4 dager?

Mener å ha hørt at enkelte matvarer ikke blir bra av å bli tint og så frøset igjen så tenkte jeg skulle høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at hun ikke kommer til å spise den opp? Husk at valper skal ha ca 5-6% av kroppsvekten sin, i motsetning til 1-2%, som voksne hunder skal ha. Lundehund er jo ikke så veldig stor, men en halv kilo går fort.. ;)

Men for å svare på sprøsmålet ditt; vet ikke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen ;)

Når jeg har begge to på en gang er det ikke noe problem. Men når jeg de få gangene har bare tispen, visste jeg ikke om jeg måtte gå over til fòr de dagene.

Da går jeg til innkjøp i morgen B) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...