Gå til innhold
Hundesonen.no

Sport man's pride

Recommended Posts

Skrevet

Fikk et tilbud om å bytte til et tysk fôr som heter Sport man's pride. De sa det ble brukt av oppdrettere og var en populært fôr der "nede" ;)

Noen som vet noe om det? Noen som har hørt om det i det hele tatt?

Skrevet

Det er et ganske populært merke her i landet og. Blir brukt en del bla på østlandet. Min oppdretter bruker det.

Skrevet

Jeg har nettopp startet opp med det og er så langt fornøyd. Pelsen er fin og blank og bæsjen er OK :) Dessuten er foret en god del rimeligere enn det jeg vanligvis har kjøpt, og når man har tre sultne bikkjer så merkes det på budsjettet!

Skrevet

Brukte det for en periode tilbake siden, og var veldig fornøyd med det. Blanke pelser, fin form og god smak på (iflg hunden... han spiste det med god appetitt). Et av de få fôrene Nirm har fungert veldig godt på.

Kjenner flere schäfere som fôrest på det, og de er veldig flotte i pels og form.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...