Gå til innhold
Hundesonen.no

min hjemmeside

Baby

Recommended Posts

Du må ordne overskrifta på velkomstsiden, men det vet du sikkert fra før av! :D

Tips:

- Gjør sidene så korte som mulig, trekk sammen der det er mye mellomrom og fjern all luften nederst på siden.

- Legg linkene på et mer synlig og lett tilgjengelig sted, feks på venstresiden med en strek som skiller teksten til linkene fra den vanlige teksten din.

- Vurder en annen bakgrunn, eller et større bilde som gjør teksten lettere å lese (selv om den egentlig leses greit nok).

- Bruk helst samme font på hele siden. Og ordne slik at alle linker har den samme farger før og etter at de trykkes på.

En gylden regel for websider er at den helst ikke skal ha fler farger enn tre forskjellige + svart og hvit! :P Ikke at så mange veit det men :P

Håper du fikk noe brukbart ut av dette! :P

Ellers er det en helt grei og relativt ryddig side, som du selv sier er den ny :P Det blir garantert bedre etter hvert! Det ble min :P Ta gjerne en titt innom den og skriv i min gjestebok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ordne overskrifta på velkomstsiden, men det vet du sikkert fra før av! :D

Tips:  

- Gjør sidene så korte som mulig, trekk sammen der det er mye mellomrom og fjern all luften nederst på siden.

- Legg linkene på et mer synlig og lett tilgjengelig sted, feks på venstresiden med en strek som skiller teksten til linkene fra den vanlige teksten din.

- Vurder en annen bakgrunn, eller et større bilde som gjør teksten lettere å lese (selv om den egentlig leses greit nok).

- Bruk helst samme font på hele siden. Og ordne slik at alle linker har den samme farger før og etter at de trykkes på.

En gylden regel for websider er at den helst ikke skal ha fler farger enn tre forskjellige + svart og hvit! :D Ikke at så mange veit det men :x

Håper du fikk noe brukbart ut av dette! :D

Ellers er det en helt grei og relativt ryddig side, som du selv sier er den ny :x Det blir garantert bedre etter hvert! Det ble min :x Ta gjerne en titt innom den og skriv i min gjestebok :x

Tusen takk for gode tips. :D Har endret den litt nå, hva syns du om den nå da?

Og hvordan syns du overskrifta på velkomstsiden skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften må du pynte litt på sånn at fargene er hele og ikke litt ødelagt sånn at det rosa skinner gjennom den firkanten som er rundt selve overskriften. Dårlig forklart men..hehe..

Det er fortsatt en del luft du burde ta vekk, sånn at folk får med seg hele siden :D Zico sin side feks, der er det tekst i toppen, helt greit, men om jeg ikke hadde sett scrollen på siden hadde jeg ikke ant at det faktisk var et bilde og mer tekst lenger ned :? Så om du bare trekker dette litt sammen blir det bra! :D

Siden har blirr mye bedre enn det den var, bare med de få enkle grepene :D Mye bedre å navigere på, samt at fargen er den samme på alle sidene. (ok, nå gir jeg meg, høres ut som en bedrevitende soss :D hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke gjesteboka jeg, men skrev i datteren din sin :D

Hvor er det dere bor, og hvor pleier dere å være på miljøtrening? Vi treffes vel på utstilling i løpet av året, ser at vi skal på mange av de samme. Selv bor jeg på Skogn, og bruker å være på miljøtrening på Verdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesteboka ligger nederst på siden "litt om oss".

Vi bor i Namsos, og er på miljøtreninger der.

Klubben har tatt ferie nå, men jeg og hun som er leder skal trene lydighet sammen i sommer. Vi begynner i morgen. Gleder meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Den er mye finere nå :D Men du burde justere noen av bildene litt sånn at de står på linje og at det er linjer på siden på en måte. Det ser fort rotete ut når de ikke står rett.

Ja, jeg vet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ett bittelite tips til fra meg, du burde prøve å få teksten/bildene på det lyseblå, for ellers så kan det se ut som om du ikke har rukket å flytte det (teksten/bildene) på riktig plass ennå... Må legge til at jeg synes du har tatt noen Fenomenale bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...