Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig bekreftet


Guest Per Olav

Recommended Posts

Guest Per Olav

Lille Armando på fire stilte seg gravalvorlig foran meg, så opp og sa:"Bestefar, du er ingen dumming akkurat".

Fra små barn og fulle folk...

Endelig fikk jeg det bekreftet :lol:

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Kjempekompliment og sikkert vel fortjent!

Jeg vet ikke om du ønsket å starte en tråd, men jeg har også en:

Ungene mine og jeg satt og diskuterte et eller annet (husker ikke helt hva..), men det var nok noe jeg syns at burde ha skjedd uten at jeg skulle måtte minne på og mase. 11 åringen følte seg nok litt i beit for argument, for plutselig sier hun: "Jeg kan da ikke noe for at hjernen min ikke er helt utvikla!" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :lol:

Jeg kjørte opp til søstra mi for å hente tanteungen min, David, her om dagen. Etter vi hadde kjørt 2-300 meter sier en litt overraska og skeptisk David: Kan du å kjøre bil Tante?!

Han har vel aldri sittet på med meg før, hihi.. Så han viste ikke riktig hva han skulle tro :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :devilbanana:

Broren min var hyggelig her for et par år siden. Vi har tradisjon på å synge og gi et par pakker på morgenen når en av oss har bursdag, og de kommer trallende inn om morran og synger og står i. Jeg får diverse pakker dumpet i fanget, blant annet en tynn rød genser. Så kommer det fra broren min: "Er ikke det sånn genser som aper bruker da - sånn med ekstra lange armer?"

Han får igjen når han konfirmerer seg tenker jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, utrolig mye morsomt barn sier :devilbanana:

Når broren min var liten tittet han under når mamma sulle prøve klær, bestemor sier da "Eirik da, du kan jo ikke titte slik på damene", hvor på Eirik sier "Nei vell.. Jeg får vel vente til jeg er voksen da" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan vi fortelle om den andre broren til Line :(

Da han var litt mindre var han med faren sin(faren til Line) bort hvor man kunne kjøre seilfly.

Han så på seilflyene på himmelen og sa: weeeeeeeeeeeeeeeeeeee, BOM!!!

Tenker pilotene var fornøyde :devilbanana:

Eller kanskje du kan fortelle den bedre Line? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnebutikk og da kommer det så meget rart :devilbanana:

En gutt på ca. 6 år var der med mamma`n sin, og hun viste frem det ene plagget etter det andre, og han blir mer og mer irritert, river til seg en shorts, så bryter han ut "Åååh, jeg er ikke en sånn shoppingfigur!", så marsjerer han fornærmet til prøverommet.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Armando på fire stilte seg gravalvorlig foran meg, så opp og sa:"Bestefar, du er ingen dumming akkurat".

Fra små barn og fulle folk...

Endelig fikk jeg det bekreftet :devilbanana:

--

Per Olav

Næmmen, PO, her serverer du et barns intellektuelle bidrag.. også responderer folket med å komme med barns morsomheter??!! Som om du faktisk ikke var smart.. Vel, uansett... jeg kom på noe tøtto mi sa da jeg vurderte å si opp jobben og begynne på universitetet. Jeg var utrolig i tvil om det ville være rett avgjørelse (økonomi var vel det jeg hang mest på..) hvor da Aurora, som var 6 år sa (og som skulle begynne i 1. klasse den kommende høsten) "hvis du fortsetter på jobben mamma, så ville det være det samme som om jeg aldri sluttet i barnehagen!". Og hun har så rett, så rett... livet er jo tross alt det vi gjør det til. Og hvis vi slutter å "utsette" oss selv for erfaringer, så lærer vi heller intet mer.

Kloke jenten min, og ja.. jeg sa opp jobben og startet på uni :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten historie fra meg og:

Farmor jobbet som vikar i barnehagen der stemora mi jobber.

Da hun satt og lekte med noen barn ute i sandkassen spurte en av jentene i barnehagen, som var 3 år gammel, "Er du en ekte bestemor?", sa jenta. "Ja, det er jeg", svarte farmor. "Ja.. Det ser jeg. Du har nemlig masse streker i ansiktet, akkurat som bestemor", sa jenta. :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt :devilbanana:

Malappropos: Tøtto? Søndre Helgeland?

--

Per Olav

Eh, meg og geografi = søndre Helgeland *vusj*. Men det ringer ingen bjelle dessverre..

Hmm, jeg tror nesten at jeg rett og slett har fått det inn med morsmelken.... eller fars påvirkning (han hadde en voldsom stemme...)

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Eh, meg og geografi = søndre Helgeland *vusj*. Men det ringer ingen bjelle dessverre..

Hmm, jeg tror nesten at jeg rett og slett har fått det inn med morsmelken.... eller fars påvirkning (han hadde en voldsom stemme...)

:devilbanana:

Øh. Tøtto = dialektord for jente. Brukes på søndre Helgeland som er sånn omtrent rundt Brønnøysund.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Jeg sier også tøtto... :devilbanana: *bergenser og ikke en gang truffet Vala*

Genetisk feil. Sjekk bakover i slekta om det ikke finns en eller annen sammenheng der. Dessuten kom det masse tørrfisk fra Helgeland til Bergen på Petter Dass' tid. Kanskje ei gen har hekta seg fast i tørrfisken og blitt spist av dine formødre?

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetisk feil. Sjekk bakover i slekta om det ikke finns en eller annen sammenheng der. Dessuten kom det masse tørrfisk fra Helgeland til Bergen på Petter Dass' tid. Kanskje ei gen har hekta seg fast i tørrfisken og blitt spist av dine formødre?

--

Per Olav

Er jeg en feil? :devilbanana: Min eneste kontakt med noe nord for Ålesund er farmor som er født der oppe, mulig det er Helgeland. Aldri hørt henne si det ordet though. Kanskje har jeg spist Dass' tørrfisk selv? *gammel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten historie fra meg og:

Farmor jobbet som vikar i barnehagen der stemora mi jobber.

Da hun satt og lekte med noen barn ute i sandkassen spurte en av jentene i barnehagen, som var 3 år gammel, "Er du en ekte bestemor?", sa jenta. "Ja, det er jeg", svarte farmor. "Ja.. Det ser jeg. Du har nemlig masse streker i ansiktet, akkurat som bestemor", sa jenta. :devilbanana:

Fortell den om stokkanda!:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier også tøtto... :devilbanana: *bergenser og ikke en gang truffet Vala*

Det er det jeg sier. Vi to er EKSTREMT like, hehehe...

Ikke kom og si det her på østlandet, da får det fort en annen betydning :(

Hø, hva da? Dette er jo særdeles greit å vite..

Genetisk feil. Sjekk bakover i slekta om det ikke finns en eller annen sammenheng der. Dessuten kom det masse tørrfisk fra Helgeland til Bergen på Petter Dass' tid. Kanskje ei gen har hekta seg fast i tørrfisken og blitt spist av dine formødre?

--

Per Olav

Hm, det må jo være noe feil på min side også da.. Men jeg er såpass "forvirret" da jeg liksom har østlendiger og trøndere i familien.. Samt at jeg har vokst opp/bodd i Trondheim, Stavanger, Bergen, Romerike og tilbake til Bergen igjen..

Lurer på om det er foreldrene mine eller hva som har "gitt" meg det..

Men samtidig, så kom jeg til å tenke på at jeg vitterlig har hørt andre bergensere si Tøtto.. Så kanskje det kom inn med tørrfisken som du insinuerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...