Gå til innhold
Hundesonen.no

Det første utstyret...


Recommended Posts

Nå som jeg flytter blir det hund på meg også. Endelig. :huh: Mens jeg venter på at tispa skal få løpetid planlegger jeg litt.

Hittil på lista over ting jeg må beregne å bruke penger på de første ukene:

-Stoffbur til å brette sammen og ta med seg

-Kloklipper

-Mat og vannskål (Stål er vel det beste valget her?)

-Dekken

-En sekk med valpefôr

-Veterinærsjekk, markkur og vaksine

-Forsikring

-Litt leker

-Langline

-Lett bånd og justerbart halsbånd

Noe jeg har glemt?

Er 5-6 tusen en realistisk sum å sette av til det nødvendigste utstyret? (Valpekurs osv tar jeg ikke med nå, det blir ting jeg gjør senere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte bæsjeposer! :huh:

Selv har jeg poser i bilen, alle jakkene, sekkene, veskene, og sånn litt overalt... :P

Hva med en myk og god hundeseng? Mulig jeg tar feil, men jeg innbiller meg du skal ha en mynde? Og de er vel komfortelskere framfor noen..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte bæsjeposer! :P

Selv har jeg poser i bilen, alle jakkene, sekkene, veskene, og sånn litt overalt... :P

Hva med en myk og god hundeseng? Mulig jeg tar feil, men jeg innbiller meg du skal ha en mynde? Og de er vel komfortelskere framfor noen..? :P

Takk for svar ;>

Tenkte jeg skulle kjøpe en tykk pute/madrass og legge i buret. Så det blir sengen. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter valp og har kjøpt;

klotang,

voksen-halsbånd,

valpe-halsbånd,

sånn rullebånd-dings,

bilsele

reisebur

kurv/seng

puter og tepper

masse leker

vann og matskål

stellebord

stor boks til å oppbevare maten i

noen godbiter

utstillingsbånd

liten bæreveske å frakte valpen hjem i (som også kan brukes som en liten seng.)

bøker og dvd`er om hund og klikkertrening

Vet jeg mangler

poser

børster

shampo

flere leker

flere godbiter

mat

forsikring

markkur

hoggorm motgift i en sånn liten ampulle man kan ha på halsbåndet

Targetstick

og sikkert mye mer!

Har brukt 3000 kroner hittil.

Regner med å bruke en god del mer..

:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha stålbur, så kan du i første omgang prøve med å sette inn annonser selv her-og-der.

Og så har de en svært bra bilsele på Börjes. De er forresten billigst også.

Takk for tips. Borjes har et dekken jeg skal bestille og, så da passer jo det bra. :huh:

Ang bur så vil jeg ha et stoffbur som kan brettes sammen og bæres lett da jeg kommer til å dra hjem til østfold minst annenhver helg (og må ha med buret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Synes det meste har vært nevnt her - men tenkte på en liten ting ang. dette med hundeseng. Husk på at valper er (kan være) fæle til å tygge istykker ting.

Så den dyreste, flotte, fine sengen til hunden bør man vente med til den værste tygge-tiden er over. Da slipper man å irritere seg over at den blir ødelagt i hvertfall.

Siden det her er snakk om mynde, så mener jeg å ha forstått det slik at disse liker å ligge mykt. Hva med en gammel skumgummimadrass (mange har slike liggende på loftet? Skaff et hyggelig slitesterkt stoff og sy en "pose" som du trekker rundt. Du trenger kanskje bare halve madrassen, og da har du to billige hundesenger! Og når disse er tygget istykker, tisset på, spydd på, etc - kan du med god samvittighet kaste madrassene, vaske stoffet - og gå på jakt etter en ny skumgummimadrass som du kan få..

Kos deg med valpen når den kommer - valpetiden går så alt for fort over!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok flått i Bø, dessverre. Men det er heldigvis ikke så mye flått i Bø som det er ved Telemarks-kysten, der er det ekstremt. Og etter å ha forsøkt det meste av flått middler og flått fjernere synes jeg at Scalibor og O-tom er de desidert beste virkemidlene i krigen mot flåtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O-Tom flåttfjerneren er genial, forresten! Har fått ut hver eneste flått levende (dvs hel) etter at jeg begynte å bruke disse.

Med flåttpenn, pinsett, etc - var det ca 50:50 sjanse for å få ut hele.. (Men kanskje noe med min teknikk, da).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O-Tom flåttfjerneren er genial, forresten! Har fått ut hver eneste flått levende (dvs hel) etter at jeg begynte å bruke disse.

Med flåttpenn, pinsett, etc - var det ca 50:50 sjanse for å få ut hele.. (Men kanskje noe med min teknikk, da).

Susanne

O-tom fjerneren.. hvor har dere fått kjøpt den? Jeg har ikke sett den i noen av butikkene her i Bergen nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to O-toms, en på hytta og en hjemme. Den første kjøpte jeg på apoteket til 55 kr(!) og den andre kjøpte jeg på dyrebutikken, og det var den siste de hadde.. til 29 kr... :P Så sjekk litt rundt, det er vanvittige prisforskjeller ute å går, og de er veldig populære, hvertfall i mitt distrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O-tom fjerneren.. hvor har dere fått kjøpt den? Jeg har ikke sett den i noen av butikkene her i Bergen nemlig..

Da har du glemt å se i tre butikker... :icon_redface: Dyrebutikken på Oasen har, Lagunen og den på Åsane senter.

Og de har i bøtter og spann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan lønne seg å spørre oppdretter om valpen har med seg noe utstyr "hjemmefra"! Vi har brukt å sende med regulerbart halsbånd, leiebånd, klosaks, børste, en leke eller to og ellers litt av hviert avhengig av hvor mye godsaker vi har fått plukket opp underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å kjøpe et teppe som du har ligende hos oppdretteren. Ta det med hjem sammen med valpen sånn at luktene av mor og søsken gjør den trygg den første tiden.

Det trenger ikke være noe flotte tepper, men en t-skjorte, et stoffstykke, babyteppe eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...