Gå til innhold
Hundesonen.no

Sytetråd...

Martine

Recommended Posts

Skrevet

Her er det bare å slippe tankene løs!

Jeg føler at jeg mister alt som betyr noe for meg nå for tiden. Kjæresten slo opp, hesten ble solgt. Er redd for å miste vennene mine, og de andre dyrene. I stad fikk jeg vite masse som kjæresten min hadde holdt på med bak ryggen min. Har gått rundt med ørekatar i en uke, gjør fortsatt like vondt. (Har vært på legevakten..) Føler bare for å stenge meg inne et sted, for jeg er så redd for å miste alt..

Skrevet

Jeg føler at jeg mister alt som betyr noe for meg nå for tiden. Kjæresten slo opp, hesten ble solgt. Er redd for å miste vennene mine, og de andre dyrene. I stad fikk jeg vite masse som kjæresten min hadde holdt på med bak ryggen min. Har gått rundt med ørekatar i en uke, gjør fortsatt like vondt. (Har vært på legevakten..) Føler bare for å stenge meg inne et sted, for jeg er så redd for å miste alt..

Føler med deg. Er midt oppi en nedtur på livets vei selv. Ikke noe moro! Man føler man kommer til å miste alt og man har bare lyst til å fordufte.

Skrevet

Tenk på hundene dine så skal du se det går bra snart :)

Skrevet

ingen kan vel ta fra deg hundene?

jeg holdt også på å miste vennene mine, pga.type.. jeg var ikke flink å ta vare på vennene mine!

typer kommer og går, men venner blir i alle år!

Skrevet

Jeg har gjort det slutt med samboeren min nettopp og er kjempe forvirra :) Vært sammen i over 4,5 år men føler vi har vokst fra hverandre osv...

Skrevet

Kjærligheten går strålende her...skal ikke klage på det...

Men jeg ligger med låst rygg, å klarer ikke å kle på meg selv engang.

Igår tok jeg i litt for hardt, da vi holdt på med flyttelasset våres. Så når jeg skulle trø over dørstokken, så fikk jeg den verste smerten jeg noen gang har hatt(!!), og beina mine sviktet under meg, og jeg gikk rett i golvet :) Måtte bli hentet på båre...

Verste var at jeg var fryktelig tissetrengt! Klarte verken å sitte, eller stå. Er bedre idag, men jeg trenger fortsatt hjelp til å gå...

Er fryktelig flaut å ekkelt å måtte få hjelp til å gå på do ;)

Må le litt av det ôgså, men humøret mitt blir helt forferdelig!

Får ikke gått på tur med hundene eller noen ting ;)

Skal til kiropraktor imorgen...heldigvis

Skrevet

Foreldrene mine truer med å ta fra meg valpen min...Gjør de det, kan jeg love dem at de ikke får noe mer kontakt med meg..! Og i går kveld fikk jeg vite at eksen dreiv å rota med en annen jente mens vi var sammen, og hadde gått rundt og fortalt det til alle. Og vært skikkelig stolt. Han bør passe seg neste gang jeg ser han!

Uffda..Trøsteklem til alle!:)

Skrevet

Syte for alt jeg ikke har fått gjordt i sommer...

Jeg skulle gå ned noen kilo før skolestart, men så kom jeg på utstilling å var på hytta å spiste masse godis! :icon_redface: Jeg burde ha trent mye mer med hundene i sommer... fikk aldri tid liksom..

Jeg gjorde ikke en dritt i 9kl å har sagt til mamma og lærere at "Jada, jeg skal gidde å begynner å gjøre noe i 10kl" Men jeg har ikke lyst! Ferien er snart slutt, men jeg trenger mer... Sydenturen vi skulle dratt på snart går rett i dass, forde det ble noe klikk med båten OG den ene bilen nå, så der går masse penger *sukk*

Føler med alle som føler for og syte litt akkurat nå... Her regner det og skolen begynner i morra!

