Gå til innhold
Hundesonen.no

Provit frossent oksekjøtt/vom


MonicaT

Recommended Posts

Hei !

Noen som har prøvd Provit frossent oksekjøtt ?

Står ikke så mye på siden dems, men er dette greit å bruke når hunden eks er matlei, man ønsker å gi hunden noe annet enn bare tørrfor

Erfaring med Provit frossent vom ? Dette er vel kanskje mest beregnet for aktive hunder ( rett/før jakta for eks ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Noen som har prøvd Provit frossent oksekjøtt ?

Står ikke så mye på siden dems, men er dette greit å bruke når hunden eks er matlei, man ønsker å gi hunden noe annet enn bare tørrfor

Erfaring med Provit frossent vom ? Dette er vel kanskje mest beregnet for aktive hunder ( rett/før jakta for eks ).

Jeg brukte kun den med oksekjøtt. Før jeg fant vom og hundemat sin blandet jeg det med tørrfor og det funket helt supert :P Eller bare gad det til et av måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både oksekjøtt og vom fra Provit - og hundene likte det veldig godt de :P. Jeg synes kanskje vom fungerte best mht avføringen, men det var kanskje også en tilvenningssak.

Man skal imidlertid huske på at dette ikke er fullkost, så det anbefales at det gis sammen med evt fullkostfôr eller at man gir et vitamintilskudd (Provit selger vel også det vitamintilskuddet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det betyr at om man ønsker å tilsette mat i foret så kan man bruke dette fremfor eks boksemat ?

Tørrfor er uansett hoved basisen.

Mener å ha lest/hørt at med NP og VH bør man ikke fore 50/50 og da er kanskje dette en godt alternativ ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det betyr at om man ønsker å tilsette mat i foret så kan man bruke dette fremfor eks boksemat ?

Tørrfor er uansett hoved basisen.

Mener å ha lest/hørt at med NP og VH bør man ikke fore 50/50 og da er kanskje dette en godt alternativ ?

Ja, jeg benytta det sammen med tørrforet. Halverte mengden tørrfor, og fylte opp med kjøtt/vom. Nå har jeg gått over til NP - der forer jeg en dag med NP og en med tørrfor... om det er veldig lurt aner jeg dog ikke, men det ser ut til å fungere fint iallefall ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Tilsatte du noen vitaminer ?

Takler hundene overgangen fra tørrfor til NP bra ? Siden du veksler hver dag. Kan man f. eks bruke NP og tørrfor 50/50 ???

Nei, jeg tilstatte ikke noe ekstra i og med at jeg også brukte tørrfor samtidig. Nå fora jeg ikke på dette over sånn voldsom lang periode - bare til to sekker var oppbrukt (en med vom og en med kjøtt).

Jeg merket ingenting på mine ved overgang til NP nei - eller kanskje gamlemor var noe løsere i magen en bitteliten periode, men jeg er faktisk ikke helt sikker :P. Jeg begynte iallefall bare å gi dem en porsjon NP og det var ikke noe problem (men de er jo også vant til å få både middagsrester og mye rart i fôret sitt til vanlig også).

Jeg har så langt ikke merket noe negativt ved å bruke tørrfor og NP omhverandre. Hvordan langtidsvirkningen er skal jeg jo ikke si - jeg har enn så lenge bare brukt opp ca 20 kg på to hunder (de får ca 350 gr hver pr dag av NP). Nå har jeg ikke blandet tørrforet og NP, men det er mest fordi jeg synes det blir vanskelig å måle opp riktig mengde mat (blir fort alt for mye... hehehhee...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med begge Råfòr typene. Og jeg er kjempe fornøyd. Argon har allergi og dermed ømfintlig mage og merket bare forbedring på han ved fòring av vom og provit frossene kuler. Blander ofte med litt grønnsaker, litt tørrfòr og litt omega3.

Dette er jo den maten hundene er skapt for å spise og jeg kommer aldri til å fòre noen av mine hunder kun på tørrfòr igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...