Gå til innhold
Hundesonen.no

NP vs VH

MonicaT

Recommended Posts

Såvidt jeg har forstått så er VH ( Vom og Hundemat ) rått mens NP ( Norwegian Polar ) kokt.

Men er det noen andre forskjeller uttover dette ???

Mener å ha hørt at NP kan holde noen dager lengre i kjøleskapet ?

Om man kjøper NP - da kommer dette fryst og man kan "brekke" av 1 kg terninger, men min hund skal ikke ha så mye pr dag ( rundt 100-200gram ). Hvordan blir dette med 1kg blokk da, er den lett å dele igjen ??

Før så har jeg brukt litt VH og handlet det fersk i Trøgstad og pakket når jeg kommer hjem.

Da får man laget porsjons pakninger man selv vil ha.

Hva mener dere er best av NP og VH ??

Kan man fore 50/50 med dette og tørrfor ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått så er VH ( Vom og Hundemat ) rått mens NP ( Norwegian Polar ) kokt.

Men er det noen andre forskjeller uttover dette ???

Det stemmer. NP inneholder også en god del mais, som ikke har noen næringsverdi for hunden.

Mener å ha hørt at NP kan holde noen dager lengre i kjøleskapet ?

Det vet jeg ikke noe om, men det kan godt hende siden det er varmebehandlet.

Om man kjøper NP - da kommer dette fryst og man kan "brekke" av 1 kg terninger, men min hund skal ikke ha så mye pr dag ( rundt 100-200gram ). Hvordan blir dette med 1kg blokk da, er den lett å dele igjen ??

V&H kommer i 20-kilos blokk, enkilospølser og halvkilospølser. Større pakke, lavere pris. Blokka er ikke inndelt på noen måte, så der må man til med øks eller sag om man ikke vil vente til den er halvtint. Med pølsene er vel dette greiere, da en holder seg i kjøleskap til den er spist opp.

Hva mener dere er best av NP og VH ??

Kan man fore 50/50 med dette og tørrfor ????

Jeg har ikke prøvd NP, nettopp fordi det ikke er rått, så det kan jeg egentlig ikke uttale meg om. Men _jeg_ mener at rått er bedre enn varmebehandlet, blant annet på grunn av næringsverdi.

Man kan bruke både NP og V&H i kombinasjon med tørrfôr, i akkurat det blandingsforholdet man vil.

Jeg har fått med meg at endel forer 50/50 eller 80/20 (20% tørt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...