Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags godbiter bruker du under treningen?

Guest Vicky

Bruker du godbit?  

24 stemmer

1. 1.

• Av og til
      15
    • Alltid
      9
    • Aldri
      0

Recommended Posts

som regel Frolic, men hender også jeg bruker Schmacs, er det , det de heter. Lange myke stilker i gule pakker man får kjøpt på dagligvarehandelen.

Også pleier jeg som regel å kjøpe Labb belønningsbiter når vi skal på utstilling.. :)

De er så utrolig greie, men desverre fryktelig dyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker frolic :) Innimellom bruker vi også litt "Go biten" og Labb belønningsfor..

Men frolic er veldig genialt. Eso elsker det, og jeg kan dele en "matbit/ring" i 6 deler :) Så har ei stund av det som dere skjønner!

he he e flere enn oss som har funnet ut at de er perfekt som godbiter ja, vi og så deler de opp så små som mulig. hunden skal jo liksom ikke bli mett på godiser da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker som oftest det jeg har. Nå har jeg kjøpt inn et butikkvalpefor med små kuler, sånn at hun ikke skal få så mye for hver gang hun får belønning. Ellers bruker jeg litt forskjellig avhengig av hva vi trener på og hvor vi trener. Skal jeg trene med retrieverklubben er det best å bruke ost, pølse, labb belønningsfor eller go'biten, eller noe i den duren, mens på tur eller terping på de enkleste øvelsene holder det egentlig bare med fôret. Hun er labrador, så hun gjør mye for en liten matbit!

Har ofte med meg godbiter på tur, men bruker dem slett ikke på hver eneste tur. Men om hun har en super innkalling en dag synes jeg det er greit å ha noe som virkelig er belønning om dere skjønner. Da fungerer det forsåvidt like bra med en leke - men de tar jo større plass enn godbitene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt fra brødbiter til vanli gobiten og pølse! hihi..om sommeren bruker jeg ofte bær som vi finner langs veien- asks favoritt er bringebær! :) eni med han der da..

Tinka plukker bringebær fra buskene selv hun. Bruker en del bær som belønning om sommeren jeg også, men bare om vi allikevel er et sted det er bringebærbusker liksom. Ellers så er det så klissete. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frloic er et elendig hundefor, men kjempebra og buke som gobiter.. :wink:  

Kan kjøpes på daglivare butikker der hundematen stå.. Rød pakke med en dalmantiner på?

Diego liker ikke frolic.. :-o :?

Merkelig, det der matvraket mitt spiser jo alt..

Jeg gir han kattemat som godbiter.. Funker kjempe bra.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frloic er et elendig hundefor, men kjempebra og buke som gobiter.. :wink:  

Kan kjøpes på daglivare butikker der hundematen stå.. Rød pakke med en dalmantiner på?

Godt sagt, og er helt enig i den, bruker det selv som godbit, men har møtt to personer som mater bikkja med det... men flere som bruker det som godbit!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
    • Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...