Gå til innhold
Hundesonen.no

Drømmeferie

Wheaten terrier

Recommended Posts

Hva er ditt drømmeferiemål?

Til en liten stillehavsøy?

Isfiske på Svalbard?

Over grensa til Sverige? ( :angry: )

Sydenferie?

(btw. Syden er IKKE et land, så vennligst skriv hvilket land/øy/verdensdel du vil til :o )

hehe

Jeg har lenge ønsket å reise til Svalbard, og i vinter gikk drømmen i oppfyllelse. Et supert feriemål, som jeg gjerne besøker igjen...

Ellers så elsker jeg å stå på ski i de Østeriske Alper, Ischgl er favoritten, og turen går dit til vinteren igjen. banana

Ellers så drømmer jeg om å reise til Irland, Island og gjerne en tur til Alaska... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vel ikke noe drømmested, men å dra på spa i sydligere områder (ikke helt sikkert på land :o )

Ellers å reise til island på rideferie, det er da noe jeg skulle ønske jeg fikk gjort engang. Sitte på hesteryggen, oppleve naturens krefter, bade i den blå lagunen (eller hva det kalles). Det er en drøm :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vill dra på ei hytte ved sjøen og slappe av med hunden min! ro og fred...

Edit: har alle tantebarna på besøk, alltså 5 stk så jeg er litt kokt i hodet!

kom også på jeg vill til canada og besøke slektingene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til Skottland igjen om noen dager, et av mine yndlingresiemål!

Har veldig lyst til Australia og New Zealand

Ellers frister både Irland, Hellas, Italia, Calefornia i USA, Canada, Shetland og Sør-England!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i New York og på cruise i Karibien! Det var helt fantastisk :o Og jeg SKAL tilbake til USA engang :angry: Kanskje Florida? Men skal til NY også! hehe.. Ellers ville jeg kanskje dratt til Australia og Hawaii :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Australia

- Usa

- Hawaii

- New Zealand

- Cuba/den domenikanske republikk

- Brazil

- England - Skal en tur over i høstferien

- Italia

- Frankrike

- Singapore

- Diverse øyer i middelhavet

- Afrika (egypt, marokko, + safari en eller annen plass)

- Carribien

- Thailand

Helt sikker mange andre plasser.. :angry:

Men Australia, Hawaii, Usa og New zealand er favorittene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edinburgh og Glasgow.

Island (igjen).

Venezia og småbyer rundtomkring i Italia.

Dra rundt i Frankrike og lære meg å lage dritgod mat.

Sri Lanka.

Jeg kunne også tenkt meg å være i Amsterdam over en lengre periode. Bo der noen måneder eller noe sånt.

Dessuten vil jeg tilbake til Cardiff og Wales igjen.

Egentlig har jeg vel aller mest lyst til å dra på interrail, men det skal jeg jo forsåvidt gjøre når jeg er ferdig med vgs.

Forresten så kunne jeg også ha lyst til å dra til Gaza og flere afrikanske land, dog ikke på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jeg utrolig lyst til å reise tilbake til Singapore. Jeg var der i påsken, og savner stedet og folkene noe utrolig. Vi bodde hos noen venner som har bodd der nede i 2 år, og er godt kjente. På den måten fikk vi også oppleve Singapore litt fra innsiden.

I tillegg har jeg lyst til å reise tilbake til Skottland igjen, hvor jeg var for 4 år siden.

Ellers har veldig lyst til å reise til Island, hvor jeg aldri har vært. En av mine beste venner er fra Island, og hun har fortalt mye om landet osv. Nå er hun flyttet tilbake, så det kunne vært kjekt å besøke henne i Island, og samtidig få oppleve landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket kunne jeg gjerne tenkt med en skiferie alpene, eventuelt i noen av skisportstedene i frankrike. Fottur i pyrineene hadde heller ikke vært så dumt. New Zealand, opplevelsesferie med ski og fiske. Island har også fristet meg, gjerne på hesteryggen. Jeg drømmer også om å ta motorsykkellappen og dra på motorsykkelferie nedover europa, da spessielt tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...