Skrevet

De truer med å ta han fra meg fordi han ikke har blitt renslig enda (han er 4 mnd) og de mener jeg ikke klarer å ta vare på han. Jeg går ut med han med en gang han sier i fra om morgenen, gir han mat, går ut med han etter maten, leker, går ut med han, og sånn fortsetter det...De sier at "valper bør bli renslige innen en uke, hvis de ikke blir det, er det eieren sin feil". Alle andre sier at jeg er kjempeflink med han. Så skjønner ikke helt hva de mener...

Skrevet

De truer med å ta han fra meg fordi han ikke har blitt renslig enda (han er 4 mnd) og de mener jeg ikke klarer å ta vare på han. Jeg går ut med han med en gang han sier i fra om morgenen, gir han mat, går ut med han etter maten, leker, går ut med han, og sånn fortsetter det...De sier at "valper bør bli renslige innen en uke, hvis de ikke blir det, er det eieren sin feil". Alle andre sier at jeg er kjempeflink med han. Så skjønner ikke helt hva de mener...

Unnskyld meg, men er foreldrene dine idioter??

Min brukte over et halvt år, mamma`s nesten et år.

Det er forskjell på hunder, og det varierer det der. Men ÈN j**** uke??? Det er bare bullshit! Rett og slett!

Gi foreldrene dine en bok om hundehold, så kan de lese selv... herregud...

Og så skal de gjøre det på en uke da? Lykke til med det. Mer arbeid med en valp enn som så ja!

Lykke til du i kampen mot uvitende foreldre, har hørt MYE dumt om hundehold, men den der var grovest, huffameg...

Skrevet

Ja, de er idioter. Det er helt ille! Skjønner ikke hva det er med dem, siden de mener at valper blir renslige på en uke. MAKS!

Skrevet

Ja, de er idioter. Det er helt ille! Skjønner ikke hva det er med dem, siden de mener at valper blir renslige på en uke. MAKS!

Uff du må ha det vanskeligt alså :) Du er ikke den eneste som har blitt ''bedratt'' nei synd det skal være sånn <_< *trøste klem*

Skrevet

Foreldre som klager over dyra uten grunn er noe av det værste som finnes! Synes veldig synd på deg Doffeguttenmin :D

I de fleste år vi har hatt katter har det vært mye mas fra foreldrene mine. De synes at det er så mye hår, det er heslig at kattene går på kjøkkenbenken, det er kattesand over alt osv... men dette er jo bare småtteri i forhold da. De har jo aldri truet med omplassering eller noe. Og de pleier å si senere at det bare er litt frustrasjon som må ut.

Prince derimot har de ikke klaget på, enda han går på do inne, griser, tar tøflene våre osv.. hihi... Jeg har nok vært flink til å oppdra dem. Neida, de er veldig glad i han, og tar mye av arbeidet, mer enn jeg trodde de ville gjøre. Og anklger meg for å være litt for streng med ham som ikke lar han ødelegge tøfler :)

Hihi, foreldre altså, mine er ikke så gærne likevel når det kommer til hundehold :D

Skrevet

Jeg sto på venteliste på et kurs på Canis og så fikk jeg mail om at det var avlyst pga for få påmeldte :) . Skjønte ikkeno, jeg <_< .

Skrevet

Jeg har hatt nok av uhell i sommer føler jeg....

Først, i begynnelsen av Juli (hvis noen husker hvor varmt det var i Oslo da) røyk varmepumpa mi (kan brukes som aircondition). Jeg bor i en knøtt liten leilighet, så det har stort sett vært 30+ her i hele sommer. Reperatør kom, den funka i en time, ny reperatør kom, funka i en time, byttet utedelen, funket i tre dager...

Litt lenger ut i juli røyk tørketrommelen min, 3 år gammel, men jeg finner selvfølgelig ikke kvitteringen, og må da betale reparasjonen (som jeg har utsatt til etter ferien).

I begynnelsen av august røyk klokka mi. Den var rådyr, og ikke sååååå gammel....

Lørdag på utstillinga på Bjerke, var det noen sjarmerende drittunger som dro henda over panseret på bilen min, MED GRUS!!

Søndagen parkerte jeg utenfor pga lørdagens hendelser, og klarte å få parkeringsbot på 600,- kr.

:)

MEN til fredag reiser jeg til Mallorca... banana

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...