Gå til innhold
Hundesonen.no

urettferdige moter

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Jeg syns det er så urettferdig at alle med småe hunder har så utrolig mye fint og kult stæsj å velge mellom. halsbånd, seler, klær, senger, leker ja masse. Det finnes bare en liiiten prosent til store hunder, og ikke nok med det, men prisen er myye dyrere. Et halsbånd jeg så på kostet 290 kr til små hunder og litt over 1000 kr for større størrelse. Og det var samme bånd!!! herregud. at det går an! Se feks. på petshop girls sin side. de har masse, masse flott, men det meste til små hunder. Og hvis man er heldig at de har et produkt til store hunder, se hvor mye prisene stiger.. Er det bare småhunde-folk som skal få ha det morro med stæsj?? :) Hva syns dere?

Skrevet

Jeg har små hunder... men føler liksom ikke helt behov for å stæsje opp hundene... De er dyr, ikke dukker :)

Selvfølgelig mener jeg ikke at hunder som har lite pels og som derfor fryser om vinteren ikke skal få ha dekken... men syns at denne "moten" med å kle hundene i all slags kostymer har gått litt langt!!

Skrevet

Har ikke lyst på stæsj til hunden min, tror det bare hadde sett dumt ut.. Hva skal hun med det, eneste grunnen til at folk stæsjer opp hundene sine er fordi DE syns det er pent/kult/stilig. Et dekken eller en genser kan ha en funksjon, ja, men når alt blir rosa og glorete backer jeg ut.

Skrevet

hmm, joda, det kan du si, men f.eks i dag, da jeg var i dyrebutikken for å finne halsbånd osv til Mio (papillon valp), så var det to stk. små halsbånd, og ca 30 forskjellige halsbånd passende til store under. I tillegg var alle kobbel og seler kun tilpasset stor hunder.. Og det er en av de beste dyrebutikkene jeg har vært på når det gjelder hund! Synes generelt det er vanskelig å finne godt og ikke-jålete utstyr til små hunder, som halsbånd i lær.. Enig at det med prisen er frustrerende, men det er jp ganske naturlig at når du bruker tre ganger så mye stoff på å lage en sele, så koster det tre ganger mer.. Vanskelig for oss med små hunder som IKKE vil jåle de opp, synes jeg.

Skrevet

Ja det kan selvfølgelig bli for mye. Men jeg vil heller buke en fin regnjakke eller strikkejakke enn et stygt grønnt dekken fra kennel. Så er det så mange flotte halsbånd man kan bruke i forskjellige anledninger, og pynte opp hunden sin litt innimellom. Og fine myke hundesenger, bedre å ha det litt stilig i stua enn noen gamle , hullete tepper. Jeg syns godt man kan leke litt og ha det gøy med å bruke morsomme ting til hunden uten at man føler at det blir galt. :)

Dette halsbåndet fikk jeg idag. Syns det var velig fint. Hva syns dere?

halsb2.jpg

Og dette kjøpte jeg hos petshop girls.

halsb.jpg

Skrevet

synes de større hunder også fortjener litt stæsj

hehehe. de må jo skjemmes bort de også :)

og ja prisen de kunne jo vært litt realistiske så kanskje flere hadde handlat og da hadde de kanskje tjent mere :oops:

Skrevet

Helt enig med deg! Jeg kunne og tenkt meg litt sånt til Goshi. Har problem med noko so enkelt som å finne et halsband til henne som jeg liker... Har av og til skjerf rundt halsen hennes for å pynte henne litt... :)

Guest Vicky
Skrevet

ja, Kunne tenke meg noe til Vicky og.... men det koster flesk, også finnes det nesten ikke steder som selger sånt :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...