Jump to content
Hundesonen.no

Hjelpemuddel under trening

Guest Vicky

Bruker du hjelpemiddel/er under trening?  

21 members have voted

1. 1.

• Ja
      20
    • Nei
      1

Recommended Posts

Guest Vicky

Bruker du hjelpe middler under trening? Isåfall hva slags. Eller bruker du ikke noe?

Jeg selv bruker

-leker

-ros og kos

-og godbiter en sjelden gang

Ja. Hvilke hjelpemidler jeg bruker kommer an på hva jeg trener på, og hvor langt vi har kommet med det vi skal trene på. Hvis jeg for eksempel skal trene på innkalling holder det med ros/kos og eventuelt en leke. Skal jeg derimot lære inn en ny øvelse bruker jeg kos/ros og enten leke eller godbiter eller begge deler. Som oftest bruker jeg da også klikkeren. Så for å ramse opp alt jeg kan "finne på" og bruke i treninga:

Klikkeren.

Belønning, som kan være:

- Godbiter

- Leke

- Ros/kos

- At jeg løper litt rundt med henne

- Ellers så kan jeg bruke mye rart som hun kan bære på eller utforske,

f.eks. pinner, bæsjeposer, tomflasker osv.

Etterhvert kommer jeg nok også til å bruke musematte, targetstick og eventuelt post-it-lapper som hjelpemidler i klikkertrening, men foreløpig har jeg ikke hatt noe behov for det.

Jepps.. Cita er ikke like glad i å løpe etter ball som hun er i å få godbiter, så på en treningsøkt har jeg alltid med meg:

- Godbiter

- Klikkerer

- Musematte/target stick

Ellers prøver jeg å "hjelpe" Cita med å utføre øvelsen så lite som mulig. Jeg vil helst ikke føre godbiten ned på bakken slik at jeg "hjelper" henne ned, men heller at hun selv finner ut hva hun får klikk + godbit for. Men noen ganger er hun selvfølgelig avhengig av hjelp. Alle atferder utfører hun ikke flere ganger for dagen akkurat:) Også bruker jeg jo target stick/musematte til fremadsending og innlæring av morsomme triks

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...