Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsbord


Recommended Posts

Jeg har veldig lyst på et utstilling bord men mamma sier at det er ikke vits å kjøpe det.

Hun sier bare at hva er det du trenger det til da?

På utstilling så må vi jo børste hunden rett før den skal ut i ringen, så det er en ting.

Så må vi kanskje klippe litt også vis vi ikke gjorde det hjemme.

Også kan vi trene på det.

Men er det egentlig lurt å kjøpe det...? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde ikke klart meg uten.... Men så bruker jeg 1 time om dagen på pelsarbeid og litt trening på det.

Har dere planer om å drive med utstilling kan det jo være kjekt å ha.

Driver med utstilling :lol:

Mamma sa jeg kunne kjøpe for egne penger, tror det koster noe opp i 1000kr her i dyrebutikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner noen som er litt praktisk anlagt så kan du få de til å snekre et bord til deg. Pappa har snekret et bord til meg hvor jeg kan slå ned føttene. Veldig praktisk, billig og jeg selv kunne bestemme høyden og størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger det jo ikke til pelsstell i alle fall, så mye er det ikke på papillon. Jeg liker uansett best å ha henne i fanget når jeg steller henne, men det er jo hver sin smak. Det er i så fall å vurdere om du trenger det til trening eller ikke. Har du noe annet bord du kan bruke? Har de bord du kan bruke på ringtrening? I så fall trenger du vel strengt tatt ikke noe eget trimmebord. Men selvsagt kan det være "kjekt å ha", men dyrt er det jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart meg uten utstillingsbord. Men så trenger pommene en del klipping og da er det best å ha henne litt opp i høyden. Så mye bordtrening har det ikke blitt hjemme siden vi har trent mest på det på fremmede plasser, men til pelsstell er det et must. jeg fikk mitt bord for 900 kr og det var av en dame som hadde en liten dyrebutikk i kjelleren på Os. Men hun innså at det ble for billig så etter at jeg hadde kjøpt mitt så satt hun opp prisen. Så bord er dyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pomeranian og er veldig glad i bordet mitt. Hjemme brukes det ved trimming av pels og trene på å stå fint på bordet. På utstilling er det deilig å kunne lesse alt utstyr på bordet og dra det til ringen. Grer og klipper pommene før de skal i ringen og da er det også veldig godt å ha.

Dersom man skal bruke det på utstilling så er det veldig fin t med et bord som har hjul. De med hjul koster mange ganger 500 kr mer enn de uten hjul. For å slippe å betale så mye så kan man kjøpe et uten hjul og kjøpe hjul selv og skru på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vårt for ikke så lenge siden.

Vi ga 1500,- for et bord uten hjul, det er akkurat passe str, ikke for lite og ikke for stort.

Vi har kjøpt hjul på Claes Olsson for 250,- sving forran og rette bak, de har mamma skrudd på, å det funker kjempe fint.

Er blitt så gla i bordet vårt, det er blitt rutine å på bordet på morran, å rense øyne, børste pels, og øve litt.

Etter vi har vært på tur setter vi dem der, å sjekker pelsen for flått.

Etter bading, er det kjempe greit å ha et orntlig bord når vi skal føne og børste.

Siden vi har hjul på det, så pakker vi alt oppå bordet å drar det til ringen, det er jo sååå mye lettere.

Så får vi stelt å styra på bordet før vi skal i ringen.

Jeg trener åsså mye med Miko med det å stå på bordet, for han er litt usikker.

Så jeg kunne ikke vært uten bordet mitt nå, det er verdt å legge pengene i :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et svært gitterbur til Pito (sikkert plass til 10 pommer inni der :P )

som man kan kjøpe med hjul til, men pappa sveiset i stedenfor ramme til og skrudde på hjul. Så det ble mye billigere og mye høyere. Så jeg kan bruke det som utst bord OG som bur selvfølgelig på utstilling. Men nå når jeg bare har én hund så er det så masse styr å dra med seg det store buret og den tunge rammen så jeg bruker bare utst bord og et reisebur. Men når nye valpen kommer i hus så kommer jeg til å bruke gitterburet på utst igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Når jeg hadde tibetanske spaniel så brukte jeg Vari kassen min som utstillingsbord. Hadde ett i str. Medium. Når jeg satt på en stol så kom det i passe stelle høyde. Fungerte bra for oss gjennom mange år. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et svært gitterbur til Pito (sikkert plass til 10 pommer inni der :o )

som man kan kjøpe med hjul til, men pappa sveiset i stedenfor ramme til og skrudde på hjul. Så det ble mye billigere og mye høyere. Så jeg kan bruke det som utst bord OG som bur selvfølgelig på utstilling. Men nå når jeg bare har én hund så er det så masse styr å dra med seg det store buret og den tunge rammen så jeg bruker bare utst bord og et reisebur. Men når nye valpen kommer i hus så kommer jeg til å bruke gitterburet på utst igjen ;)

og da har hun sagt at jeg kan få bordet hennes for 500 kr!:lol::D:D ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et stellebord til baby på Ikea, jeg!

Kostet 198 kroner..

Det er perfekt høyde for meg og billig var det også.

Kommer til å bruke det til pelsstell og etter bading etc, har ikke noe annet bord jeg kunne ha brukt..

:lol:

Under er det en plate altså, sånn at man kan oppbevare børster etc der...

Jeg tror jeg kommer til å male det sort, sånn at det blir sort og hvitt. Må jo passe inn i stua :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...