Gå til innhold
Hundesonen.no

Steinkjer 2.septebmer


MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Vi hadde en KNALLDAG på Steinkjer i går, og tok rent bord i bernerringen :)

Det var 14 bernere påmeldt og Albin og Alma sto igjen som BIR og BIM!

Det var Albin som tok BIR'et og han ble senere plassert som BIG5 av 10 raser. :D

Steinkjeroghundorp059.jpg

Albin i ringen

Steinkjeroghundorp119.jpg

Albin nr. 1 i vinnerklassen med cert og beste hannhund

Steinkjeroghundorp162.jpg

Alma vinner unghundklassen med hp

Steinkjeroghundorp169.jpg

nr. 1 i vinnerklassen med cert og beste tispe

Steinkjeroghundorp177.jpg

Albin BIR og Alma BIM ;)

Steinkjeroghundorp013.jpg

Nesten hele gruppe 2

Steinkjeroghundorp016.jpg

De 5 beste

Steinkjeroghundorp019.jpg

Albin nr. 5

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Kjempe bra Mona! :)

Nå mangler dere vel bare storcertet da? Er han fyllt 2 år?

Takk :D

Nei, han blir ikke 2 år før på nyttårsaften.

Mangler bare storcertet nå ja, + et litecert etter nyttår ;)

Man tror ikke championatet kommer med det første akkurat ;)

Skrevet

Takk :D

Nei, han blir ikke 2 år før på nyttårsaften.

Mangler bare storcertet nå ja, + et litecert etter nyttår ;)

Man tror ikke championatet kommer med det første akkurat ;)

Gøy da :) Mangler kun storcertet vi også nå, men vi må ta det før januar, ellers må vi vente til 12 april med å bli NUCH.. Reglene om at de må være 2 år kommer 1 januar ;)

Skrevet

Her er vår kritikk fra helgen:

Kritikk

- Passe stor meget god type

- Utmerket kjønnspreg

- Vakkert hode

- Fin hals og front

- Fin manke og overlinje

- Normalt vinklet foran og bak

- Brede, fine lår med god musklatur

- Parallelle stabile bevegelser

- Utmerket haleføring

- Tett god og glinsende pels

Selv synes jeg det er en strålende kritikk og er veldig, veldig fornøyd med helgen, iallefall fornøyd til oss å være

Ble 1. AUK og 2. AUK med HP

Eller så vil jeg gratulere Marie og Ask, Liv Anne og Tequila, Mona og Albin og Ingvild og Tinka

Guest Christine
Skrevet

Noen bilder fra barn og hund:

Steinkjeroghundorp229.jpg

:D Sjekk trynet mitt da :D Men likte de stegene til Milo :(

Edit: Ser jeg alltid så tard ut? :rolleyes:

Skrevet

godt du endelig innså det selv, har ikke vile fortelle det til deg i frykt for å ødelegge selvtilitten din jeg altså..

Neida jeg tuller :D Men SE så utstrakt milo traver på bilde 8 da! synd det er i den vinkelen og såpass langt unna..

Skrevet

For oss gikk det kjempe bra, mye bedere en forventet.

Med både HP og CK og en kjempekritik, så nå må vi bare fortsette.

normal_Utstilling_Steinkjer_2._september_054.jpg

Ååå, var det dere som satt rett bak oss?? :) Grattis da!

Skrevet

Ja vi gjorde helt sikkert det for det var ikke så mange grand danois der så det skal nok mye til å ta feil.

Ja vi er veldig stolte og fortsetter å stille nå. Skal nedover til oslo i slutten av august på Grand danois utstilling 30 september og høstutstillingen til dalmatiner klubben 1 oktober.

Da blir nok konkuransen litt større men vi stiller med friskt mot

Skrevet

Ja vi gjorde helt sikkert det for det var ikke så mange grand danois der så det skal nok mye til å ta feil.

Ja vi er veldig stolte og fortsetter å stille nå. Skal nedover til oslo i slutten av august på Grand danois utstilling 30 september og høstutstillingen til dalmatiner klubben 1 oktober.

Da blir nok konkuransen litt større men vi stiller med friskt mot

Jada, kjente igjen antrekket ditt :) Jeg hadde ungen som var parkert mellom dere og de ørti sheltiene i grinda :) Også et par shelties på slep..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...