Gå til innhold
Hundesonen.no

urettferdige moter

Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg syns det er så urettferdig at alle med småe hunder har så utrolig mye fint og kult stæsj å velge mellom. halsbånd, seler, klær, senger, leker ja masse. Det finnes bare en liiiten prosent til store hunder, og ikke nok med det, men prisen er myye dyrere. Et halsbånd jeg så på kostet 290 kr til små hunder og litt over 1000 kr for større størrelse. Og det var samme bånd!!! herregud. at det går an! Se feks. på petshop girls sin side. de har masse, masse flott, men det meste til små hunder. Og hvis man er heldig at de har et produkt til store hunder, se hvor mye prisene stiger.. Er det bare småhunde-folk som skal få ha det morro med stæsj?? :) Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har små hunder... men føler liksom ikke helt behov for å stæsje opp hundene... De er dyr, ikke dukker :)

Selvfølgelig mener jeg ikke at hunder som har lite pels og som derfor fryser om vinteren ikke skal få ha dekken... men syns at denne "moten" med å kle hundene i all slags kostymer har gått litt langt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst på stæsj til hunden min, tror det bare hadde sett dumt ut.. Hva skal hun med det, eneste grunnen til at folk stæsjer opp hundene sine er fordi DE syns det er pent/kult/stilig. Et dekken eller en genser kan ha en funksjon, ja, men når alt blir rosa og glorete backer jeg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, joda, det kan du si, men f.eks i dag, da jeg var i dyrebutikken for å finne halsbånd osv til Mio (papillon valp), så var det to stk. små halsbånd, og ca 30 forskjellige halsbånd passende til store under. I tillegg var alle kobbel og seler kun tilpasset stor hunder.. Og det er en av de beste dyrebutikkene jeg har vært på når det gjelder hund! Synes generelt det er vanskelig å finne godt og ikke-jålete utstyr til små hunder, som halsbånd i lær.. Enig at det med prisen er frustrerende, men det er jp ganske naturlig at når du bruker tre ganger så mye stoff på å lage en sele, så koster det tre ganger mer.. Vanskelig for oss med små hunder som IKKE vil jåle de opp, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan selvfølgelig bli for mye. Men jeg vil heller buke en fin regnjakke eller strikkejakke enn et stygt grønnt dekken fra kennel. Så er det så mange flotte halsbånd man kan bruke i forskjellige anledninger, og pynte opp hunden sin litt innimellom. Og fine myke hundesenger, bedre å ha det litt stilig i stua enn noen gamle , hullete tepper. Jeg syns godt man kan leke litt og ha det gøy med å bruke morsomme ting til hunden uten at man føler at det blir galt. :)

Dette halsbåndet fikk jeg idag. Syns det var velig fint. Hva syns dere?

halsb2.jpg

Og dette kjøpte jeg hos petshop girls.

halsb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes de større hunder også fortjener litt stæsj

hehehe. de må jo skjemmes bort de også :)

og ja prisen de kunne jo vært litt realistiske så kanskje flere hadde handlat og da hadde de kanskje tjent mere :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! Jeg kunne og tenkt meg litt sånt til Goshi. Har problem med noko so enkelt som å finne et halsband til henne som jeg liker... Har av og til skjerf rundt halsen hennes for å pynte henne litt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...