Gå til innhold
Hundesonen.no

I går ble Tia født!

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

15. August, hos Ki-Ro-Ma's i Sandefjord ble lille Tia født :) Det ble 6 valper. 4 hannhunder og 2 blue merle tisper (lang hale).

Jeg gleder meg til valpebilder og til å få treffe nurkene :D:D

Skrevet

Gratulerer :D Nydelige valper :)

Hva skal du bruke Tia til? :D

Takk!

Vi skal først og fremst satse på lydighet (championatet og noe greier B) ) og blodspor. Når hun er gammel nok vil vi nok starte å konkurrere i agility også.

Guest Christine
Skrevet

Takk!

Vi skal først og fremst satse på lydighet (championatet og noe greier B) ) og blodspor. Når hun er gammel nok vil vi nok starte å konkurrere i agility også.

Lykke til, jeg vedder på at dere klarer det :)

Gleder meg til og se flere bilder :D

Skrevet

Endelig ble de født :) Og du slapp å sitte hele natta, hehe.

Liker jo som sagt den fra høyre best (i hvertfall utifra bildet) :D

Skrevet

Gratulerer Benedicte! :) Er det noen som fortjener en liten valp for tiden, så er det du!

Gleder meg masse til å følge med på den lille. Og ikke minst på å snike meg til å få treffe henne en gang eller to!

Skrevet

Gratulerer, Emmi er ei nydelig tispe og du får fra en veldig flink oppdretter som stiller opp 100%. Blir spenndene og følge med!

Skrevet

Grattis! banana

Håper jeg får hilse på henne på vikingeskipet? :huh:

Selvfølgelig! :P

Maria: Hun kommer til å være med overalt, så du vil nok treffe henne flere ganger!

Takk for grattis :P

Skrevet

Nydelige valpene!

Har sagt det før og sier det igjen, jeg ville valgt merle hannen med stump :P Men Tia blir sikkert kjempe vakker!

Er enig der gitt ;) Med tanke på utstilling :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, Det kan hende spørsmålet er helt på villspor, men lurer på om det finnes noen oppdrettere i Norge eller naboland som avler på atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges? Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp. Jeg har hatt en bruksschäfer, og den lignet litt på det jeg beskriver, men ut ifra hvordan kullsøsken ble, så var det muligens mer tilfeldig at han var så «myk». Jeg vurderer nå å skaffe ny bruksschäfer, men har nå to små barn, så ser etter en hund som kan trives som aktiv familiehund og treningskompis for meg (hovedsakelig lydighet, smeller og fysiske økter som løping og lange skogsturer). Jeg er ikke i tvil om at det blir nok tid til hunden, men ønsker en hund som også kan trives i familien og som ikke passer best til IGP eller annet med høy intensitet. Alle tips tas imot med stor takk!☺️ Hilsen schäfer-elsker som prøver å ta et godt valg for både en eventuell hund og for familien.
    • Hvis noen er villige til å knuse ruta for å stjele hunder så hjelper det jo ikke med låsemekanismer uansett. De krokene man får kjøpt til bagasjerom er trygge nok hvis man bruker dem riktig, det er ikke mulig å få opp bagasjerommet uten å låse opp. Vinduslåsene har jeg aldri prøvd.
    • Hvor sikre er dem? Har tenkt på det men er redd de gir etter om noen vil inn. Kan man knuse dem på utsiden? 
    • Hvis det ikke er trygt for dem å være i bilen så er det bedre å la dem være hjemme. Du får grinder til bilvindu og lås til bagasjeromsluker som gjør at du kan ha dem åpne uten at folk får tilgang.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...