Gå til innhold
Hundesonen.no

blir så irritert!!!


MarieR

Recommended Posts

hundesport dumpet ned i postkassa i dag og jeg tenkte at nå kan jeg melde han på div. utstillinger!! men det er KUN nkk`s utstillinger der buhunder får være med!!! ble så irritert! er noen andre og som har spaltet i hundesport men det er jo på andre siden av landet!!! grr...hvorfor får ikke buhunder være med?!

måtte bare få ut litt damp..flere med "utstøtte" raser?!

GOD SOMMER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retrieverne er det det samme med ofte. Men nå har ikke jeg noe interesse av å være med på utstilling da.  

Hm, så Hundesport kom i dag? Jeg får vel rusle ut og hente posten da...

Ja, vi får aldri ha retrievere på Lofot-utstillinga siden retrieverklubben må godkjenne det først :) Naboen her må som regel reise mye lenger sør for å få med seg utstillinger med tollerne sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er vel redde for den og den rasen, eller så er det rett og slett for mange av den? Aner ikke...

Men for eks. retrivere er det jo veldig mange av, så kanskje de ikke har plass?

En annen teori er jo at rasene som er mindre utbredt er det vanskeligere å finne dommer til..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er vel redde for den og den rasen, eller så er det rett og slett for mange av den? Aner ikke...

Men for eks. retrivere er det jo veldig mange av, så kanskje de ikke har plass?

En annen teori er jo at rasene som er mindre utbredt er det vanskeligere å finne dommer til..?

jah..det er jo mange shæfere og retrivere og få buhunder, så du kan ha et poeng der jah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er vel redde for den og den rasen, eller så er det rett og slett for mange av den? Aner ikke...

Men for eks. retrivere er det jo veldig mange av, så kanskje de ikke har plass?

En annen teori er jo at rasene som er mindre utbredt er det vanskeligere å finne dommer til..?

Grunnen til dette for retrieverene er at de er under "jakthund" klubben og de sier nesten aldri ja til å la hundene delta på andre utstillingere enn de holder selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei stund sia tenkte vi på og still'n Romeo(bare for moro skyld da, men..), men de hadde hverken puddler eller retrivere..

Puddler fins det itte alt for mange av og er heller itte vanskelig å finne dommer(e) til.. Mye pelsstell da.. Og med det mye plass... :-k Kanskje det rett og slett går på hvor mye de som har utstillinga gidder å gjøre... :-k

Det blir nok ingen tur i utstillingsringen for han, nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papilloner er på de fleste utstillinger større utstillinger. De er selvfølgelig ikke når retriever eller jakthundklubber arrangerer da, men de er med på ganske mange. Kanskje også fordi det er en del miniatyrhundutstillinger.

Pudler er nesten ikke med på noen, og det er jo kjipt for dem som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei stund sia tenkte vi på og still'n Romeo(bare for moro skyld da, men..), men de hadde hverken puddler eller retrivere..

Puddler fins det itte alt for mange av og er heller itte vanskelig å finne dommer(e) til.. Mye pelsstell da.. Og med det mye plass... :-k Kanskje det rett og slett går på hvor mye de som har utstillinga gidder å gjøre... :-k

Dette er tull! Det har ingenting med hva de "gidder" å gjøre de som arrangerer utstillingen! Vi er nettopp ferdig med å arrangere en utstilling nå, og det som er avgjørende for hvilke raser man får ha på utstilling er raseklubben! Det må søkes til raseklubbene i værtfall 1 år før utstillingen skal være og får da enten svar ja eller nei. Så det blir bare for dumt at du vil legge dette over på de som arrangerer... Sett deg litt mer inn i tingene først før du kommer med slike grunnløse hentydninger. (blir irritert når jeg leser sånt for jeg vet hvor mye jobb det er på forhånd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk statestikker for slikt... Der kunne man se 10 på topp - hvilke raser som var minst godtatt på utstillinger. der var retrieverne på 1. plass og spaniels på 2.

Dette er fordi vi er så sinnsykt mange som har retrievere! bare oss retrieverfolk kunne ha utgjort en like stor utstilling kun med våre raser! er det RART at retrieverklubben er norges største raseklubb?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er vel redde for den og den rasen, eller så er det rett og slett for mange av den? Aner ikke...

Men for eks. retrivere er det jo veldig mange av, så kanskje de ikke har plass?

En annen teori er jo at rasene som er mindre utbredt er det vanskeligere å finne dommer til..?

Har faktisk aldri sett en eneste utstilling der ikke portis får være med. men ofte står de ikk epå lista. de står ofte bare under RUR. (betyr det raser uten raseklubb?) men ofte står dt ikke fordi di ike har en spesiell dommer. emn de pleier alltid å være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med at det er rase klubbene som sier nei til en rase her er en moro historie.

jeg ville melde kitha på ei utstilling en gan tror det var på mo og da fikk hun ikke delta pga av rsaklubben.

men det finnes ikke noe raseklubb for volpinoen. :roll:

så hva slags raseklubb kan nekte volpino???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med at det er rase klubbene som sier nei til en rase her er en moro historie.

jeg ville melde kitha på ei utstilling en gan tror det var på mo og da fikk hun ikke delta pga av rsaklubben.

men det finnes ikke noe raseklubb for volpinoen. :roll:  

så hva slags raseklubb kan nekte volpino???

Hvor mange dommere er det som dømmer denne rasen da ? Om de ikke fikk fatt i en dommer som kan rasen, er det jo ikke rart de måtte si nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visste ikke at det var få utstillinger hvor man kunne delta m puddel jeg :? Men så veit jo ikke jeg så mye om utstilling heller da,, :oops: :wink: Har tenkt til å stille Felix noen ganger bare for gøy da...men er jo ikke sikkert.. Men oppdretter, en puddel dame og frisøren(hunde frisøren) sa at han var veldig fin... Hu frisøren sa faktisk "neeei?! du kan jo ikke SELGE han her"... *stolt* :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mæ ærlig innrøme at jeg ikke aner hvor mange dommer det er som dømmer volpino. :oops:

men jeg vet at da vi ringte så sa dem at rase klubben hadde sagt nei.

men det finnes jo ikke noe raseklubb for volpino :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...