Gå til innhold
Hundesonen.no

Ett eller to måltid


Nina

Recommended Posts

Jeg har en hund som har vært plaget med ekstremt dårlig matlyst, han ville rett og slett ikke spise i perioder(kunne bli så sulten at han kastet opp). Nå er han blitt kastrert(ikke av den grunn da), og matlysten er blitt betraktelig bedre. Nå kaster han seg nesten over maten(det går iallefall ikke over 1min før han har startet å spise). Har gitt han mat en gang om dagen før operasjonen, siden han ikke ville ha mer. Nå vurderer jeg å gå over til to måltider om dagen, men jeg er usikker på om jeg risikerer å gå tilbake til gamle synder og Ero slutter å spise.

Hva er best, ett eller to måltider om dagen for en voksen hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han tidligere har kastet opp fordi han ikke har spist, synes jeg det ville være verdt å prøve med to måltider, nå som matlysten er bedre. Du kan jo prøve å dele opp 90/10% i starten, altså gi nesten alt i hovedmåltidet og så tilby litt på det tidspunktet du vil begynne å gi måltid nummer to? Hvis det går, endrer du gradvis forskjellen, til det blir slik du vil ha det (antar at det er samme mengde fordelt på to måltider, men noen gir jo et lite og et stort)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han tidligere har kastet opp fordi han ikke har spist, synes jeg det ville være verdt å prøve med to måltider, nå som matlysten er bedre. Du kan jo prøve å dele opp 90/10% i starten, altså gi nesten alt i hovedmåltidet og så tilby litt på det tidspunktet du vil begynne å gi måltid nummer to? Hvis det går, endrer du gradvis forskjellen, til det blir slik du vil ha det (antar at det er samme mengde fordelt på to måltider, men noen gir jo et lite og et stort)?

Det var lurt, skal prøve det.

Jeg ville gitt han to måltider, for da blir det ikke så mye pr måltid og du minsker sjangsen for oppkast. :lol:

Morro og høre at han spiser bra igjen, er det ikke deilig? :wub:

Ja, det er virkelig herlig :wub: Før måtte vi lure i han maten, mens nå går den ned på høykant, selv når det er varmt i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...