Gå til innhold
Hundesonen.no

Tidenes beste TV serie

>Lene<

Recommended Posts

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

bare lurte.

siden alle er hundejenter/gutter her..

Hvorfor så få som nevner SOS Hundehjelpen..... :o

Ja, det også da B)

men jeg glemmer det hele tiden :lol:

Skrevet

Så aldri Sunset Beach, men angret da jeg mye senere leste en artikkel om den. Noen så vanvittige handlingstråder tror jeg sjelden jeg har vært borti. Må ha vært moro mens det sto på.

Hehehehe... det var STORT og vanedannende :lol:. Så forresten igjen hun ene som hadde hovedrollen der i en FRIENDS-episode en gang også (selvsagt en erobring Joey gjorde... eheheh).

Ellers er vel FRIENDS også registert her som en nyere favoritt !

Skrevet

bare lurte.

siden alle er hundejenter/gutter her..

Hvorfor så få som nevner SOS Hundehjelpen..... :lol:

Fordi det er en tabloidserie som ikke speiler virkeligheten, men en forvridd verson. Klart det er deilig å fråtse litt i andres udugelighet innimellom, men bra serie?? Nei, vet du hva!

Skrevet

Den desiderte favorittserien opp gjennom tidene var og er MacGyver. Makan til helt, og den tøffe lommekniven da. Etter der kommer mash. En av de aller beste seriene er jo Band of Brothers. Det er skummelt hvor fort man blir hektet på tvserier. Nå kan jeg ikke gå glipp av en episode av Lost(og den serien er blitt veldig kjedelig og utvannet), prison break, Fustrerte fruer... er sikkert flere jeg ikke kommer på i farta.

Skrevet

Den desiderte favorittserien opp gjennom tidene var og er MacGyver. Makan til helt, og den tøffe lommekniven da. Etter der kommer mash. En av de aller beste seriene er jo Band of Brothers. Det er skummelt hvor fort man blir hektet på tvserier. Nå kan jeg ikke gå glipp av en episode av Lost(og den serien er blitt veldig kjedelig og utvannet), prison break, Fustrerte fruer... er sikkert flere jeg ikke kommer på i farta.

MacGyver? Er du spik spenna? Det er jo den værste TV serien ever jo :devilbanana:

Skrevet

Selvfølgelig... MacGyyver er jo kongen over alle konger. Skikkelig spennende når han tok frem lommekniven sin. Gosh hvor jeg ønsket meg en slik en

Skrevet

oppdatere lista mi jeg:P

Buffy(har lasta ned ale episodene)

Smalville

Full house

Rex

Friends

Will & Grace

Ekstren hjemmeservis

Charmed

Pacific blue

Futurama

off da.. er myyye mer en dette:o

Skrevet

Serien over alle serier er fustrerte fruer! Den som kommer mellom tv'en og meg da er i deep trouble :(

Ellers er disse gode sierer også:

- Friends

- Lost

- Sex in the city

- Joey

- Alle elsker raymond

- The 70 show

det er vel dem jeg syns er artigest :devilbanana:

Skrevet

Gilmore Girls

Twin Peaks, (har den på video, min eldste bror tok den opp i sin tid. Har alltid vært glad i log lady..)

Buffy og Angel (spike :devilbanana: )

Og selvfølgelig, best av alle;

Dektektiv Jack Frost! (han minner meg om gamle terrieren til tanta mi.. og så er han best!!)

Skrevet

Trodde vel aldri dette skulle komme fra et hannkjønn? Men den aller beste TV-serien noen gang er uten tvil "Gilmore Girls"! Deretter er det jo også "Top Gear", "Autofil" osv. :devilbanana:

Ja, Gilmore Girls ruuuler.. Håper at tøtto og jeg har et like avslappet forhold når hun kommer i tenårene (grøss og gru, hehe)...

Men altså, Top Gear og Autofil er jo slettes ikke noe dumt heller.. Til tross for at det er biler (noe jeg mest ser på som fremkomstmiddel) så er det utrolig underholdene tv. Ære være de som leder showene!

For meg er tidenes beste TV-serie den engelske sci-fi komiserien "Red Dwarf" uten tvil.. Men det er vel så sært at få vet hva det er.. (jupp, er sci-fi fan..)

