Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi blir min!

ida

Recommended Posts

Det er jo ikke offisielt enda så dere må ikke si det bort :lol: , men jeg hadde en lang prat med oppdretter i dag og hun skal ikke avle på Fibi, så nå blir hun min!

Jeg ringte egentlig for å informere om at bikkjene skal en tur på Hundesætra, slik at hun kunne ta henne selv, hvis hun ikke likte tanken på kennel, men det var jo en unødvendig bekymring!

Da tror jeg egentlig jeg takker ja, jeg ,så får vi håpe det går bra med hele tollerprinsessa! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen av dere som tenker sånn; "Hmm, er nå dette så lurt da? Du vet jo hvor mye arbeid det blir. Hva med Solo? Vil du ikke ha mulighet til å ha henne litt oftere, da?" Nei, det er kanskje bare meg som prøver å være min egen mor :lol: ! Tusen takk alle sammen. Nå blir dere aldri kvitt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer... :o

Hvor gammel er Fibi og solo??

Solo(mamman) er Ane (min datter,se: pene bilder av deg selv :lol: ) og min sin sammen, men bor hos Ane. Hun blir fem år den 25 07 06. Ikke Ane, Solo. Fibi (datteren) blir to år den: 07 11 06 og blir snart min og Ingvild (den andre datteren min) sin sammen og bor hos oss!

Så gøy da! Gratulerer.

Hvilken oppdretter kommer Fibi fra?

Tollerlabben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen av dere som tenker sånn; "Hmm, er nå dette så lurt da? Du vet jo hvor mye arbeid det blir. Hva med Solo? Vil du ikke ha mulighet til å ha henne litt oftere, da?" Nei, det er kanskje bare meg som prøver å være min egen mor :lol: ! Tusen takk alle sammen. Nå blir dere aldri kvitt meg!

Jo, jeg tenker sånn... Men det vet du.. ;) Jeg skulle nå ønske vi kunne ha flere muligheter til å være sammen og at du kunne passe solo uten at det er et ork... Men men... B) :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg tenker sånn... Men det vet du.. ;) Jeg skulle nå ønske vi kunne ha flere muligheter til å være sammen og at du kunne passe solo uten at det er et ork... Men men... B) ;)

Fibi blir jo flinkere og flinkere, så det går sikkert helt greitå ha dem sammen på tur etter hvert! :o Nå er det jo ingen i skogen, så nå går det iallfall bra! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi blir jo flinkere og flinkere, så det går sikkert helt greitå ha dem sammen på tur etter hvert! ;) Nå er det jo ingen i skogen, så nå går det iallfall bra! :o

Mulig du har tatt det opp på forumet før, men hvorfor går ikke Solo og Fibi sammen? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har tatt det opp på forumet før, men hvorfor går ikke Solo og Fibi sammen? :lol:

Fibi og Solo går kjempebra sammen de!

IMG_0115.jpg

Men de går ikke så bra sammen med andre når de er sammen. Solo blir plutselig superhurpe i forhold til hunder vi møter etc, og har utfall mot sykler etc. De er igrunnen mye greiere hver for seg! Fibi blir også mye værre når hun går med Solo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de to går fint sammen.. Det er bare det at de blir superbitcher sammen... De girer hverandre opp skikkelig.. Bjeffer den ene så bjeffer den andre, får den ene utfall får den andre det også.. eller så får de bare utfall fordi "jeg vil ta først, min syklist", som de ikke ville fått hvis de gikk alene..... Så det er spesielt slitsomt å gå tur med dem alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi og Solo går kjempebra sammen de!

Men de går ikke så bra sammen med andre når de er sammen. Solo blir plutselig superhurpe i forhold til hunder vi møter etc, og har utfall mot sykler etc. De er igrunnen mye greiere hver for seg! Fibi blir også mye værre når hun går med Solo!

Ja, de to går fint sammen.. Det er bare det at de blir superbitcher sammen... De girer hverandre opp skikkelig.. Bjeffer den ene så bjeffer den andre, får den ene utfall får den andre det også.. eller så får de bare utfall fordi "jeg vil ta først, min syklist", som de ikke ville fått hvis de gikk alene..... Så det er spesielt slitsomt å gå tur med dem alene...

Hehe... Da er jeg med! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...