Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke aktiviteter holder du og hunden på med?

Wheaten terrier

Hvilke aktiviteter?  

24 stemmer

1. 1.

• Lydighet
      7
    • Agility
      4
    • Bruks
      1
    • Bare selskapshund
      4
    • Flere aktiviteter
      5
    • Andre
      3

Recommended Posts

Jeg har tenkt å prøve flere forskjellige ting, men har ihvertfall meldt meg inn i brukshundklubben nå, og har også tenkt å prøve lydighet og agility, kanskje utstilling også, så etterhvert vil jeg finn ut hva vi kan holde mest på med, eller konsentrere oss om... Og hva hun liker best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. har veldig lyst til å trene spor/søk med papillonen.. hvis han liker det:p ellers så er det jo lydighet og ag. visste dere at sveriges første lydighetschamp. var en papillon, og at de også har en papillon som er godkjent lavinehund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurrerer ikke i noe, i alle fall ikke foreløpig, men vi trener lydighet, litt jakttrening (kan hende vi blir med på jaktprøver om noen år) og til høsten har jeg lyst til å gå agilitykurs (jeg har også valgt agility som aktivitet på sommerleiren, så det blir min og Tinka sin agility-debut). Og ellers så går det bare på vanlige ting som kløv, sykling, ski, skogsturer og artige triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det vel mest lydighet det går i. Kunne kanskje tenkt meg å konkurrere om et år halvannet, hvis vi klarer å holde det oppe! :) Ellers har vi lyst til å prøve agility, fordi hun elsket det og fordi jeg synest det er gøyt og litt mer fysisk for hunden enn å øve på bronsemerke i lp hele tiden. :) Ellers gjør vi som de fleste andre hunde eiere, tar henne med på alt hun kan være med på.... Vi liker veldig godt å leke med andre hunder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke ordentlig inn på siden din Silje...  :)  Bare masse hvite ruter med kryss på toppen, tenkte bare jeg skulle si ifra

hmmm... den funker greit her.... Er det andre som også får det problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurrerer ikke i noe, i alle fall ikke foreløpig, men vi trener lydighet, litt jakttrening (kan hende vi blir med på jaktprøver om noen år) og til høsten har jeg lyst til å gå agilitykurs (jeg har også valgt agility som aktivitet på sommerleiren, så det blir min og Tinka sin agility-debut). Og ellers så går det bare på vanlige ting som kløv, sykling, ski, skogsturer og artige triks.

Hvor gammel er Tinka nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er Tinka nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er Tinka nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driv med ag og lydighet.. Ha'kke tenkt å satse på lydigheta da, men ag'n! Det er en anna historie! I dag debuterte vi i ag(hvis det kan kalles en debut... Vi fikk ikke starta før vi ble diska.... :) )

Trener'n min sa til meg etterpå at av alle som var med på stevnet var det få som kunne si fram de samma resultata som je har hatt med'n Romeo det siste året.. Få som kunne stile med at de hadde samma tålmodighet og resultat, så det var jo en liten trøst da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Romeo gikk fram tel start, je tok av'n halsband og bænd og venta på at dommer'n skulle blåse. Da dommer'n blåste gikk je fra'n Romeo og sa "kom igjen!". Romeo ville ikke komme da je sa det(masse latter rundt ringen så klart :) ), så je gikk telbake tel'n. Da stakk'n av og fant no' og markere på. Je fikk tak i'n og var på vei telbake tel ringen, og da blåste dommer'n disk :) ... :)

Ja, ja.. Vi gjør det nok bedre neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver med utstilling med hundene våres. :wink: det er kjempegøy.

Må si jeg er spent på om nykomlingen kan gjøre det bra på utstillinger akkurat nå så ser jo han ikke ut i pelsen men det skal jeg nokk få en orden på, så får vi se til høsten om jeg får fikset pelsen godt nokk og den vokser fint ut igjen(han røyter) om vi kan stille han da.

kan ikke fordra folk som skaffer seg pelshunder og ikke gidder å stelle dem ordentlig(han kom til oss som et vandrene floketeppe, stakkars liten det må jo ha lugget noe sinsykt :):) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Vi har solgt en valp til Sverige,  hun er nå 10 uker. Er det noen som har gjort dette før og vet reglene? Leser og leser, men blir ikke helt klok. Hun blir overlevert ny kjøper i Norge, men kjøper bor i Sverige.   Kjøper forteller nå hun må ha pass og rabisvaksine her, så vente 21 dager før hun kan leveres?  Noen som vet reglene sikkert og kan hjelpe?  
    • Det går greit, hun har fått fjernet svulsten i munnen ettersom den var veldig plagsom for henne, men det er trolig spredning til lymfeknuter så jeg forventer ikke at hun er med meg så veldig mye lengre  Men enn så lenge er hun symptomfri og sannsynligvis lykkelig uvitende om at hun har kreft, så vi tar en dag om gangen så lenge hun ikke har noen plager.
    • Jeg har også vært her inne i mange år så føler kjenner henne litt❤️Hvordan går det med hun nå?
    • Valpene har blitt store! Vil gjerne se oppdaterte bilder av resten av valpegjengen også 😍 Julehilsen fra Pod (8 mnd), Ild (1 år) og Floss (7 år).
    • Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...