Gå til innhold
Hundesonen.no

Sytetråd...

Martine

Recommended Posts

Her er det bare å slippe tankene løs!

Jeg føler at jeg mister alt som betyr noe for meg nå for tiden. Kjæresten slo opp, hesten ble solgt. Er redd for å miste vennene mine, og de andre dyrene. I stad fikk jeg vite masse som kjæresten min hadde holdt på med bak ryggen min. Har gått rundt med ørekatar i en uke, gjør fortsatt like vondt. (Har vært på legevakten..) Føler bare for å stenge meg inne et sted, for jeg er så redd for å miste alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg mister alt som betyr noe for meg nå for tiden. Kjæresten slo opp, hesten ble solgt. Er redd for å miste vennene mine, og de andre dyrene. I stad fikk jeg vite masse som kjæresten min hadde holdt på med bak ryggen min. Har gått rundt med ørekatar i en uke, gjør fortsatt like vondt. (Har vært på legevakten..) Føler bare for å stenge meg inne et sted, for jeg er så redd for å miste alt..

Føler med deg. Er midt oppi en nedtur på livets vei selv. Ikke noe moro! Man føler man kommer til å miste alt og man har bare lyst til å fordufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på hundene dine så skal du se det går bra snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærligheten går strålende her...skal ikke klage på det...

Men jeg ligger med låst rygg, å klarer ikke å kle på meg selv engang.

Igår tok jeg i litt for hardt, da vi holdt på med flyttelasset våres. Så når jeg skulle trø over dørstokken, så fikk jeg den verste smerten jeg noen gang har hatt(!!), og beina mine sviktet under meg, og jeg gikk rett i golvet :) Måtte bli hentet på båre...

Verste var at jeg var fryktelig tissetrengt! Klarte verken å sitte, eller stå. Er bedre idag, men jeg trenger fortsatt hjelp til å gå...

Er fryktelig flaut å ekkelt å måtte få hjelp til å gå på do ;)

Må le litt av det ôgså, men humøret mitt blir helt forferdelig!

Får ikke gått på tur med hundene eller noen ting ;)

Skal til kiropraktor imorgen...heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine truer med å ta fra meg valpen min...Gjør de det, kan jeg love dem at de ikke får noe mer kontakt med meg..! Og i går kveld fikk jeg vite at eksen dreiv å rota med en annen jente mens vi var sammen, og hadde gått rundt og fortalt det til alle. Og vært skikkelig stolt. Han bør passe seg neste gang jeg ser han!

Uffda..Trøsteklem til alle!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syte for alt jeg ikke har fått gjordt i sommer...

Jeg skulle gå ned noen kilo før skolestart, men så kom jeg på utstilling å var på hytta å spiste masse godis! :icon_redface: Jeg burde ha trent mye mer med hundene i sommer... fikk aldri tid liksom..

Jeg gjorde ikke en dritt i 9kl å har sagt til mamma og lærere at "Jada, jeg skal gidde å begynner å gjøre noe i 10kl" Men jeg har ikke lyst! Ferien er snart slutt, men jeg trenger mer... Sydenturen vi skulle dratt på snart går rett i dass, forde det ble noe klikk med båten OG den ene bilen nå, så der går masse penger *sukk*

Føler med alle som føler for og syte litt akkurat nå... Her regner det og skolen begynner i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De truer med å ta han fra meg fordi han ikke har blitt renslig enda (han er 4 mnd) og de mener jeg ikke klarer å ta vare på han. Jeg går ut med han med en gang han sier i fra om morgenen, gir han mat, går ut med han etter maten, leker, går ut med han, og sånn fortsetter det...De sier at "valper bør bli renslige innen en uke, hvis de ikke blir det, er det eieren sin feil". Alle andre sier at jeg er kjempeflink med han. Så skjønner ikke helt hva de mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De truer med å ta han fra meg fordi han ikke har blitt renslig enda (han er 4 mnd) og de mener jeg ikke klarer å ta vare på han. Jeg går ut med han med en gang han sier i fra om morgenen, gir han mat, går ut med han etter maten, leker, går ut med han, og sånn fortsetter det...De sier at "valper bør bli renslige innen en uke, hvis de ikke blir det, er det eieren sin feil". Alle andre sier at jeg er kjempeflink med han. Så skjønner ikke helt hva de mener...

Unnskyld meg, men er foreldrene dine idioter??

Min brukte over et halvt år, mamma`s nesten et år.

Det er forskjell på hunder, og det varierer det der. Men ÈN j**** uke??? Det er bare bullshit! Rett og slett!

Gi foreldrene dine en bok om hundehold, så kan de lese selv... herregud...

Og så skal de gjøre det på en uke da? Lykke til med det. Mer arbeid med en valp enn som så ja!

Lykke til du i kampen mot uvitende foreldre, har hørt MYE dumt om hundehold, men den der var grovest, huffameg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er idioter. Det er helt ille! Skjønner ikke hva det er med dem, siden de mener at valper blir renslige på en uke. MAKS!

Uff du må ha det vanskeligt alså :) Du er ikke den eneste som har blitt ''bedratt'' nei synd det skal være sånn <_< *trøste klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som klager over dyra uten grunn er noe av det værste som finnes! Synes veldig synd på deg Doffeguttenmin :D

I de fleste år vi har hatt katter har det vært mye mas fra foreldrene mine. De synes at det er så mye hår, det er heslig at kattene går på kjøkkenbenken, det er kattesand over alt osv... men dette er jo bare småtteri i forhold da. De har jo aldri truet med omplassering eller noe. Og de pleier å si senere at det bare er litt frustrasjon som må ut.

Prince derimot har de ikke klaget på, enda han går på do inne, griser, tar tøflene våre osv.. hihi... Jeg har nok vært flink til å oppdra dem. Neida, de er veldig glad i han, og tar mye av arbeidet, mer enn jeg trodde de ville gjøre. Og anklger meg for å være litt for streng med ham som ikke lar han ødelegge tøfler :)

Hihi, foreldre altså, mine er ikke så gærne likevel når det kommer til hundehold :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt nok av uhell i sommer føler jeg....

Først, i begynnelsen av Juli (hvis noen husker hvor varmt det var i Oslo da) røyk varmepumpa mi (kan brukes som aircondition). Jeg bor i en knøtt liten leilighet, så det har stort sett vært 30+ her i hele sommer. Reperatør kom, den funka i en time, ny reperatør kom, funka i en time, byttet utedelen, funket i tre dager...

Litt lenger ut i juli røyk tørketrommelen min, 3 år gammel, men jeg finner selvfølgelig ikke kvitteringen, og må da betale reparasjonen (som jeg har utsatt til etter ferien).

I begynnelsen av august røyk klokka mi. Den var rådyr, og ikke sååååå gammel....

Lørdag på utstillinga på Bjerke, var det noen sjarmerende drittunger som dro henda over panseret på bilen min, MED GRUS!!

Søndagen parkerte jeg utenfor pga lørdagens hendelser, og klarte å få parkeringsbot på 600,- kr.

:)

MEN til fredag reiser jeg til Mallorca... banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...