Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke aktiviteter holder du og hunden på med?

Wheaten terrier

Hvilke aktiviteter?  

24 stemmer

1. 1.

• Lydighet
      7
    • Agility
      4
    • Bruks
      1
    • Bare selskapshund
      4
    • Flere aktiviteter
      5
    • Andre
      3

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har tenkt å prøve flere forskjellige ting, men har ihvertfall meldt meg inn i brukshundklubben nå, og har også tenkt å prøve lydighet og agility, kanskje utstilling også, så etterhvert vil jeg finn ut hva vi kan holde mest på med, eller konsentrere oss om... Og hva hun liker best :)

Skrevet

Jeg driver mest med Utstilling. Men trener ganske så mye lydighet også.

:)

Til høsten tenkte jeg at jeg skulle begynne med agility også.

:)

Skrevet

Blir vel lydighet i den grad både bikkja og jeg føler at det funker :) Også skal jeg stille henne etter hvert for å se hva slags kritikker hun får.

Skrevet

hmm.. har veldig lyst til å trene spor/søk med papillonen.. hvis han liker det:p ellers så er det jo lydighet og ag. visste dere at sveriges første lydighetschamp. var en papillon, og at de også har en papillon som er godkjent lavinehund?

Skrevet

Her hos oss er det mest hverdagsting vi driver med. VI går turer i nabolaget eller i skog og fjell, bruker kløven iblandt, sykler innimellom, leker ute. Ja helt vanlige ting. Driver ikke med noe annet.

Skrevet

Konkurrerer ikke i noe, i alle fall ikke foreløpig, men vi trener lydighet, litt jakttrening (kan hende vi blir med på jaktprøver om noen år) og til høsten har jeg lyst til å gå agilitykurs (jeg har også valgt agility som aktivitet på sommerleiren, så det blir min og Tinka sin agility-debut). Og ellers så går det bare på vanlige ting som kløv, sykling, ski, skogsturer og artige triks.

Skrevet

Akkurat nå er det vel mest lydighet det går i. Kunne kanskje tenkt meg å konkurrere om et år halvannet, hvis vi klarer å holde det oppe! :) Ellers har vi lyst til å prøve agility, fordi hun elsket det og fordi jeg synest det er gøyt og litt mer fysisk for hunden enn å øve på bronsemerke i lp hele tiden. :) Ellers gjør vi som de fleste andre hunde eiere, tar henne med på alt hun kan være med på.... Vi liker veldig godt å leke med andre hunder! :)

Skrevet
Jeg kommer ikke ordentlig inn på siden din Silje...  :)  Bare masse hvite ruter med kryss på toppen, tenkte bare jeg skulle si ifra

hmmm... den funker greit her.... Er det andre som også får det problemet?

Skrevet
Konkurrerer ikke i noe, i alle fall ikke foreløpig, men vi trener lydighet, litt jakttrening (kan hende vi blir med på jaktprøver om noen år) og til høsten har jeg lyst til å gå agilitykurs (jeg har også valgt agility som aktivitet på sommerleiren, så det blir min og Tinka sin agility-debut). Og ellers så går det bare på vanlige ting som kløv, sykling, ski, skogsturer og artige triks.

Hvor gammel er Tinka nå?

Skrevet

Hvor gammel er Tinka nå?

Skrevet

Hvor gammel er Tinka nå?

Skrevet

Driver med utstilling og trener ellers ganske mye lydighet også. Får se om vi skal konkurere litt etterhvert. :)

Skrevet

Vi driv med ag og lydighet.. Ha'kke tenkt å satse på lydigheta da, men ag'n! Det er en anna historie! I dag debuterte vi i ag(hvis det kan kalles en debut... Vi fikk ikke starta før vi ble diska.... :) )

Trener'n min sa til meg etterpå at av alle som var med på stevnet var det få som kunne si fram de samma resultata som je har hatt med'n Romeo det siste året.. Få som kunne stile med at de hadde samma tålmodighet og resultat, så det var jo en liten trøst da :)

Skrevet

Jeg og Romeo gikk fram tel start, je tok av'n halsband og bænd og venta på at dommer'n skulle blåse. Da dommer'n blåste gikk je fra'n Romeo og sa "kom igjen!". Romeo ville ikke komme da je sa det(masse latter rundt ringen så klart :) ), så je gikk telbake tel'n. Da stakk'n av og fant no' og markere på. Je fikk tak i'n og var på vei telbake tel ringen, og da blåste dommer'n disk :) ... :)

Ja, ja.. Vi gjør det nok bedre neste gang :)

Skrevet

Jeg begynte med utstilling, mennå går ikke det på en stund :) Ellers har vi gått et lydighetskurs og til høsten skal vi mest snsynlig begynne på ag kurs! Det gleder jeg meg til :)

Skrevet

Vi driver med utstilling med hundene våres. :wink: det er kjempegøy.

Må si jeg er spent på om nykomlingen kan gjøre det bra på utstillinger akkurat nå så ser jo han ikke ut i pelsen men det skal jeg nokk få en orden på, så får vi se til høsten om jeg får fikset pelsen godt nokk og den vokser fint ut igjen(han røyter) om vi kan stille han da.

kan ikke fordra folk som skaffer seg pelshunder og ikke gidder å stelle dem ordentlig(han kom til oss som et vandrene floketeppe, stakkars liten det må jo ha lugget noe sinsykt :):) ).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...