Gå til innhold
Hundesonen.no

Vår Berner blir bare syv måneder


Ametyst

Recommended Posts

Vi har en Berner Sennen hund som heter Leo. I de siste par ukene har bakbena hans begynt å vrikke utover i kneleddet når han går. Oppdretteren mente det kunne være "slark" i leddene som kom av at han vokste så fort, men vi tenkte vi måtte ta en grundig sjekk av ham i går for sikkerhets skyld. Resultatet ble alt annet enn hyggelig -for det viser seg at han har sterk HD i venstre bakben. I tillegg har han en skade i høyre kneledd bak -det var visst en del av leddet som hadde løsnet og satt seg fast, slik at det er som å gå med stein i skoen. Det siste hadde vært greit å operere ettersom jeg forsto, men HDen i det venstre benet var så alvorlig at de kun anbefalte avlivning. Vi kunne vente et års tid for å prøve å operere ham, men sjansene for at en operasjon skulle bli vellykket var bitteliten. Mest sannsynlig ville han bare levd i et smertehelvete frem til operasjonen, og trolig oppleve like mye eller mer smerte i tiden etterpå. Og da er det vel egoistisk å prøve seg på den utveien. Har snakket med oppdretter, og hun hadde opplevd noe liknende kun en gang i sine 25 års erfaring med Berner Sennen. Hun måtte avlive en valp på fire måneder, og det var to i det kullet som hadde samme problem. Alle hunder på mors- og farssiden er HD-frie, så det var ingen stor sannsynlighet for at dette skulle skje heller. Det er bare så utrolig trist. Har jo blitt så ufattelig glad i ham, og trodde vi kom til å ha ham hos oss mye mye lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei huff, så forferdelig trist! :lol:

Det er aldri lett å måtte avlive en så ung hund. Den er jo bare valpen ennda.

Men jeg er helt sikker på at du gjør det rette.

Hvilken kennel kommer han fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så usannsynlig trist :lol: Man blir jo så glad i dem på kort tid, det er helt grusomt..

Tøft av dere å ta den beslutningen, og det er det eneste rette for et dyr som lever med smerter! Mine tanker går til dere akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler med deg, det er utrolig trist å havne i en slik situasjon :icon_redface: Men jeg ville gjort det samme, og er vel i nesten samme situasjon som deg, selv om hunden min ikke har det så vondt enda, utrolig trist med hunden din :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...