*klippet*

JA, Red Dwarfs hadde jeg nesten helt glemt! Den er jo (var, lenge siden sist reprise..) utrolig kul...

Ellers går det som regel i Sonen, ikke enda kommet til "live tv", men på vei :(

Skrevet

Hvor teit er jeg hvis jeg skriver "Beat for Beat" :P Jeg er avhengig, og har dvden :P

Ivar Dyrhaug er filleonkelen min *skryte skryte* :(

Min absolutte favoritt serie for tida er Bones! Blir egentlig litt irriter hver gang jeg ikke rekker hjem til det fra ag trening :P

Ellers er Friends, Joey og Desperate Housewives noen store favoritter! :devilbanana:

Skrevet

Det første som slo meg da jeg så overskriften på denne tråden var Twin Peaks!

Jeg syns også Lost er spennende (når de ikke trekker det ut altfor mye). Følger også med på Frustrerte Fruer og Gilmore Girls, men jeg vet ikke om jeg syns de kvalifiserer til "tidenes beste".

Skrevet

Fordi det er en tabloidserie som ikke speiler virkeligheten, men en forvridd verson. Klart det er deilig å fråtse litt i andres udugelighet innimellom, men bra serie?? Nei, vet du hva!

Hehe.. Enig med deg!.. for vondt når jeg ser den serien, takler det ikke...., forvridd til tusen ja..

men tenkte, siden det handlet om hunder iallefall :devilbanana: men da kan vi legge den under elendigste serie/reality da? :(

Skrevet

Hmm.. Morsom tråd - og mye serier man har glemt at man var hekta' på...

Kikker i CD-hyllene mine, og ser etter det man bare MÅ ha hjemme (laster ikke ned noe fra nett).. En lang rad av Buffy og Angel-bokser der, ja (alle sesonger).

Husker også 21 Jump Street - med Johnyy Depp som meeget ung - men har ikke fått somlet meg til å kjøpe DVD-boksene ennå. Tror det kan bli et merkelig, men koselig gjensyn!

Men en av de aller beste seriene var vel Tour Of Duty ("Pliktløpet" på Norsk) - som de viste EN episode av på NRK også ble den tatt vekk fordi folk syntes den var så blodig, ekkel, virkelighetstro eller noe... Den gikk senere på en annen kanal i sin helhet - og det var en fantastisk bra serie om Vietnamkrigen. (Og jeg liker IKKE krigsfilmer)

Synd at de har fjernet originalmusikken av bl.a. Rolling Stones (Paint it Black) på DVD-releasen - og bare det er jo nesten grunn nok for å ikke støtte dem ved kjøp av denne..

Firefly er også en utrolig bra serie, som jeg har på DVD og har sett flere ganger..

Også må jeg vel bare skaffe meg Bones når den kommer på DVD - klarer ikke engang tanken av å misse en eneste episode...

Også ser jeg nærmest slavisk på CSI - men den greier jeg å la være hvis noe annet moro skjer.

Dynastiet, Falcon Crest, Dallas, etc var fantastiske serier på DEN tiden - men ikke noe jeg føler at jeg har lyst til å se igjen.

Susanne

Skrevet

Favoritt ??? hmmm...................*tenke*...........det første jeg kom på var A-Team ! :huh: Gammel serie som gikk på tv3 før...hehe.. - og en annen jeg ikke husker navnet på - øøøhhh..... - AIRWOLF ! :P

Skrevet

Sikkert mange jeg glemmer, men...

* Twin Peaks (første sesong i alle fall)

* Sopranos (kan ikke se at noen har nevnt den - sjokkerende nok)

* Lost

* Six Feet Under

* Quincy - gammel krimserie om en patolog som la den store nesa si i alt mulig

* All britisk landsbykrim - Jack Frost, Dalziel & Pascoe, Wyclef osv. Skikkelige mysterier med løst med kløkt framfor action :huh:

Komedier fortjener liksom en egen liste:

* Black Adder (Sorte orm) - inge over, ingen ved siden!

* Seinfeld

* The Office

* M*A*S*H

* Curb Your Enthusiasm

* Simpsons

* South Park

Skrevet

Oops, beklager... :huh:

Leste litt for kjapt... 2 er uansett alt for få! :P

count me in! :P -hadde helt glemt den jeg....-og Twin Peaks, som begge burde vært en selvfølge... :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...