Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyr til jakta


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Rifla og ammo er jo en selvfølge å ha med seg, men i tillegg kommer kniv, kikkert, lommelykt, mobil. Bruker også alltid en såkalt "gunslinger" som fester rifla godt på ryggen. Veldig praktisk når jeg er på ettersøk - da har jeg begge hendene fri.

Rifla mi er i kal. 30-06, dvs. dette er et kraftig allroundvåpen. Enten det er rev, rådyr, hjort eller elg - like godt til alt. Jeg har skutt med denne i mange år og er godt fornøyd med den.

Kniv er viktig - har man skutt dyr skal det vommes og det klarer man ikke uten den. I tillegg er det praktisk for å både kvistskjæring og andre ting.

Kikkert - jeg bruker kikkerten flittig når jeg er på jakt. Enten jeg sitter på et høydedrag og ser utover fjellsida eller midt inni skogen for å skjelne konturer.

Lommelykt er alltid med. Det blir gjerne mørkt når du skal hjemover og det er ikke så lett å finne veien hjem uten... i tillegg har vi dispensasjon for å bruke lommelykt på ettersøk (vanligvis ikke lov med kunstig lys).

Mobilen er viktig dersom det oppstår en situasjon og du trenger hjelp eller må gi andre beskjeder.

Dette er stort sett det jeg har med meg når jeg går ut i skogen for å jakte hjort eller rådyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...