Jump to content
Hundesonen.no

Hvilken farge på klær


deco

Recommended Posts

Posted

Skal stille en svart cocker spaniel tispe om 3 uker. Hun er svart men har desverre noen tan tegninger som ikke skal være der (men de er for svake for at det kan gå for en sort med tan tegninger). Hvilken farge burde jeg ha på klærne for å IKKE fremheve det brune?

Posted

Skal stille en svart cocker spaniel tispe om 3 uker. Hun er svart men har desverre noen tan tegninger som ikke skal være der (men de er for svake for at det kan gå for en sort med tan tegninger). Hvilken farge burde jeg ha på klærne for å IKKE fremheve det brune?

Vil tro at hvitt får helheten på hunden til å virke desto mørkere? Evt. andre lyse farger...

Posted

Skal stille en svart cocker spaniel tispe om 3 uker. Hun er svart men har desverre noen tan tegninger som ikke skal være der (men de er for svake for at det kan gå for en sort med tan tegninger). Hvilken farge burde jeg ha på klærne for å IKKE fremheve det brune?

Lyse farver ! Kanskje knallrødt..hehe...det tar gjerne farvefokuset over på handleren :)

Lykke til !

Posted

Vil tro at hvitt får helheten på hunden til å virke desto mørkere? Evt. andre lyse farger...

Vil ikke hvit forstyrre overlinja?

Lyse farver ! Kanskje knallrødt..hehe...det tar gjerne farvefokuset over på handleren :)

Lykke til !

Knallrødt syns jeg ofte er fint, hvert fall til min hvite pelsdått, men fremhever ikke det det brune? Lyse farver ja.. Men hva av farver fremhever ikke det brune? Lyse blått?

Posted

Vil ikke hvit forstyrre overlinja?

Knallrødt syns jeg ofte er fint, hvert fall til min hvite pelsdått, men fremhever ikke det det brune? Lyse farver ja.. Men hva av farver fremhever ikke det brune? Lyse blått?

Farger som ikke er i samme fargetone eller komplimentære :P

Altså ville jeg ikke gått i grønn/blåtoner, da dette er kalde farger, komplimentært til rødt og oransj, og fremhever en varm rødbrun farge :)

Skjønner ikke hva du mener med at hvitt skal forstyrre overlinja? Den vil bli fremhevet, men forstyrret?? :)

Posted

Farger som ikke er i samme fargetone eller komplimentære :P

Altså ville jeg ikke gått i grønn/blåtoner, da dette er kalde farger, komplimentært til rødt og oransj, og fremhever en varm rødbrun farge :)

Skjønner ikke hva du mener med at hvitt skal forstyrre overlinja? Den vil bli fremhevet, men forstyrret?? :)

Har bare hørt at flere med svarte hunder sier de ikke stiller i hvit fordi det forstyrrer/ødelegger en pen overlinje. :P

Så jeg burde stille i varme farger da..? Går det ann å stille i lyse rosa? :rolleyes:

Posted

Har bare hørt at flere med svarte hunder sier de ikke stiller i hvit fordi det forstyrrer/ødelegger en pen overlinje. :)

Så jeg burde stille i varme farger da..? Går det ann å stille i lyse rosa? :rolleyes:

Rosa er nok fint ja. Tror faktisk rødt også vil "drepe" rødskjæret i det brune.

Posted

Rosa er nok fint ja. Tror faktisk rødt også vil "drepe" rødskjæret i det brune.

Har en rød dress hjemme. Burde jeg satse på å bruke den?

Posted

Tror det kan gå fint ja... Da synes du godt også, hehe...

Hehe.. Har brukt det en del ganger, så er vant til å være midtpunktet.. :)

Passer egentlig bra med dress, for da kommer jeg sikkert ikke til å fryse ropma av meg (bikkjekalde nord-norge <_< )..

Posted

Hehe.. Har brukt det en del ganger, så er vant til å være midtpunktet.. :)

Passer egentlig bra med dress, for da kommer jeg sikkert ikke til å fryse ropma av meg (bikkjekalde nord-norge <_< )..

