Gå til innhold
Hundesonen.no

hva syntes du?


linniogamy

Hva syntes du om utststilling?  

30 stemmer

  1. 1.

    • er helt okey
      16
    • UTROLOG bra
      13
    • det er noe tull
      1
    • hater det
      0


Recommended Posts

Jeg gleder meg til å begynne å stille Mio.. Har stilt Frøya en gang( Gordon setter) men hun er dessverre altfor liten til å kunne få noe særlig bra.. ellers får hun mye skryt for at hun er så proporsjonal, men hun har litt trange skuldre øg løse albuer eller no:p litt hjulbeint, med andre ord..:) hehe, søt er hun iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er gøyt å stille hunder, det er sosialt både for hundene og mennesker.

har blitt kjent med mangen mennesker på grunn av utstillinger og hadde det ikke vært for at vi stiller hundene våres så hadde vi ikke fått den hannhunden i hus som vi fikk på torsdag for de som vi har fått han av(oppdretteren altså ikke hun vi hentet han hoss) har vi blitt kjent med på utstillinger. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he var jo gøy på Bønes da når samboer klarte å tigge til seg en haug med hundefor, kom hjem med ca 25 kg med for 15 kg til samojeden og resten var valpefor. han som stod og solgte det skulle reise helt til stavanger og gadd ikke å ta det med seg tilbake så det endte opp med at vi fikk alle de små 3kg pakkene han hadde igjen gratis :)

må si far er flink til å prute ja 8) han er fin åha med seg på utstillinger for vi kommer altid hjem med masse for så vi slipper å kjøpe så mye. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Syns det er tullete sånn som det er idag, men det er jo litt viktig å ha litt retnings linjer.... F.eks Shetland Sheepdog har et like flott og likt utsende som for mange 100 år siden.. og det er jo takket være utstilling... Samme med Collien, Dalmantineren osv.. Jeg skjønner jo at man trenger rettnings linjer. men sånn som det er idag syns jeg er helt tullete. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Jeg skal stille Mona, men det trengs jo ringtrening, selvfølgelig :) Og selv om du har en bra hund, er det ikke sikkert denne egner seg på utstilling.

Syns utstilling er greit, slik at vi kan beholde gode linjer innenfor rasene, men det blir litt tullete når de skal nappes og strekkes og holdes og tuperes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er tullete sånn som det er idag, men det er jo litt viktig å ha litt retnings linjer.... F.eks Shetland Sheepdog har et like flott og likt utsende som for mange 100 år siden.. og det er jo takket være utstilling... Samme med Collien, Dalmantineren osv.. Jeg skjønner jo at man trenger rettnings linjer. men sånn som det er idag syns jeg er helt tullete.  :D

Det er faktisk litt tøys innenfor sheltien også nå... I amreika avler de, og stiller ut noe som for meg blir en helt annen rase (minner mer om collie). De er store kraftige og har mye mer firkantet hode, dette har også kommet mer og mer til europa... desverre....

Men ellers så synes jeg at utstilling er kjempe gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstilling er kjempemoro!!! det er bra at vi har utstilling, hvis ikke hadde ikke rasene våre blitt beholdt. Dere skulle ha likt å se forskjellen på en standard labrador og en jaktlabrador. Jaktlabrador-oppdrettere stiller aldri ut hundene, men bruker de kun til jakt... De ser seriøst ut som POINTERE (tenk en labrador som er like høy og like tynn som enn pointer!). De har elendig pels og HD og AA er veeldig populært! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstilling er kjempemoro!!! det er bra at vi har utstilling, hvis ikke hadde ikke rasene våre blitt beholdt. Dere skulle ha likt å se forskjellen på en standard labrador og en jaktlabrador. Jaktlabrador-oppdrettere stiller aldri ut hundene, men bruker de kun til jakt... De ser seriøst ut som POINTERE (tenk en labrador som er like høy og like tynn som enn pointer!). De har elendig pels og HD og AA er veeldig populært! :D

De HD og AA røngter dem vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for de avler kun på jaktegenskaper. De har ingen krav for parringen, og hundene blir ikke rønget - nei. Noen få rønger nok, men ikke mange. De sier bare: Når bikkja begynner å bli treig i jakten, ja då kan hu pensjoneres! Og egentlig er grunnen sterk HD:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske ille når de driver sånn, det er greit at de driver jakt med dem men å røgnte hunden burde være et krav!!

En oppdretter jeg kjenner er jaktfrelst, men han har alltid fulgt alle restriksjoner innen avl, han røgnter alle hundene og stiller dem ut selv om han syns det er no tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er derfor det er så viktig at vi har utstilling. De sjekker jo ikke albuer og hofter når du stiller ut, men pelskvaliteten, anatomien osv.. jaktlabradorer får ofte allergier med pelsen og andre problemer. De er ofte feilbygd, noe som skaper problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...