Å det var dumt. Tenkte å foreslå pushup og nedringa, slik at kløften ble blikkfanget, jeg.... :)

Posted

Hva med hos tigrede hunder?

Men blir det kanskje annerledes på utendørs utstillinger og innendørs, der lyset er annerledes?

Jeg har ikke pleid å pynte meg akkurat, men har brukt en svart dressbokse, å en jakke...

Posted

Hva med hos tigrede hunder?

Men blir det kanskje annerledes på utendørs utstillinger og innendørs, der lyset er annerledes?

Jeg har ikke pleid å pynte meg akkurat, men har brukt en svart dressbokse, å en jakke...

Tigrering kan jo variere ganske mye - både bunnfarge og stripetetthet kan variere, så det spørs vel hva man ønsker å oppnå. Om man ønsker å framheve varmen i bunnfargen, kan det lønne seg å satse på grønt eller blått.

Om du bruker svart, er det mulig stripene på hunden ser mindre svarte ut - kanskje er brunt eller grått et alternativ? Om hunden dessuten er tett tigrert, kan det være fare for at f.eks. hodets konturer forsvinner litt mot den mørke bakgrunnen (spesielt om hunden har maske, og handleren står rett bak hundens hode, noe jeg tror ofte er tilfelle på GD).

Posted

Å det var dumt. Tenkte å foreslå pushup og nedringa, slik at kløften ble blikkfanget, jeg.... :)

:) Det hadde tatt seg ut :P

Posted

Tigrering kan jo variere ganske mye - både bunnfarge og stripetetthet kan variere, så det spørs vel hva man ønsker å oppnå. Om man ønsker å framheve varmen i bunnfargen, kan det lønne seg å satse på grønt eller blått.

Om du bruker svart, er det mulig stripene på hunden ser mindre svarte ut - kanskje er brunt eller grått et alternativ? Om hunden dessuten er tett tigrert, kan det være fare for at f.eks. hodets konturer forsvinner litt mot den mørke bakgrunnen (spesielt om hunden har maske, og handleren står rett bak hundens hode, noe jeg tror ofte er tilfelle på GD).

Det kan hende :)

Her er vi fra to utstillinger:

26mai06039.jpg

Her har jeg blå dongeri, og egentlig en brun strikkejakke, men det ble fryktleig kaldt, så da var det på med Bergans :P

Bilde031.jpg

Å her har jeg svart dressbukse å blå jakke ja... :)

Posted

Jeg hadde stilt i svart, det gjorde jeg på ustillingen vi var på i helgen. Kobbelet skal synes minst mulig.

Ehh, svart er vel lite lurt på svart hund når det brune ikke skal fremheves...

Dessuten skal vel cockere stilles opp (man sitter bak), og dermed synes ikke hunden i det hele tatt om handler også har svarte klær.

Posted

Hva med tricolor da? :rolleyes:

Jeg går i beige om jeg går med tricolour, som da er lysere enn tanfargen, og fremhever både svart og hvitt. Evt. fungerer også grått bra her. Beige fungerer på alle fargene sheltien har ihvertfall, kanskje med unntak av veldig lyse soble. Praktisk farge :icon_redface:

Posted

Ehh, svart er vel lite lurt på svart hund når det brune ikke skal fremheves...

Dessuten skal vel cockere stilles opp (man sitter bak), og dermed synes ikke hunden i det hele tatt om handler også har svarte klær.

Hun mente sikkert den tigrede hunden :icon_redface:

Posted

Svarte klær er vel biiig no-no på mørke hunder? Trodde det skulle være kontraster jeg, slik at bikkjas eksteriør ble mest mulig synlig... ikke at det smeltet inn i handlers klær. :icon_redface:

Posted

Svarte klær er vel biiig no-no på mørke hunder? Trodde det skulle være kontraster jeg, slik at bikkjas eksteriør ble mest mulig synlig... ikke at det smeltet inn i handlers klær. :icon_redface:

Du har skjønt det;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...